Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 736 ggr
Sara87
0

Lilla Nanna är borta

Texten är kopierad från www.chinesecrested.se

"Hej!
Hjälp mej leta ni som kan, min NT NANNA 8 MÅN (svart med vit crest, tassar och svans)hon har sprungit bort i skogen,vi har letat i skjul växthus etc…. Hon var hos hundvakt på TYRVÄGEN 24 i SALTSJÖ-BOO Nacka, stockholm…Vi har varit ute i flera timmar och ropat …sökt igenom hela skogen. Nu har vi ställt ut en bur med en stor fleecefilt, mat och vatten så vi hoppas att hon ska söka sig till den!
Vi fortsätter leta tidigt i morgonbitti, så fort solen har visat sig tillräckligt att vi ser bättre!
OM ni hittar henne, hör något eller vill hjälpa till i morgon kan ni ringa mej på 0709/582558, 08-57034996!
Hon är polisanmäd till Nacka polisen i stockholm!
SNÄLLA KOPIERA TEXTEN & SPRID VIDARE TILL ANDRA FORUM SOM KAN VARA TILL HJÄLP!
//SUSANNE"

Nanna är alltså en Chinese crested dog som nu har varit borta sen i fredags den 26 okt. Ägaren har nu fått tag i en spårhund, de ska ut imorrn å leta efter lilla Nanna. Så vi håller tummarna att hon hittas.

Men ifall att du befinner dej i närheten av där hon försvann så snälla håll ett extra öga öppet!!

Jag har bett ägaren Susanne om bild på Nanna.

//Mvh, Sara.

maxx2
0

Stackare. Jag tycker så synd om dej. Det är fruktansvärt att inte veta var dom är, när sånt här händer. Lycka till i letandet. Du har i alla fall gjort helt rätt genom att ställa ut buren. Tyvärr bor jag alldeles för långt bort och har heller inga bekanta i närheten som kan hjälpa till.  Meddela gärna hur det går.

Sara87
0

#1 Jag är inte ägaren. Jag har bara spridit detta vidare i hopp om att någon ska få syn på Nanna.

Sara87
0

Här kommer en bild på Nanna som valp.
Det är ingen ny bild alltså men hennes färger syns väl!
Jag kan även nämna att Nanna endast hade halsband på sej vid försvinnandet.

nobsan
0

# 0 Den 19/10 försvann det en hund av samma ras i Piteå. Hoppas att det inte finns något sammband. Man målar kanske F.n på väggen. Det stjäls ju många kamp hundar nu också. Båda raserna är ju enormt populära för tillfället.  Hoppas att det inte stämmer vad jag skriver, men ville öppna för en tanke. Hoppas också att allt går bra.

Sara87
0

#4 Jo, dom har redan funderat på det. De håller koll på "säljställen" på nätet å så.

nobsan
0

#5 Är hunden märkt på något vis?

Mia-Marie
0

Japp här i Piteå försvann en nyligen - finns tråd här om det, har ej hört om den är funnen men onekligen börjar man fundera, som nobsan #4 skriver om det finns nått samband…

bra att dom kollar sälj sajter också! Man kan efterlysa på Blocket.se också, då ser folk också om det säljs en liknande där…

Sara87
0

#6 Det vet jag inte.

#7 Ja, jag tror att de ska efterlysa på Blocket.

Sara87
0

Puttar upp.

Sara87
0

Nanna har synts i närheten av Orminge centrum! Hundvakten är där eller har varit där för att se om hon kan locka fram lilla tjejen, om inte så ska ägaren ta sej dit imorrn å göra ett försök! Så nu håller vi tummen :)

nobsan
0

# 10 Håller verkligen tummarna att allt går vägen.

gejsa
0

#10# Oj, vad skönt att hon lever. Hoppas verkligen att dom får tag i henne nu då. Håller alla tummar och tår.

[helenal]
0

håller tummarna!men e de vanligt att hundar bara springer bort så?

Sara87
0

Hon är hittad!!! Hon hade som sagt observerats i närheten av Orminge centrum igår. Hundvakten tog sej dit å hittade henne under en altan igår kväll. Nån kröp under å lyckades få ut henne! :) Hon har magrat lite, men verkar i övrigt må bra. Ett lyckligt slut tack å lov! :)

nobsan
0

Jag blir så glad när man får höra så här roliga besked.

AnneN
0

Så skönt att lilla Nanna kom tillrätta igen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

V-lang
0

Det var trevliga nyheter, alltid skönt med ett lyckligt slut =)

zeretki
0

Men gud så skönt!

Sara87
0

Den här tråden kan raderas nu

gejsa
0

Vad härligt! Kul med lite lycka här också.

Nej, låt tråden vara kvar. Det är ju så kul med glädje också. Hade ju slutat helt annorlunda med så liten och späd hund.

Sara87
0

#20 Ja, de va kul att hon kom till rätta.

Okej. Om ni vill ha kvar den så så gör det inte mej nåt

Tråden ska inte raderas ;D