Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4121 ggr
Viljans
0

Nova ligger på intensiven.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hundvänner! Min goldentik Nova ligger sen inatt på intensiven på Ultunas smådjursklinik i Uppsala. Tog temp på henne igår och den låg på 41.5 grader så vi åkte in med henne direkt. Det är INTE livmoderinflammation. I onsdags förra veckan var vi och badade på ett ställe där vi har badat flera hundratals gånger tidigare, och i fredags började hon smått slicka och gnaga på sina framben. I lördags började hon få sår överallt där hon gnagde så vi satte en tratt på henne, hon slutade även att äta i lördags. Drack gjorde hon normalt. Men sen i lördags låg hon i princip bara i min säng hela tiden, ville inte gå ut. Så, vi åkte in med henne, båda hennes framben var märkbart svullna och hennes temp låg på 41.5. Inatt ringde de mig därifrån och sa att hennes blodbild såg väldigt dålig ut. Hennes vita blodkroppar var det något fel på (immunförsvaret var dåligt) och hon verkar inte producera nya blodceller. De ska röntga henne och göra ultraljud på buken idag. Men nu till min fråga; Finns det någon här som känner igen sig i detta? Hur gick det för din hund, vad gjorde VET? Vad kan det vara för något? Jag har sån extrem panikångest, Nova är mitt allt. Min far håller på att gå bort i hjärncancer och Nova har varit den som fått mig att orka. Skulle hon också försvinna vet jag inte vad jag skulle göra. :(

jenmjao
0

Jag känner tyvärr inte igen mig men det första jag tänker på och kan komma på är alger?
Jag håller tummen för dig och beklagar att både din hund och pappa mår dåligt, Skickar styrkekramar och hoppas det ordnar upp sig för dig ❤️

Viljans
0

Ja, jag duschade ju efter att vi badade men den här gången lät jag Nova självtorka utan att spola av henne. Och eftersom hon låg och slickade på sina framben så kanske hon fått i sig alger. Men påverkar verkligen det blodceller m.m så hårt? VET sa att det kan vara så allvarligt att hon kan dö. Vilket för mig känns helt orimligt då jag för några dagar sen hade en fullt frisk hund 😞😞.. Tack <3

jenmjao
0

#2 Läste lite om algförgiftning och det verkade vara mer darrning, kräkningar m.m. Så jag vet inte, fästingsjukdom? Kanske någon allergisk reaktion på något? vad har ni mer gjort än att badat, vad har hon ätit, har hon hittat något ute, är hon förgiftad? Hur gammal är hon?

tiger tok
0

Usch vilken jobbig situation, hoppas det löser sig! Uppdatera gärna om vad det är, om dem får reda på det? Håller tummarna för er, och beklagar sorgen!

hemul
1

Har inget att komma med, vill bara uttrycka mitt deltagande. Har förlorat både föräldrar och hundar. Båda samtidigt låter övermänskligt svårt. Håller tummarna stenhårt för Vilja.

Men jag läste lite och jag tycker inte det låter som algförgiftning.

De första symtomen är att hunden blir orolig, börjar darra och kräkas. […] Nästa tecken är att hunden får kramper. Hunden vinglar, ramlar omkull och kan inte resa sig igen. Sedan går allt fort. Symtomen i slutfasen är koma innan hunden dör.
http://www.agria.se/hund/artiklar/sjukdomar-och-skador/symtom-pa-algforgiftning/

Viljans
0

#3 Vad jag vet har hon inte fått i sig något dåligt.. Hon är 7 år gammal. Näe då kan det ju inte vara alger, hon har ju inte kräkts, hon är bara väääldigt trött (orkade knappt sitta upp efter bilresan till vet). :( #4 Ja, detta suger verkligen.. Uppdaterar naturligtvis! #5 Tack, ja det här är nästan olidligt. Nova är ju den som verkligen fått mig att orka allt med pappas cancer och nu har hon själv fått något.. Vill bara veta vad det kan vara, jag mår så illa så jag spyr av stress just nu. Nej, det verkar ju inte vara det.. Åh, önskar jag kunde vara med henne just nu. :/ Dessa timmar känns som dagar..

hemul
0

Ja, det värsta är att inte få vara där hos hunden. Men de är duktiga på Ultuna. Hoppas de kommer fram till vad det är snabbt!

