Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 865 ggr
JoannaLi
0

Zylkène + Adaptil till biloro?

Arrak är väldigt orolig i bilen (piper/ylar), och som vi gått igenom i en annan tråd så har vi provat allt. Jag fick i alla fall tipset om Adaptil, och tänkte köpa hem både sprayen och halsbandet. 

Är det en idé att köpa hem Zylkène-tabletter också, för att kombinera med Adaptilen? Eller kommer Adaptil-kombon att räcka? 

Kan man på något sätt spara ett Adaptil-halsband till nästa gång vi ska åka långt (8 veckor efter) eller blir det i så fall till att köpa ett nytt? 

Det är ett enormt enerverande beteende när han ska sitta och yla i en timme efter varje gång vi stannat, och vi ska åka 130 mil uppdelat på två dagar. Så för att bespara hunden, och den stackars icke hundälskande föraren så vill vi ha det så lugnt som möjligt.

Karmatarerskanise
0

Känner inte till tabletterna. Gissar att det är lugnande?

Adaptil fungerar på en del, tyvärr inte på alla.

Carvecomp
0

Jag kombinerar zylkene med feliway till mina katter. Zylkene fungerar verkligen suveränt! (till våra katter) Det rekommenderas verkligen.

Men man ska börja ge det några dagar innan man utsätter dem för "stressen" som skapar oro så det hinner verka. Tar några dagar..

JoannaLi
0

#2 Vad bra! Ja, jag såg det, så jag tänkte att jag sätter på halsbandet och börjar ge pillrena en 3-4 dagar innan? Låter det rimligt? :)

Dumpuck
3

Adaptil halsbandet ska sitta väldigt tight, bör tilläggas.
Men du kan med fördel kombinera halsbandet med sprayen, spraya in hela filten/bädden ca. 15 minuter innan avresa. Jag har bara positiv erfarenhet av adaptil och vet flera som har det med.
Du kan absolut kombinera ovanstående med Zylkene, rekommenderas ofta av veterinärer. Tabletterna kan ge effekt redan vid dag ett och på vissa hundar ger det effekt först efter ett par dagars användning, så ge ca. 5 dagar innan avresa för att vara säker.

Vill dock påpeka att Zylkene har 14 dagars karens också!