ingen Hundrastgård i eslöv..
jag tycker att det är synd. det finns massor med lämpliga platser. hur ska en hund få springa? isf på korta eller långa promenader utan koppel. men det är troligen inte tilllåter eller? vi har precis börjar lära den 4 månaders valp komma när vi säger hennes namn så vi hoppas att hon får spriva löst sen när hon lär sig.
Vad gör man när det inte finns
Hundrastgård?

Man kan ju alltid skicka in ett medborgarförslag till kommunen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

bl.a. där
"Jag kan inte förstå varför de styrande politikerna i Eslöv så hårdnackat nekat Eslövsborna en Hundrastgård i så många år. Jag har träffat flera innevånare som har försökt påverka kommunen utan resultat."
Försök igen och igen.

Gör namninsamling och lämna till kommunen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du kan även kontakta tiodningen och berätta det för dom, så kanske dom skirver om det. Det kan sätta lite press.
För mig är det ganska viktigt när det gäller hundgårdar. Det handlar ju om hundens välbefinnande.

det var massor med artiklar hur viktig är det för hundar att få springa löst men det gick inte vidare. :(
Ge aldrig upp :) Förstår inte hur det kan vara så svårt att få hundgårdar.

Men det är kanske förbjudet att gå från dörren till dörren och ville att man skriver under angående hundrastgård… eller?
Tror inte att jag som inte är svensk kan lyckas..
Man kan stå i centrum också och samla namn. Samla alla vänners namn osv.
Visst kan man lyckas även om man inte är svensk, om man brinner för det man gör :)

inga vänner i eslöv :( ganska nyinflyttat :(
när man läser att många försökte men det gick inte så tror man inte att det går. sydsvenska skrev att eslöv kommun har 3,4 (tror jag eller ännu mer) miljoner kronor mer så de kunde ha pengar att ordna typ 3-4 i eslöv så alla kan använda det.
det finns en bra plats nära oss när man ser att hundar är lösa och det passar att fixa hundrastgård där men nej.. de vill inte..
jag läste en gång i sydsvanskan att kommunen sa att de inte fixar men om någon vill så kan de ordna plats.. stämmer det? ingen aning.. plus att man själv köper inte saker att fixa.. det går ju inte..