Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1314 ggr
j.a
0

Första löpet? Tyst löp?

Hej! Har en liten malteser på 5 månader. Sista tiden (veckan) tycker jag att hon börjat bete sig annorlunda, hon kissar oftare än vanligt, hon går inte lika fint på promenaderna som vanligt, lyssnar inte som hon brukar och tycker även att hon börjat tvätta sig oftare mellan benen. Min fråga är som rubriken lyder, är det första löpet som är eller kan vara på g? Vet även om att små hundar kan blöda otroligt lite, kanppt alls, även att det finns så kallat tyst löp. Sen är jag medveten om att hon bara är 5 månader, att träning och inlärningar har sina upp och nedgångar, men märkt tydligt skillnad senaste dagarna, även min sambo har påpekat detta. Så, hur vet jag när första löpet är??? Eller är det otroligt tydligt och bara jag som inbillar mig? 5 månader låter lite tidigt, men precis som på människor så varierar det ju. Tack på förhand! Kram

Catta-
0

Det är säkert löp på gång :) min tik börjar skvätta och bli annorlunda 1-2 månader innan löpet börjar. Det är inte alltid hunden blöder särskilt mycket och vissa tvättar efter sig noga. Om du vill kan du lägga ett vitt lakan i hennes bädd, då ser man tydligt om hon börjat blöda.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"