Short Spine Syndrome
När man trodde att inavel inte kunde blir värre…
Stackars små hundar.
Vad är grejen med "world's ugliest dog contest"? Varför skulle någon vilja att sin hund var med i det? Missar jag något eller? För mig känns det bara elakt och även om hunden kanske inte vet vad "ful" betyder så vet ju husse/matte det och det gör mig så ledsen.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Pengar, antagligen. Folk gör allt möjligt för pengar. :/

detta kallas även baboon dog syndrome, och beror inte på inavel, utan det åär en naturlig, men väldigt ovanlig (tack & lov) defekt som påverkar alla möjliga djur, hästar, rävar,hundar och katter har dokumenterats med denna mutation, så det har ingenting med pengar att göra, utan dessa hundar dyker upp helt naturligt, och vad gör det om man anmäler sin söta/fula hund till en tävling ??
läs hela artikeln då den beskriver ett par hundar med just denna missbildning, och där det förklaras lite mer djupgående om det
You can't spell Bitchy without Itchy
#3 Men varför skulle någon vilja att ens hund vinner första pris i tävlingen "världens fulaste hund"? Ingen hund är ful.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
såg en schäfer med det syndromet, ja tycker nog det andra namnet låter bättre, för det såg ut som om man korsat en apa med den. Men enligt vet och fysio så lider inte hunden så som det kan se ut. Själv vet jag inte om jag skulle kuna ge en hund ett värdigt liv med den sjukdomen.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 

#4 kanske för att de vill visa upp sin hund och göra en kul grej av det, eller som i detta fall, uppmärksamma hundens handikapp
You can't spell Bitchy without Itchy