Vad gör ni på dagarna?
Min fråga är alltså; Vad gör ni med hundarna på dagarna? Är ni hemma? Går ni hem på rasterna om ni jobbar eller studerar? Har ni nån hundvakt? Eller sitter hunden ensam?
Hur löser ni det? Jag & min pojkvän har länge varit i hundskaffar tankar, ungefär sådär i 3 år tillsammans, och jag sen jag var 8 år. Och nu när vi flyttar hemifrån osv så börjar det närma sej. Egentligen har vi planerat hund till sommaren. Men nu funderar vi på om vi verkligen ska vänta till sommaren då allt verkar ha löst sej med situationen på dagarna nu.
Jag har den tur i oturen att jag är hemma hela dagarna, och har varit det sedan Tyson varit liten.
Skulle jag kunna gå ut i jobb igen, så blir det bara halvtid.
Gubben min jobbar heltid.
Så Tyson har alltid mig hemma.
Skulle jag åka bort i mer än 4 timmar, så slänger vi över nyckeln till grannen. :)

Jag går också hemma hela dagarna och har gjort så länge, arbetar jag så har jag turen att barnen är hemma på morgonen. Och när jag arbetar så är jag borta i 6 timmar men då har ju barnen varit hemma i 1-2 timmar med henne på morgonen innan dom går till skolan, så hon bli bara hemma i 4-5 timmar själv :)
Jag pluggar till under sköterska och är i skolan högst 3 dagar i veckan mellan 9-11. Sen är resten hemma arbeten. Min sambo jobbar bara på helgen mellan 6-18 så våra hundar behöver nästan aldrig vara själva. Om jag har praktik, och man jobbar på helgen så måste jag ha barnvakt åt vårt barn så då tar den som är barnvakt hand om hundarna oxå. Så det löser sig jätte bra.
Här är alltid någon hemma, natt som dag.

jag går hela dagarna så jag är utemkt i skogen med mina hundar ochtränarlydnad å sånt..

Jag pluggar men eftersom det är mycket hemjobb så är man sällan borta. När jag praktiserar så brukar barnvakten ta hand om henne också..:)

jag går också hemma hela dagarna

Jobbar med hundar, så mina är med mig varje dag. Jag personligen skulle inte skaffa hund om jag inte kunde ha dem med mig på jobbet/ alt jobba skift med sambon.
Pluggar på distans, så jag är hemma
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Inga problem här, jag jobbar med mycket varierande arbetstider (75%) och maken är till hälften sjukpensionär, så Alfons är inte själv speciellt mycket.