Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1065 ggr
CayKantos
0

Slickar sig i rumpan

Hej! 

Var lite småorolig, passar ju en liten Dansk Svensk Gårdshund.. Men han är ganska fast på att slicka sig själv i rumpan…. Har vart med många hundar förut men det är första gång jag har sett en hund slicka så ofta… Kan det bero på ngt?

Då undrade jag oxå om det är vanligt för dom att stoppa in hela benet i munnen när dom tvättar sig, pratar typ låret och så. Aldrig sett förut bara med foten 😂 Liknar han äter ett kycklingben eller ngt 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
0

Jag ska egentligen inte ge tips, har ingen koll, men när det har varit min egen hund så har det varit: 

1: Analsäckarna. De har inte tömts på ett tag, så han försöker tömma den manuellt. Var säkert obekvämt. 

2: Allergiklåda. Enda gången han överhuvud taget kliar sig på tassar/ben är det när han är allergisk mot något, annars kan han bara tvätta lite. 

Som sagt, bara min egen hund, men det kanske kan ge något tips :)

CayKantos
0

Tackc: Inget allvarligt då, om det passer in på denna hunden oxå c:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Gollums Fru
0

Om han inte är avmaskad på länge så kan det kanske vara mask som kliar? Jag avmaskar mina djur ca. 4 ggr/år. Det där.med benet gör min hund ibland, men har inte reflekterat över det så mycket. Kan hända när han är under/överstimulerad som en överslagshandling typ.

Jasa nej saja!