Arraks fys-tråd 2017
Under 2017 har jag satt som mål att jag ska se hur fin jag möjligtvis kan få Arrak i kroppen, så här ska satsas på fysträning!
Framförallt ska vi satsa på lösspring i kuperad skog, barmarksdrag, backträning, simning, DW, sök,spår och balansträning på balansbollar.
Det här blir en bildtråd, som jag ska försöka uppdatera hyfsat regelbundet, med bilder på Arraks utveckling :)
Åh jag skulle vilja hänga på och dokumentera Tinjas fysträning :P
Kan vi inte ha en fys-tråd, kanske starta en ny så vi inte snor Arraks? :-) (Jag läste för övrigt "Arraks FRYS-tråd" och tänkte "Äntligen en labbe till som är frusen av sig!" :-D )
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3 Jag gillar din ide!
Kul med såna mål! Följer gärna 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Ja, starta jättegärna en, så kan jag uppdatera lite mer typ när, vad och hur länge vi gör grejer också! Den här hade jag bara tänkt att det skulle vara bilduppdateringar 😀 Och #3, fryshund är han definitivt, så det funkar det också! 😀
Härligt! Jag ska också försöka haka på en almän fystråd!
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Jag har skapat en allmän tråd för fysträning!
Spinkis-Arrak 1/1!
Det var minimalt med fysisk aktivering mellan v. 45 och årsslutet, på sin höjd lite lösspring på plan yta, eller lite långlinepromenad i skog, mer än så blev det inte :/
Men nu drar vi igång på riktigt! På lördag drattar vi ner i Småland, då drar vi igång med draget (pun!) så fort underlaget tillåter, och så brukar det kunna bli lösspring i skog varje dag, även vilodagar.
Den 13e börjar wp-selen sys… 👍
Han har varit sjukt fin att stretcha nu när vi stretchat de senaste dagarna, så det känns som en bra förutsättning.
Jag ska verkligen sparka mig i arslet för att komma ut och backträna 2 ggr/vecka, det har jag varit äckligt lat med den senaste tiden :/
Pepp mottages tacksamt!
Fyf*n vad snygg han är! Säker på att han inte är en dp eller kraftig jaktlabbe ;) Så fint musklad!
FÖLJER!!!!
Första februari idag då.
Januari blev något av en uppstartsmånad. Det har varit slaskigt och isigt om vartannat, så särskilt mycket aktiv fys har det inte blivit, det har inte blivit särskilt mycket promenader hellre.
Vi har kört två barmarkspass (1 med trehjulingen, tung som helskotta, i 6 km, och 1 med cykeln i 12 km), och 1 dw-pass (3,2 kg, 1,3 km), och 3 balanspass på peanutball och balansdiscar.
Utöver det har hans fys allra mest bestått av att springa lös i kuperad terräng (tacka vet jag inhägnat…).
Nu har den värsta isen försvunnit, och har vi tur betyder det att det inte kommer bli överjäkligt mycket slask när värmen väl kommer.
Jag har preliminärt lagt upp ett schema med två wp- och två dragpass i veckan, så får vi se hur rimligt det är :)
Lösspring i skog tillkommer så fort som vi bara kan (himla smidigt sätt att rasta hund på :D ).