Är den för stor? (Rukka sele)
Provade Ladys Rukka sele idag på Dundee och jag tycker den sitter bra runt halsen, men bakre rämmen tycker jag att sitter lite långt bak eller vad tycker ni? (den slutar strax efter revbenen)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Är inte proffs på seler men tycker den sitter okay?! Tror modellen är så då det inte ska skava, alltså vara för nära armvecken.. Men kanske liiite långt bak om det sitter bakom revenen? Fråga turas, hon har samma modell till sin(a) hund(ar). Vilken storlek har du? Kanske skaffa en storlek mindre, dom är ju ganska reglerbara *ändrat
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Sitter banden längst bak bakom revbenen så är det risk att de trycker på mjukdelarna i kroppen på ett sätt som inte är bra, om hunden drar eller om ägaren försöker dra med sig hunden osv. Hur selen sitter på hunden fram i halsen tycker jag själv är svårt att se ordentligt på de här bilderna.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Främre delen kan du ju alltid justera, till skillnad från remmarna under bröstet och på ryggen, just denna selen ska ju sitta längre bak på hunden, men jag tycker nog att den borde gå liten bit fram ändå eftersom den kan skada inre organ när den sitter så långt bak.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Tack för era svar :), det är under magen som den sitter bakom revbenen men på sidorna är den över revbenen, vid halsen tycker jag att den sitter bra :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Nu är jag ju inte så erfaren, men tror det går bra så länge den inte sitter bak rebenen på sidan, inte så konstigt den inte sitter på rebenen unde rmagen, MEN det är bara vad jag tror, ev kolla med vet nästa gång ni åker dit eller fråga i affären 😃
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Åh vart har du köpt selen? :D Jag har inte sett den färgen i affärer förut. Bara svart, orange och rosa.