Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1544 ggr
Rebelyell
0

Barnängens pärlglans schampo&balsam?

Jag har en bichon havanais på 7 år som jag ska köpa nytt schampo och balsam till. Undrar lite hur det är med sådant.. kan man använda milt schampo o balsam för människor till hundar? Jag har för mig att uppfödaren nämnde att barnängens pärlglans gick bra att använda.. han är långhårig och får alltid tovor så jag behöver ett bra balsam till honom.

[Nalle-]
2

Jag hade använt schampo och balsam till hund, Espree brukar tex finnas på de flesta djurbutiker och finns till flera olika typer av pälsar. Det är ju oftast dyrare med produkter till hundar, men man kan oftast späda ut produkterna med vatten så det inte går åt lika mycket. Schampo och balsam till människor fungerar säkert någon gång ibland, men har för mig att de innehåller andra PH-värden än vad det ska vara till hundar.

Turast
3

Det finns en anledning till varför det finns HUNDschampoo … människor och hundar har olika phvärde i päls/hår, så människoschampo kan knasa till det med hundens ph

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Den vilda djungelkvinnan
2

Jag har nån gång använt vanligt människoschampo på vår förra hund och det funkade bra de enstaka gånger. Men har man en känslig hund kan man förstöra huden helt! Espree är bra schampo för de flesta hundar.

Signizen
2

Visserligen har hundar och människor olika ph, men när det gäller hund- och människoschampo så skiljer det knappt någonting på ph-värdet. 

http://petgroomermagazine.com/articles/ingredients/a-study-of-the-ph-of-pet-and-human-shampoos/

Rebornlady
0

Vilket ph ska det vara i ett hundschampoo? I vårat ska det vara 7,4-7,5. Och i mitt ekologiska hundschampo är det 6,5.