Skye_berlin
0

Usch va hemskt. Vill egentligen inte spekulera vad det kan vara, men låter som något med njurarna (akut glomerulonefrit)…kände en hund för länge sen som hade liknande symtomer, men han var betydligt äldre.  Men som sagt vill inte missleda dig till något.

Hoppas de hittar snabbt vad det är !

Skye_berlin
0

dubbel post

Zyloon
0

Vet inte heller vad de kan vara. Men jag håller mina tummar för att det ska gå bra för Nova och dina pappa såklart ❤️

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Viljans
0

De gjorde röntgen och ultraljud på henne idag och det verkade ändå se ganska fint ut. De är dock väldigt klara med att det fortfarande är väldigt allvarligt då hennes vita blodkroppar är väldigt få. Nu spekulerar dem på om det kan vara en benmärgssjukdom eller cancer. :( Är så orolig, känns som om man lever i den värsta mardrömmen någonsin. De skulle låta henne vila med dropp och mer antibiotika under natten för att eventuellt göra ett benmärgsprov imorgon men de är rädda att hon kommer att blöda för mycket så de kanske kommer att behöva göra en blodtransfusion först.. Åh, vill bara ha henne här och krama om henne.. :/

Viljans
0

Kan tillägga att de röntgade hennes lungor och gjorde ultraljud i buken. Hennes lever var lite svullet runt om men levervärdena var bra så de tyckte inte det såg så allvarligt ut. Tack för era fina ord. <3

hemul
0

Men hon blev ju akut sjuk och var helt OK innan, eller hur? Låter ju inte som cancer. Forsätter att hålla tummarna stenhårt.

Viljans
0

Ja, hon har aldrig varit sjuk i hela sitt liv vad vi vet. Haft typ öroninflammation och thats it.. Veterinären sa dock att det kan vara något allvarligare men att hon inte visat det förrän nu. Alltså att hon kan ha fått en infektion nu som satt hela henne ur spel pga tidigare sjukdom.. Kommer inte riktigt ihåg vad hon sa på telefon, satt bara och grät typ.. Men hon sa att dom fortfarande är väldigt bekymrade över henne och att det kan vara väldigt väldigt allvarligt.

Viljans
0

De ringde nu från vet.. Hon sa att hennes feber nu försvunnit helt och hon är betydligt piggare än igår. Däremot är hennes antal vita blodkroppar extremt låga fortfarande. Hon sa att Novas prognos är väldigt dålig, antingen är det cancer eller en benmärgssjukdom. I BÄSTA fall är det hennes eget immunsystem som har slagit ut sig självt och då kan man behandla med kortison, annars är det kört sa hon. Jag kan inte äta eller sova någonting alls, kommer inte ens upp ur sängen, har bara sån extrem panik över detta. Är det ingen där ute som varit med om samma sak? Eller som har någon typ av kunskap om detta? Att det kanske inte är så extremt allvarligt? Allt med Nova verkar ha förbättrats förutom de vita blodkropparna. Kan inte förstå..

Maja2
0

Har inte varit med om samma sak, vill bara ge dig en styrkekram. Så fruktansvärt det är, vad du går igenom nu. Håller tummarna stenhårt!!!

hemul
0

Å vad jobbigt. Men det finns ivf en strimma av hopp och hon slipper må lika dåligt nu.

Jag har varit med om liknande.  Han som alltid kommer att vara min älsklingshund fick lunginflammation och hög feber. Febern gick ner av antibiotikan, men han hämtade sig inte och forsatte magra, ville inte äta. Jag förstod inte riktigt hur dålig han var, det är svårt att se förändringar som kommer dag för dag. Till slut säckade han ihop och då blev det taxi till Ultuna. Det var påskhelg och de hade labben delvis stängda (!!!) och de tordes inte röntga honom för han var så svag. Han låg där över helgen och lite till med dropp och blev lite piggare. Sen ringde de i veckan och hade kunnat röntga. Han hade metastaser i lungorna, så då var det ju inget att fundera på. Men de dagarna han låg där och jag inte fick vara där, inte visste hur det skulle gå, de var bland de värsta i mitt liv. Bara natten vid min mors dödsbädd var värre. Så jag förstår.

