Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 17109 ggr
_S11
1

Hundskötare (Lön)

Hej! Jag är lite nyfiken på hur mycket man tjänar som hundskötare på heltid. Har försökt att googla men det kommer inte upp så mycket. Det står dock att det ligger på runt 20 k innan skatt, kan detta stämma?

Är det någon som jobbar som hundskötare på hunddagis eller dylikt och som kan berätta hur det är.

Herveaux
2

Jag har jobbat på hunddagis under ett par år.

Jag älskade det jobbet, slitigt, men såå härligt.
Inte alla som får börja sin arbetsdag med att gå en långpromenad i skogen med en flock glada jyckar. 😂
Jag vill minnas att jag fick ut ca… 12.000kr / mån efter skatt.

Det kan dock skilja sig mycket vilken upplevelse man får beroende på dagiset och framförallt då chefen.

Jag har PRAOat och praktiserat på ett par andra dagis innan jag hittade dagiset som jag vart anställd hos och vissa av dom skulle jag aldrig rekommendera varken till hundägare eller arbetssökande. Så det gäller att man hittar ett bra dagis som har samma syn på hund och hantering som en själv.

Om det är något speciellt du undrar, är det bara att fråga!

// Harley

supernatural
5

Jag jobbar på hunddagis! Jag tjänar 18.000, före skatt. Får väl ut ca 12, som föregående sa. Jag tycker det är väldigt roligt och dagiset jag är på är väldigt, väldigt bra. Bra kollegor och chefer, det är inte alltid så vanligt. Var försiktig dock, finns sjuukt många som försöker mygla på löner, semester etc eftersom det är en bransch med många unga och ofta tjejer. Se till att du får det du ska! :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Odd
7

Måste man ha en särskild utbildning för att jobba på hunddagis?

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Herveaux
0

#3 På min tid (slutade på hunddagis 2008) så krävdes det inte, men var ett plus om man hade hund-relaterad utbildning (tex att man gick Smådjur på gymn., är instruktör etc).

Jag har ingen direkt utbildning på hund, men jag hade tidigare erfarenhet av arbete (praktik) på hunddagis och djurbutik. Började även som praktikant på hunddagiset som sedan anställde mig.

// Harley

supernatural
0

#3 Nä, bara för att starta eget. Jag har ingen utbildning eller arbetserfarenhet med djur, endast personlig erfarenhet. Fick jobbet via min kompis som jobbar där :)

Minmilou
1

Tjänar 18.000 innan skatt o får ut mellan 13-14 i månaden. Riktigt slitit jobb som tar på kroppen..

Sugar Mist
0

Har hört mig för och vanligast är 90kr/h, om man säger att man får ett heltidsjobb så får man ut nästan 13k efter skatt. #3 Mja. Jag har ingen färdig gymnasieutbildning men har en hel del hunddagisrelaterade(dogwalker, dagmatte, påbörjad hunddagisutbildning m.m.) meriter och erfarenheterpå mitt CV och i personliga brevet vilket verkar ha vägt in rätt positivt när jag sökt.

-

ForeverEmma_
0

Gud som hundskötare tjänar man inge bra alls. Man jobbar med hundarna för det är det man brinner för. Ger man sig in i hundskötare branchen så vet man att man tjänar dåligt.  20 tusen är tok för mycket även om det borde vara den lönen. Men jobba som djurvådare så är genomsnittslönen 18.000 före skatt.

Men vad man tjänar beror på vart man jobbar också. Va vikarie på ett ställe fick 95kr/timmen, ett annat ca 52kr/timme. Men där jag har heltid jobb nu så har jag fast månadslön med betald semsester osv. och där får jag ut ca 12.000kr efter skatt.

Så säger som #2 om du väl ger dig in i branschen se till att få schyssta förhållanden med försäkring och sånt. För många utnyttjar en då det är en populär bransch och många unga som jobbar

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Sugar Mist
0

#8 Vad gör man om ens arbetsgivare inte diskuterar lön eller ger chans till det, utan bara säger "Det här är vad du får, punkt slut"? Har en vän som fått höra det och det är en skitlön hon fått..

-

[Forest]
0

Man ska väl veta att man kanske inte är så unik man kan lätt ersättas ofta kör man på minilöner o sen jobbar man upp lönen efter årsvis erfarenheter. Själv tjänar jag inte så mycket o jobbar i butik. Många jobb som ger mindre löner brukar i regel vara mer yngre som nappar på o tyvärr så jobbar man bara några år max. Så ofta kmr man inte upp i lönen.

Lovisaviola
0

Ska precis börja jobba på ett hunddagis/ pensionat kommer få 115 kr/ timmen på vardagar och 170 kr / timmen på helger, ska dock inte jobba heltid utan bara några dagar i veckan när de behöver extra hjälp 🙂

supernatural
0

#11 Det låter ju bra, tycker jag :) På mitt jobb har vi inget helgjobb "tyvärr" :)

ForeverEmma_
0

#9 Så svårt att säga. Jag har bara varit ute i arbetslivet i 2år och ska snart själv löneförhandla med min chef för första gången.

Får man fråga vad hon har i lön? Hur länge har hon jobbat där?

Men hade jag varit i hennes sits hade jag accepterat det men jag hade letat och letat efter ett nytt jobb som kan erbjuda mig bättre. Sen beroende på hur länge man jobbat och hur nöjd en chef är med en så kan man ju alltid ställe chefen mot väggen om man nu gillar sin arbetsplats och säga jag har fått erbjudande för det här jobbet och jag är intresserad då dem erbjuder högre lön. Men samtidigt älskar jag detta jobb (handlar att överdriva lite), finns det på något sätt att du kan erbjuda mig det samma annars säger jag upp mig här och nu.

ForeverEmma_
0

#11 Vad är det för hunddagis/pensionat??

Lovisaviola
0

#12 ja jag är nöjd iaf :D

#14 borgatorps hunpensionat ligger mellan gränna och tranås :)

ForeverEmma_
0

#15 vad fint det verkar vara :D

Lovisaviola
0

#16 Ja det är jättefint där och fräscht och de är riktigt kunniga så ska bli riktigt kul att börja där 😃

Sugar Mist
0

#13 Hon har nyligen blivit anställd, några veckor tillbaka tror jag. Jag var själv på anställningsintervju idagoch var orolig att jag skulle få en chef som var likadan som hennes, men kommer få betydligt bättre i lön än vad jag ens trodde, tror det var 98kr/h, och jag är nöjd med det ☺

-