Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 17109 ggr
_S11
1

Hundskötare (Lön)

Hej! Jag är lite nyfiken på hur mycket man tjänar som hundskötare på heltid. Har försökt att googla men det kommer inte upp så mycket. Det står dock att det ligger på runt 20 k innan skatt, kan detta stämma?

Är det någon som jobbar som hundskötare på hunddagis eller dylikt och som kan berätta hur det är.

Herveaux
2

Jag har jobbat på hunddagis under ett par år.

Jag älskade det jobbet, slitigt, men såå härligt.
Inte alla som får börja sin arbetsdag med att gå en långpromenad i skogen med en flock glada jyckar. 😂
Jag vill minnas att jag fick ut ca… 12.000kr / mån efter skatt.

Det kan dock skilja sig mycket vilken upplevelse man får beroende på dagiset och framförallt då chefen.

Jag har PRAOat och praktiserat på ett par andra dagis innan jag hittade dagiset som jag vart anställd hos och vissa av dom skulle jag aldrig rekommendera varken till hundägare eller arbetssökande. Så det gäller att man hittar ett bra dagis som har samma syn på hund och hantering som en själv.

Om det är något speciellt du undrar, är det bara att fråga!

// Harley

supernatural
5

Jag jobbar på hunddagis! Jag tjänar 18.000, före skatt. Får väl ut ca 12, som föregående sa. Jag tycker det är väldigt roligt och dagiset jag är på är väldigt, väldigt bra. Bra kollegor och chefer, det är inte alltid så vanligt. Var försiktig dock, finns sjuukt många som försöker mygla på löner, semester etc eftersom det är en bransch med många unga och ofta tjejer. Se till att du får det du ska! :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Odd
7

Måste man ha en särskild utbildning för att jobba på hunddagis?

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Herveaux
0

#3 På min tid (slutade på hunddagis 2008) så krävdes det inte, men var ett plus om man hade hund-relaterad utbildning (tex att man gick Smådjur på gymn., är instruktör etc).