Försök äta och sova så gott det går. Det klarade inte jag. Sov i ett dygn när det var över. Du kommer kanske att behöva fatta beslut och det är bra om skallen funkar någotsånär.

Magrat
0

Förlorade själv min första hund i mitten av Juli, och jag vet vilket helvete de där dagarna på intensiven är. Jag håller tummarna för att det går vägen för din tjej i alla fall. Lider verkligen med dig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Viljans
0

Tack vad fina ni är. Jag kan inte sluta gråta, jag spyr seriöst hela tiden av stress och panik. Att inte veta är det värsta.. Sen så rinner pengarna bara iväg, på 2 dygn är vi nu uppe i 38.000:-, känns helt obetydligt men ändå så skapar det en ännu större ångest.. Vill bara ha hem henne, krama om henne. Förstår verkligen inte hur det kunde bli såhär, hon var ju fullt frisk i fredags.. :/ Hoppas bara på att benmärgsprovet visar negativt och att det mot förmodan bara är en infektion någonstans.. Orkar inte förlora henne också :(

hemul
0

Oj! Har du försäkring?

Viljans
0

Ja, tur så har jag det. Men jag trodde aldrig någonsin att veterinären kostar 20.000 per dygn.. Har en försäkring som täcker upp till 50.000, men av det betalar jag 10.000. Sen vettefan vad jag ska göra, jag vill ju att hon ska bli frisk men fortsätter de ta 20.000 per dygn sä kommer jag bli ruinerad på en vecka :/

hemul
0

Götapetter. Vad gör de som kostar så mycket?

Viljans
0

Röntgen, ultraljud, blodtransfusion och benmärgsprov vad jag vet.. Dock kostade blodtransfusionen 2.000 så det är väl röntgen, ultraljudet och benmärgsprovet som kostar..

Viljans
0

Tranfusion och benmärgsprov har de inte gjort än men det är inkluderat i 38-39.000:-.

Lona
1

Att ha hunden på IVA är i sig snordyrt, det kräver massa resurser både i form av utrustning och personal. Det är fruktansvärt när de är svårt sjuka, i synnerhet när man inte vet vad som är fel :-( . Satt i liknande sits själv för ett år sedan, med en allvarligt sjuk hund på IVA. TS, har tyvärr i gen hjälp att ge men skickar varma kramar <3

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

LindaBlue
1

Jag gissar att det är en autoimmun sjukdom du pratar om när de säger att immunförsvaret slagit ut sig själv? En kompis hund fick en sådan, det gick på någon timme bara, sen var hon jättesjuk, och det tog också flera dagar på intensiven innan man konstaterade det, för det var en massa diffusa symptom som inte verkade hänga ihop. När det väl var konstaterat och man satte in rätt behandling fick hon komma hem ganska snart, men fick fortsätta gå på kortison resten av livet,men regelbundna blodprov och höjning/ sänkning av dos. Med medicinen kunde hon leva ett normalt liv. Tyvärr gick hon bort för ett tag sedan, 1, 5 år senare, oklart om sjukdomen hade med det att göra, då hon var en omplacering som hittades bunden utomhus, och ingen visste hur gammal hon var eller hennes historia. 

Jag har förövrigt för mig att det var något med blodkropparna när hon låg inne med, sänkan var i alla fall extremt dålig. utöver det var hon svullen i hals och huvud, och hade ont i alla leder,skrek när hon skulle resa sig. kommer inte ihåg om hon hade feber, och det var nog ett par symptom till som jag glömt bort. Man försökte behandla med bredspektrumantibiotika, som inte hjälpte, och tog naturligtvis mängder med test. Autoimmun sjukdom var det första jag tänkte när jag började läsa tråden.

crins
0

Hej. Hoppas det ordnar sig för din vowwe och hon får hjälp och att veterinären löser det. Jag har inte varit med om det du beskriver, men har erfarenhet av blodförgiftning och lunginflammation. Min hund dog i en temp. 41.6. lunginflammation ger hög feber över 40 grader, Blodförgiftning bakterierna sprider sig i blodet, vilket kräver antibiotika direkt i blodet snabbt! Hoppas det ordnar sig dock.

