Vit hund, vita kläder......
Svarta byxor och en svart tröja, visst är det snyggt? Jättesnyggt ända tills Alfons går förbi mig. Sedan är jag bara svartklädd med 1000 vita hundhår på mig!
Mysiga korta hundhår som suger sig in i kläderna.
Vad gör ni andra med samma problem? Undviker den stackars oförstående hunden eller klär er i ljusa kläder?

Jag klär mig i hundhår! Med flera hundar hemma är det roligt att leka "gissa hårstået". Vilken hund kommer det från?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag orkar inte bry mig längre… det är ju hundhår över allt när hon lossar! Inte går jag i ljusakläder för det!!
MVH Isnornin
jag har oftast hundkläder på mig,alltså sådana som inte tar åt sig håret….men å andra sidan så lossar ju min på ett annat sätt än affe :-)

Det var länge sedan som jag körde med helt svarta kläder, likaså med väldigt ljusa kläder, det är ingen ide här hemma. Här är det väldigt djurvänliga kläder som gäller, och möbler med för den delen=)) jag har ju inte bara hund, mina katter är ganska duktiga på att håra, men vi är så vana så det är inget problem.
Gissa hårstrået brukar vi göra också, helst om det ligger i maten eller på mackan tex..
Ja, jag har ju samma problem. Och nu när Eros fällt har jag sett ut som en jappe jag med. Men jag brukar inte bry mig så mycket hur jag ser ut här hemma, så om jag ska iväg någonstans rollar jag av mig innan jag sticker. Nått annat sätt vet jag inte. Tack o lov är vinterpäls-odlandet över nu iaf.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det finns en jättebra uppfinning, klädrollern. Bra för håriga kläder och Udda har någonting att tugga på när hon är ensam hemma. Dock köper man bara en, sen tar den slut och sen går man lika hårig i ett år igen innan man kommer för sig att köpa en ny….
Så egentligen är det lika bra att ge upp från början, skita i att köpa en roller.. Hunden får ju inte mindre päls för det…

vad gör väl lite hundhår? Man blir ju som man umgås =P Men har jag ludnakläder så brukar jag rolla av dem innan jag går ut bland folk
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Säg den klädrollern som fungerar för Alfons korta hår. Håren smyger sig in i käderna och sitter sedan där för tid och evighet. I bästa fall kan torktumlaren ta bort det värsta.
Så jag får välja mellan håriga kläder och Alfons!

# 9 Poäng till dig! Jag får inte ens välja, det blir håriga kläder och Alfons!

Låter som att han har sådan här härlig Dalmatiner päls, stråna har hullingar och hakar sig fast överallt, dessutom fäller dom som troll konstant. Ja vad gör man, borstar bort det värsta, har man tur hittar man den där klädrollern som man vet finns i något skåp om ingen hund ätit upp den förståss. Har dom flesta färger av hår här hemma - rött, svart, vitt, grått, gult, man kan alltid skräpa runt i lite risigare kläder hemma och ska man ut bland folk så byter man om innan man lämnar huset. Borstar bort det värsta med handen och/eller roller är nog mitt tips. Personligen hade jag dött utan min torktumlare!

Tillägger- Jag kör inte hundarna i tumlaren.
hehe, jaa alfons är ju dalmatin på halvtid så:P
Men jag tycker inte de är så farligt iaf. Visst de fastnar endel när man sitter ner i soffan eller så.. men jag kan iaf borsta bort de med handen.. jag är nog inte så noga heller.. Men just nu, när jag kollar ner på min tröja och mina jeans.. neeh de är inget! Små håren som ecko har går bort jätte enkelt.. dock inte från soffan:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Alice släpper inte heller så farligt (just nu ganska farligt dock), men många Dalmatiner ägare hävdar att det rasar päls av dom året om. Vissa tyger och främst i bilen, där sitter håret, men där får det sitta också, det som inte går att dammsuga bort det får sitta. Jeans är bra! Man vet ju vilka kläder/tyger som suger åt sig hår, och dom passar man sig för. På soffan kan du testa en vanlig kökssvamp, du vet med ena sidan grön, fukta svampen och dra av på soffan (med grova sidan), funkar rätt bra.
*grrrr* Alfons är halvdalmatin, men nu ska jag göra Pudel av honom. Här ska rakas!!!
När jag hade min GD höll jag på att bli galen på håret.. Skitgumman hade ju varit i sängen o soffan och håret gick inte bort. Tvättade och tumlade men det fanns fortfarande fastnaglat. Stod en dag och svor samtidigt som jag försökte rolla allting efter tvättstugebesöket. Inte kul. Men Eros päls går bort jättelätt med roller, tack o lov! :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Stackars lilla Alfons ska bli nakenhund….tänk när han ska gå ut i kylan i vinter när det rosa tuppskinnet reser sig för det är så grönbedrövligt kallt stackars, stackars Alfons 
Jag hade faktist tänkt köpa ett täcke till ecko.. någon gång i framtiden. han frös ju så dant sist:)
#14 joo, vatten på en svamp brukar funka ibland.. men oftast blir de några små hår kvar.. jag har faktist gett upp soffan. har lagt en filt över.. som liksom var ren först.. Nu är den välanvänd med hål och grejer.. men håret syns iaf mindre, eftersom den är ljus i färgen;P Min soffa är annars svart!
Som sagt så tycker inte jag de fastnar så på kläder.. visst, jag har vissa saker.. som en svart kort grej. Den är hemsk! men skit samma.. jag har djur! thats it:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