Hund brevid i "slagsmål"
Min hund har tyvärr när jag blivit påhoppad av en okänd påtänd människa, jag försökte ju självklart putta bort henne allt jag kunde men det var svårt i allt kaos. Jag tror tyvärr att hon fick några slag eller dylik. Hon blev iallafall väldigt mycket mer nervös efter detta, speciellt när man hastigt kommer nära. Hon är en Rottis/amstaff på ett år och annars väldigt stabil. Hur kan jag hjälpa henne träna bort det här? Jag vill så gärna att hon ska vara sitt trygga ja igen! Så nu vill jag ha tips på vad jag kan göra! (Mer än att söka lägenhet i bättre områede…)
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
Tålamod, be folk ta det lugnt/vara lugna, göra allt för att undvika den där människan samt anmäla den - gärna! (bor ni i samma område så kanske du även kan klaga till hyresvärden)
Kärlek, ärlighet & respekt.
det spelar ingen roll i vilket område det finns, det kommer alltid finnas knasiga människor i alla områden! Annars instämmer jag med #1. Ha tålamod och låt det ta sin tid. Din hund är fortfarande ung och hon kommer säkert hitta sig själv igen när alla hormoner börjar falla på plats.
Utsätt inte hunden för mycket i början. Låt henne träffa "vanliga" människor som kanske bara kan slänga en godbit på marken åt henne. Sen ska du försöka vara lugn själv. Och som #1 skrev att be folk vara lugna.
Hoppas allt är bra med dig och hunden efter detta. Det är ju såklart lite omtumlande.
"Där kunskap slutar, tar våldet vid"
Min blogg nouw.com/fyratassar