TjockaBerta
0

Önskar att allt går bra för er

>>>Malum domesticum<<<

Catta-
0

Fy vad jobbigt! Hoppas det går bra och att Nova snart är frisk nog att komma hem till dig igen! <3

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Viljans
0

Jo.. Vi har märkt att det kostar tusan.. Men vi betalar det som behövs för att göra henne frisk igen.. Hoppas bara att de KAN göra henne frisk.. :/

Viljans
0

#26 det du beskriver är precis de dom pratade om! Nu fick jag tillbaka lite hopp, även fast det kanske inte betyder att Nova har det så vet jag att det iallfall kan finnas en möjlighet att bli frisk igen.. Alltså, veterinären har varit extremt negativ mot hennes prognos, de är nästan helt säkra på cancer eller benmärgssjukdom. Men jag HOPPAS att det är det du beskriver. Nova är dock svullen på tassar och armar..

Viljans
0

Jag har inte kunnat andats normalt på hela dagen, har panik ständigt. När min kille kom hem från jobbet så brast det på riktigt, hade panikanfall i nästan 2 timmar innan han bestämde sig för att ringa VET och så åkte vi dit så jag fick träffa henne. Vet att det inte alltid är det bästa men jag orkade inte mer. Att vara utan henne är olidligt. De kändes både bättre och sämre att se henne med alla bandage och nålar i sig. Vi var glada och klappade henne i 20 min ensamma i ett rum och sen kom vet och hämtade henne (då brast det för mig igen men lyckades hålla humöret uppe när vi var med henne). Hon låg för det mesta, hon har exem på benen och de har rakat av de mesta av pälsen på frambenen och där ser man att hennes hud är alldeles röd. Man märkte tydligt på henne att hon var trött.. Nu hoppas jag bara på bra resultat imorgon…

Joyous
0

Jag förlorade min älskade pappa i cancer förra sommaren och jag vet hur mycket oron och sorgen över att ha en sjuk förälder tär på en. Att då samtidigt behöva gå igenom det här med din hund måste vara fruktansvärt. Hoppas att resultaten imorgon kan ge er nytt hopp. Kramar till dig!

belliiboii
0

Kan verkligen inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara, skickar styrkekramar till er båda och hoppas på det bästa!!❤️

Viljans
0

#33 Åh fyfan, jag beklagar. :( Nej jag känner väl mer att jag själv inte orkar mer. Alla jag verkligen älskar slits ifrån mig. Nova är ju den enda som verkligen har funnits där för mig enda sen jag varit 13 (21 nu). Jag bara kan inte förlora henne, det går inte.. #34 Tack, det värmer. Nu ligger jag bara och väntar på att vet ska ringa.. Precis som igår och i förrigår och dagen innan det. Försökt att äta med det bara går inte :/ Håller tummarna..

MissanTissan
0

Håller tummarna för henne och för dig och din pappa.
Beklagar verkligen att du ska behöva genomgå detta. :(

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

crins
0

Hoppas det inte är cancer! Min hund trodde de också hade cancer men det var inte så! Bakterier kan ju ta sig in via sår, luftvägar, urinvägar,tänkte när din hund hade bitit sig på benenen och hade så hög feber! Denna höga feber dog min hund av! Min väns Rottis fick in bakterier via ledvätskan i benen, det är också blodförgiftning! Men hoppas de kommer tillrätta med din hund och att det går att bota, antinomma sjukdomar är ju knepigt när kroppen angriper sig själv. Blodförgiftning kan komma plötsligt! Men jag hoppas dina veterinärer till din hund har sakkunskap. Det finns duktiga veterinärer med! Men även stora brister. Där det tyvärr bara handlar om pengar! Lycka till ! Skriv och berätta så får vi höra hur det går! Kram

Viljans
0

Nu ringde dem igen. De har försökt med flera olika blodhundar att ge Nova nytt blod, men det har inte gått. Hon har på något sätt inte tagit emot blodet och reagerat väldigt dåligt på det. Hennes röda blodkroppar börjar nu även minska och de är rädda att hon förblöder om de gör ett benmärgsprov på henne. De har tagit ett nytt blodprov nu och ska kolla om Nova eventuellt klarar benmärgsprovet. Hon svarar ingenting på kortisonet, hennes vita blodkroppar har ökat lite lite men ingenting som ens knappt är märkbart. De började nu prata om att ta bort henne. Jag förstår ingenting, för en vecka sen var hon hur pigg och glad som helst.. :(

tiger tok
0

Ååå vad jobbigt! Kan verkligen förstå sorgen och paniken! Hoppas båda ni mår bättre snart, krya på er!

hemul
0

Fruktansvärt om du behöver avliva henne utan att veta vad hon lider av. Det var det jag inte klarade med min. De ville ju göra det för att det var så uppenbart att det var illa, men jag förmådde inte utan att veta säkert. Hoppas verkligen de kan ta benmärgsprov och att det ger något svar. Helst positivt förstås!

