Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 860 ggr
Turast
0

Hundgårdsfråga, storlek

Hej! 

Om vi säger att man ska bygga en hundgård på 60 kvm (5 hundar i olika storlekar, mått enligt jbv) får man då ha att 25 kvm är inomhus och resterande 35 kvm är rastgård?  Alltså ett uppvärmt rum i fri anslutning (hundarna kan gå ut och in när de vill) till hundgårdens ute-del?  

Eller får tex max 10 kvm vara inomhus osv?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
0

Totalt O.T. Men är nyfiken på varför du frågar. Om det är okej jag frågar. Ska ni bygga en rastgård eller?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
0

#1 det är helt ok 😃 Var på visning igår av en gård och ifall det blir den gården så ska vi bygga hundgård med innedel i en ladugård 👍 Så jag sitter och räknar och ritar skisser osv, mest för kul men även då vi faktiskt ska bygga en ifall det blir gården 😎

JoannaLi
0

#2 Shit vad roligt! Jag håller tummarna stenhårt! :D

Turast
2

#3 jag med! Hoppas inte många är intresserade så buden inte flyger iväg…. SKulle vara så sjukt fantastiskt 😍

CayKantos
0

Ohh ska du och sambon flytta till gård på Gotland? Jaloux! Vad kostar den då? Lycka till med köpet!

Instagram

Turast
0

Jajjemän, planen är det iaf! Hoppas på den här gården, den var verkligen supercharmig!  Mycket tomt och egen skog 😍 utgångsbudet är lite över millen

CayKantos
0

Ohh inte dårligt! Vill själv köpa hus men är så mes när det kommer till det med att skulla ta lån. Hatar tanken…

Instagram

CayKantos
0

Håller tummarna för er och hoppas allt går bra så ni får hundgården oxå! En till nyfiken fråga. Vad har ni för hundar? Vet ju din KH-Collie och Aussie men visste inte ni hade fler c:

Instagram

Turast
0

#8 vi har inte fler, är bara collien och aussien, men vill ha större då jag kommer vilja ha en till aussie i framtiden och sambon vill ha en shiba så tänkte att vi överdriver lite 😂

CayKantos
0

Haha lika gärna! Annars får dom andra bara mer plats samt att man inte behöver bygga om om man skulle skaffa fler! :D

Instagram

hemul
0

Hoppas ni får den! Jag trodde priserna var mycket högra på Gotland. Låter ju super. Nyfiken, är det nära kosten eller mer i inlandet? Om man nu kan tala om inland på Gotland. Vad du gör är en gammal dröm för mig som det känns för sent att genomföra nu, så kul att höra.

fridarebecka
0

Om det inte står på JBV, borde det inte finnas någon där du kan maila och fråga kanske? 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Turast
0

#11 det är på södra gotland 1 mil från hemse och ca 4 mil från visby! Jag bodde på goltland (fast mer i mitten) i 3 år tills i juni i år och då flyttade vi till Uppsala, men jag vantrivs i lägenhet och längtar tillbaka till min ö 😍

#12 ja jag får nog göra det… Jag hittade inget om det på jbv… Bara rastgårdsmått och boxmått. Boxmåttet för lika många/och stora hundar som jag räknat rastgården till ska ha minst 10 kvm.

hemul
0

Men står både rastgårdsmått och boxmått så finns väl allt man behöver veta?

Fint område! Jätteavis nu. 😕😉

Turast
0

#14 jo men tänkte om man kunde kombinera  med tex 10kvm inne och 50 ute

hemul
0

Har du länk till sidan där det står? Rastgård skulle ju kunna betyda antingen den totala ytan inklusive vindkydd/hus/box som ska vara minst si och så eller också betyder rastgård bara utomhusytan.

Turast
0
Turast
0

Känner mig lite dum nu, läste texten igen och hittade ju det jag sökte… 

" Det ska finnas en koja eller inomhusutrymme (box) där hunden kan söka skydd samt en liggplats som är upphöjd från marken."

hemul
0

Jag fattar faktiskt inte heller om kojan ingår i rastgårdens mått eller om det ska räknas var för sig.

Turast
0

Nej jag förstår fortfarande inte riktigt… Får nog ta och maila så jag kanske får ett lite utförligare svar 😅

hemul
0

Ja, gör det. Ska bli kul att höra vad du får nåt svar. Inte för att jag kommer att ha nån hundgård (grmpf), men intressant ändå.