Hunden åt vaselin
Japp, valpen käkade upp vaselinburken. Det var väl lite mer än halva kvar. Någon som har erfarenhet av liknande? Efter att ha googlat lite hittade jag ett liknande fall, där hunden inte visat några tecken på att må dåligt, så jag bestämde mig för att avvakta och se efter allmäntillståndet innan jag blåser upp det och kontaktar vet. Lite orolig är jag ändå. Han är snart 9 månader, väger kanske 15 kg?

Åt han upp hela burken eller bara innehållet?
Är det bara innehållet så tror jag inte det är farligt, men väldigt fett så kan ge diarré.
Åt han även själva burken hade jag kontaktat veterinär direkt då trasiga burkar oavsett material kan orsaka stor skada och en hel burk kan fastna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja nej han åt bara vaselinet!
Skönt att höra iaf att det nog inte är så farligt. 🥵
Är nog ingen större fara, mammas nakenhund åt upp en hel burk med strutssalva för många många år sedan, det var som vaselin och det hände ingenting.
Vaselin är en petroleumprodukt, så någon hälsokost lär det inte vara. Men det anses inte giftigt att förtära så bara det inte blir en regelbunden vana är det nog ingen fara. 😃
Herregud min ena hund har käkat otaliga vaselin å läppsyl. Aldrig mått dåligt. Hur han lyckas komma åt alla är en gåta. Har dom i badrumsskåpet nu. Senast i veckan åt han försvarets hudsalva.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Ja men den sistnämnda ska ju vara ätbart! Det var ivf så från början. 😉
Håll koll på hundens mage bara, vet att en kompis hund åt upp en burk vaselin och blev aplös i magen. Så man får hålla lite koll på allmänstatus och sådär nån dag, men det ska inte vara farligt så att man behöver söka direkt bara för det om inte hunden är märkbart påverkad.