Viljans
0

Ja, de senaste dagana har varit extrem psykisk misshandel. Inte bara av att pappa ligger med palliativ vård utan nu verkar min bästa vän också slitas ifrån mig. Förstår inte hur det kan hända. Känns helt ofattbart. Vi som har gått igenom så extremt mycket. Men är det så att vetten verkligen avråder mig från att göra benmärgsprov så känns det bättre att lyssna på dem. Men samtidigt kommer jag aldrig kunna förlåta mig själv om jag låter henne somna utan att veta varför. Vi kämpar in i det sista. Fortfarande inte hört något än..

crins
0

Jag håller tummarna! Blir inte förvånad om din tik har blodförgiftning! Det är svårt att ställa denna diagnos, då det kan vara så mycket annat som liknar det! Problemet med "sepsis" alltså blodförgiftning måste ställas tidigt annars finns risk att hunden dör! Kroppen angriper också sig själv vid blodförgiftning!, och förloppet är dramatiskt och snabbt!, nej jag håller tummarna för dig, men som sagt jag har erfarenhet av sepsis och tycker det liknar det! Men det kan ju vara andra saker med! Men fortsätt och skriva så får vi höra hur det går för dig! Och hoppas du får reda på vad din tik lider av! Kram

mila001
0

Hej, Vår äldre blandras hund flat/border/labbe blev akut sjukt för ca 2 veckor sedan med liknande symtom som din.. Hon har aldrig heller varit sjuk eller visat tidigare några tecken under kvällen innan.. hur som helst så hade vår hund knappt vela resa sig upp på morgonen sedan hade hon spytt galla under natten.. Hon fick gå ut och ville då direkt bajsa o bajset va normalt men hon hade svansen mellan bena och man såg att hon hade väldigt ont. Mina föräldrar fick akuttid hos vetrinären och under resan blev hon sämre. Väl hos vetrinären hade hon 40.6 i feber. Det gjordes röntgen och ultraljud men inget speciellt hittades. Blodprover såg ok ut förrutom att hon hade låga vita blodkroppar. Dropp och morfin fick hon och de enda som hon svarade på var morfinet. Enligt vetrinären var prognosen inte god och mina föräldrar tog beslutet att låta hon somna in.. Håller tummarna för att allt löser sig för er! Kram

Lona
4

Hoppas att jag inte låter okänslig men du har ju möjligheten att obducera efteråt OM det inte går vägen. För en del hjälper det att få veta orsaken, för en del känns det värre. Det går ju inte att garantera att man hittar orsaken med en obduktion heller men möjligheterna är större. Tänker på er <3

Viljans
5

Hej allihopa! Vetten ringde mig vid 14 och sa att med tanke på att Nova inte kunde ta emot blod så avrådde de mig starkt ifrån att göra ett benmärgsprov (de tror att hon kommer förblöda om man gör det). Hon sa att hennes prognos är väldigt dålig och det enda hopp som finns kvar är att eventuellt ge henne lite mer tid med kortison och se om benmärgen mot förmodan kanske återhämtar sig. Så hon frågade om jag vill ha hem Nova under helgen (med förutsättningar att hon inte får komma i kontakt med andra hundar eller överhuvudtaget försöka undvika bakterier) och jag sa självfallet ja. Vi städade så rent vi kunde här hemma och i trädgården och så hämtade vi henne och alla hennes medeciner. Hon är trött, men iallafall piggare än innan. Dock är hennes tandkött nästan vitt och hon har blåmärken överallt. Hon bajsar svart och man ser att hon är sjuk helt allmänt. Men vi ska ge henne så mycket kärlek och energi vi bara kan under helgen, och så ska vi tillbaka på måndag och så får vi ta om blodprovet. Visar det sig att det fortfarande är dåligt så tycker de att vi ska låta henne få somna. Ska nog dock be dem, bara för säkerhets skull, kolla efter fästingsjukdomar. #44 Hur mycket kostar det att obducera? Vet du det? Kram på er. Ni är bäst.

