Hundgårdsfråga, storlek
Hej!
Om vi säger att man ska bygga en hundgård på 60 kvm (5 hundar i olika storlekar, mått enligt jbv) får man då ha att 25 kvm är inomhus och resterande 35 kvm är rastgård? Alltså ett uppvärmt rum i fri anslutning (hundarna kan gå ut och in när de vill) till hundgårdens ute-del?
Eller får tex max 10 kvm vara inomhus osv?
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Totalt O.T. Men är nyfiken på varför du frågar. Om det är okej jag frågar. Ska ni bygga en rastgård eller?
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#1 det är helt ok 😃 Var på visning igår av en gård och ifall det blir den gården så ska vi bygga hundgård med innedel i en ladugård 👍 Så jag sitter och räknar och ritar skisser osv, mest för kul men även då vi faktiskt ska bygga en ifall det blir gården 😎
#2 Shit vad roligt! Jag håller tummarna stenhårt! :D
#3 jag med! Hoppas inte många är intresserade så buden inte flyger iväg…. SKulle vara så sjukt fantastiskt 😍
Ohh ska du och sambon flytta till gård på Gotland? Jaloux! Vad kostar den då? Lycka till med köpet!
Instagram
Jajjemän, planen är det iaf! Hoppas på den här gården, den var verkligen supercharmig! Mycket tomt och egen skog 😍 utgångsbudet är lite över millen
Ohh inte dårligt! Vill själv köpa hus men är så mes när det kommer till det med att skulla ta lån. Hatar tanken…
Instagram
Håller tummarna för er och hoppas allt går bra så ni får hundgården oxå! En till nyfiken fråga. Vad har ni för hundar? Vet ju din KH-Collie och Aussie men visste inte ni hade fler c:
Instagram
#8 vi har inte fler, är bara collien och aussien, men vill ha större då jag kommer vilja ha en till aussie i framtiden och sambon vill ha en shiba så tänkte att vi överdriver lite 😂
Haha lika gärna! Annars får dom andra bara mer plats samt att man inte behöver bygga om om man skulle skaffa fler! :D
Instagram
Hoppas ni får den! Jag trodde priserna var mycket högra på Gotland. Låter ju super. Nyfiken, är det nära kosten eller mer i inlandet? Om man nu kan tala om inland på Gotland. Vad du gör är en gammal dröm för mig som det känns för sent att genomföra nu, så kul att höra.
Om det inte står på JBV, borde det inte finnas någon där du kan maila och fråga kanske? 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
#11 det är på södra gotland 1 mil från hemse och ca 4 mil från visby! Jag bodde på goltland (fast mer i mitten) i 3 år tills i juni i år och då flyttade vi till Uppsala, men jag vantrivs i lägenhet och längtar tillbaka till min ö 😍
#12 ja jag får nog göra det… Jag hittade inget om det på jbv… Bara rastgårdsmått och boxmått. Boxmåttet för lika många/och stora hundar som jag räknat rastgården till ska ha minst 10 kvm.
Men står både rastgårdsmått och boxmått så finns väl allt man behöver veta?
Fint område! Jätteavis nu. 😕😉
#14 jo men tänkte om man kunde kombinera med tex 10kvm inne och 50 ute
Har du länk till sidan där det står? Rastgård skulle ju kunna betyda antingen den totala ytan inklusive vindkydd/hus/box som ska vara minst si och så eller också betyder rastgård bara utomhusytan.
bläddra ner lite så finns mått-tabeller där :)
Känner mig lite dum nu, läste texten igen och hittade ju det jag sökte…
" Det ska finnas en koja eller inomhusutrymme (box) där hunden kan söka skydd samt en liggplats som är upphöjd från marken."
Jag fattar faktiskt inte heller om kojan ingår i rastgårdens mått eller om det ska räknas var för sig.
Nej jag förstår fortfarande inte riktigt… Får nog ta och maila så jag kanske får ett lite utförligare svar 😅
Ja, gör det. Ska bli kul att höra vad du får nåt svar. Inte för att jag kommer att ha nån hundgård (grmpf), men intressant ändå.