hemul
0

Kan ju vara annorlunda nu, men på min tid (hunden jag berättade) om kostade det ingenting. Det är ju ett forskningssjukhus. De obducerar säkert hur som för att ta reda på vad det var frågan om. Jag frågade om de skulle komma att obducera, fick jakande svara och bad om att få protokellet. Det var lite jobbigt för det dök upp efter, om jag minns rätt, två år. Väldigt lång tid ivf.

Stackars lilla Nova. Hoppas era omsorger under helgen gör henne bättre. Håller fortfarande tummarna!

tiger tok
0

Lilla vovven då! Men bra att hon är lite piggare Idag! Rå om henne rejält nu och mys, hoppas det löser sig!!

crins
0

Blåmärken lät lite konstigt! leukemi har en sådan symtom. Men om det som inte får hända händer! så är ju vetskap att få veta vad hunden lider av ,och att inte låta den lida om det inte förmodan går att göra något åt, då blir det bästa trösten om du förstår hur jag menar! ❤ jag förstår vad du går igenom!

Lona
0

#45, Det kan vara som hemul skriver, att det inte kostar något på Ultuna. Annars kostar själva obduktionen för en hund på över 30 kg 2046:- på SVA, exkl moms. Jag tror dock att det tillkommer någon form av preparering och frakt av kroppen. Man kan annars lämna in prover själv, jag antar att det även gäller kroppar. (SVA ligger väl ungefär vid Ultuna?) Kremering tillkommer, i alla fall om du vill ha separat kremering. Du kan maila SVA för korrekta uppgifter, om du har några frågor och så vidare (det är ju förjävla jobbigt att ringa i din sits). Det finns även en del info på deras hemsida men jag pallade inte att läsa den när det var aktuellt för min hund. www.sva.se. , mail sva@sva.se Försök nu att ta vara på helgen, skäm bort henne så mycket ni kan. Tänker på er och håller tummarna stenhårt! <3

tulinia
0

Många styrkekramar till dig <3

Vizzla
0

Beklagar situationen. Förstår vilken mardröm det måste vara. Njut av helgen.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

hemul
1

#40 Det stämmer, SVA ligger inom samma område, bara c:a 2 kvarter från djursjukhuset. Kollade och de länkar från förstasidan. Man kan lämna själv under kontorstid. Man ska misstänka smittsam sjukdom och man behöver en remiss från en veterinär dock. Skulle nog tro att djursjukhuset i så fall tar hand om hela alltet eftersom institutionerna ligger så nära varandra.

http://www.sva.se/analyser-och-produkter/provtagningsinstruktioner/skicka-in

Viljans
11

Just nu vill jag väl bara tro att allting ska bli bra igen. Alltså, hon är ju i princip normal. Väckte mig några gånger inatt och så gick vi ut på gården för hon ville rulla i gräset.. <3 Vi fortsätter att hoppas att det kanske kan vända. Har dock fortfarande inte kunnat äta något mer än en macka om dagen sen i måndags. Ångesten gör helt allvarligt talat ONT. Hade ångest pga pappa innan men nu känns det dubbelt så värre. Det gör verkligen ont. Nova får healing och en djurkommunikatör kontaktade henne under tiden hon var hos vet. Jag vet inte om det funkar, men jag väljer att tro på att det kommer fungera just nu. Bifogar en bild på henne från igår när vi hämtade hem henne. <3

Viljans
0

Vi får hoppas så mycket som möjligt och ge henne styrka. Bilden är från igår när vi hämtade hem henne (mitt förra inlägg verkade krångla) så jag skriver det här. Jag vill ingenting annat än att hon ska må bra igen.

[Twinnflower]
0

Usch vad jag lider med dig. Kan inge ens förstå hur tungt detta måste vara. Styrkekramar!!! Och så fin hon är. Heja Nova <3

Viljans
1

Hon får healing från massor med människor (jag är lite skeptisk till att tro på sånt men samtidigt vill jag göra allt för att kunna hjälpa henne). Så många som verkar heja på henne och jag är så tacksam för allas fina stöd. Vi fortsätter att kramas och ge kärlek här hemma. Massor med blodpudding och leverpastej <3 Hon är så fin. Dock syns det hur mycket hennes hjärta måste arbeta, det syns att det slår hårt :( Hoppas…

tiger tok
0

Hoppas hoppas, det måste få ett lyckligt slut!

[Natchie]
0

Jag lider verkligen m dig, har följt dina inlägg o jag förstår din ångest o panik osv… önskar verkligen jag kunde hjälpa.. både jag o min hund håller tummar o tassar för att hon blir bättre o jag ber till högre makter att Nova kommer klara sig. Tänker på er o forts följa dina inlägg, skickar massor med kärlek o styrka till er <3 <3 <3

crins
0

kortison har den egenskaper som tar bort symtomen! -Det vet jag av erfarenhet! har du nu tur så kanske det hjälper din hund med!❤

Lona
0

Klart hon får rulla i gräset även om det är mitt i natten <3 ! Fortsätter hålla tummarna!!

Therese
0

Jag håller alla tummar och tår jag har! Har gråtit mig igenom ditt inlägg ❤ Hoppas verkligen hon blir bra!

Viljans
0

Ni är så fina!! <3 Idag har vi legat och vilat hela dagen. Nova är i princip alltid anfådd och hennes hjärta slår fortfarande väldigt fort.. Hennes temp pendlar mellan 38,5-38,7. Vetten sa att om det går över 39 måste vi åka in igen men hon verkar ligga kvar på runt 38,6.. (Hon hade 38,4 när hon kom hem) Igår kväll låg Nova i gräset och flämtade en del, så jag satte med bakom henne och började massera hennes ben, mage och rygg. Min kille hämtade en kudde som jag placerade hennes huvud på så hon slapp få kryp i ansiktet och hon somnade direkt. Masserade henne i minst 1 timme. Jag bara kände hur lugn både hon och jag blev när vi gosade. Inatt sov vi i vardagsrummet då det är svalare där, och det hör ihop med altandörren så jag kan gå ut med henne om hon skulle vilja det när som helst. Hon är väldigt trött, men vi fortsätter ha hoppet uppe. Älskar henne mer än livet. <3

Viljans
14

Ni är så fina!! <3 Idag har vi legat och vilat hela dagen. Nova är i princip alltid anfådd och hennes hjärta slår fortfarande väldigt fort.. Hennes temp pendlar mellan 38,5-38,7. Vetten sa att om det går över 39 måste vi åka in igen men hon verkar ligga kvar på runt 38,6.. (Hon hade 38,4 när hon kom hem) Igår kväll låg Nova i gräset och flämtade en del, så jag satte med bakom henne och började massera hennes ben, mage och rygg. Min kille hämtade en kudde som jag placerade hennes huvud på så hon slapp få kryp i ansiktet och hon somnade direkt. Masserade henne i minst 1 timme. Jag bara kände hur lugn både hon och jag blev när vi gosade. Inatt sov vi i vardagsrummet då det är svalare där, och det hör ihop med altandörren så jag kan gå ut med henne om hon skulle vilja det när som helst. Hon är väldigt trött, men vi fortsätter ha hoppet uppe. Älskar henne mer än livet. <3

tiger tok
0

Vad mysigt, märks att ni älskar varandra!

Starfall
0

Fy, vilken mardröm ni går igenom just nu! Jag håller mina tummar och tår så hårt jag kan för att hon ska bli frisk igen! <3

Lord Vulcan
0

Hoppas hon klarar sej. Vi håller tummarna och tassarna för er😉

Lona
0

Hur går det för er <3 ? Hoppas att inte er tystnad här beror på det värsta :-( . Kram!

Viljans
9

Hej fina fina människor. Idag vid klockan 16.10 fick älskade, underbaraste Nova somna in. Känns helt overkligt, jag har bara legat och gråtit. Hennes blodvärden såg ännu värre ut än innan så vi lät henne få somna där och då. Hon fick jättemycket leverpastej och annat godis, och jag låg vid hennes sida i flera timmar innan och efter. Kan inte med ord beskriva hur jävla mycket det här suger.. Men jag kan inte annat än försöka intala mig själv att jag gjorde det enda rätta, även fast jag aldrig riktigt kommer få svar på vad det var som hände med henne. Älskar henne mer än allt, kommer alltid att göra det. Finns ingen bättre. Fina, fina, fina Nova. <3

tiger tok
2

Nej! Vad tråkigt och vilket jobbigt beslut, men det rätta! Ni får minnas henne som den gladaste och bästa som hon var! Vila i frid Nova! Stora kramar till dig som ägare!

[AnimeV4]
2

Det var ett klokt och starkt beslut. Ni kände bäst och kände att det var dags. Inte alla klarar att ta det beslutet. Jag beklagar🌺 🤗

hemul
1

Å så tråkigt. Inte det slut vi hoppats på, men ibland går det ju inte. Är så ledsen för din skull.

Men kommer de inte att försöka ta reda på vad hon drabbats av, menar du.

Viljans
1

#71 Veterinären sa att jag kan få välja att obducera efteråt men jag sa efter en del tänkande nej. Det var inte i utbildningssyfte utan endast för min skull isåfall, och då kände jag att jag vill att de ska låta henne få vara ifred nu..

crins
1

Beklagar! Tänk på de finaste minnerna du haft med henne! Det är det värsta som finns att behöva låta dom få somna in, men du gjorde rätta och tänkte på din hunds bästa!

Lona
1

Du gjorde det enda rätta men det är nog det värsta beslut man tvingas ta. Vad fint ändå att ni fick den här helgen tillsammans även om den måste ha varit fruktansvärt tung. Sov gott fina Nova <3 !

MissanTissan
1

Jag beklagar så otroligt mycket.
Även om det är tufft så gjorde du rätt <3
*Styrkekram!*

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[Twinnflower]
1

Usch. Jag beklagar sorgen :(

Viljans
3

Tack fina ni. Tack för allt stöd ni gett mig! Ensamheten äter upp mig redan, vet inte var jag ska ta vägen för att slippa denna smärta. Känns så jävla orättvist att hon bara fick bli 7 år.. Vill bara krama om henne :'( Hon var mitt stöd, min bästa vän, min pelare, den enda trygghet jag någonsin haft, för hon lämnade aldrig min sida när många andra gjorde det. Hon var alltid kvar, i regn och solsken. :( Herregud, vet inte vad jag ska göra utan henne. :'(

[Forest]
0

77. Beklagar den stora förlusten av din finna vän 🌺

[Natchie]
0

❤Vila i frid fina Nova❤ Beklagar verkligen….all kärlek o massor m styrkekramar till dig

Herseruds
0

Du gjorde det rätta! Tänker på er i en jobbig tid! ❤️

Lord Vulcan
0

Beklagar 😔 Det va ett rätt och starkt beslut. Du är en bra djurägare. Det är aldrig lätt. Har avlivat en del egna djur. Dock har jag alltid skaffat ett nytt ganska snart. Den nya kan aldrig ersätta den gamla, men det är en ny individ som behöver dej. Den gamla bär du med dej i hjärtat. Hoppas du finner ro i själen 💜

jenmjao
0

Beklagar verkligen 😢

Zyloon
0

Usch va tråkigt .. Jag hoppas att du kan se tillbaka till alla era fina minnen, och tänka på att hon hade ett bra liv ihop med er. En hund älskar mer än oss människor, och ni gav henne något tillbaka. Ni gav henne all er kärlek och omtanke och framförallt så gav ni henne ett värdigt liv och tog även ansvaret för att hon skulle få en lika värdig bortgång. 

Även fast hennes kropp inte längre är vid liv, så kommer hon för evigt finnas kvar i era hjärtan ❤️

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Qepta
0

Jag beklagar. 😕

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Fransu
0

Beklagar sorgen. 😕

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Magrat
0

Som så många andra beklagar jag också sorgen. De tar en bit av ens hjärta med sig när de försvinner.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Vizzla
0

Beklagar sorgen. Fanns inget annat ni kunde göra. Minns din vän :-) Fina bilder.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vixxen
0

Vila i frid Nova! ❤️🌺

Kiwi2024
0

Beklagar vila i frid Nova.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.