Funderar på att skaffa hund?
Jag går i tankar på att skaffa hund men undrar lite om det är bra att skaffa två så dom har varandra på dagarna att leka med och så. Jag pluggar och slutar vid 15-16 varje dag. Fast min mamma jobbar till kl 12-13 varje dag så hon kommer hjälpa mig med allt om det skulle hända något. Jag är vill ha en hund i liten/mellan storlek. Jag kommer träna agility och lite mer saker beror på vad jag skaffar för hund/ar.
Har ni något tips på hundar som skulle funka till det. Jag bor i lägenhet längst ner så jag har lätt att gå ut och gå med den/dom om det är bråttom. Jag bor granne med Gävles största hundrastgård. Samt att jag har flera stora ängar som jag kan gå till lätt.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Hade nog inte rekkommmenderat att köpa två hundar, det är dubbelt så mycket arbete. Vet inte vad du har för erfarenheter innan, men att ta in två hunder kan vara väldigt krävande, även av sällskapstyp.
Tycker även det är väldigt lite du skriver om dig själv, skriv gärna lite mer utförligt :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag har jobbat med hundar på ett hunddagis och haft kontakt men hundar hela mitt liv då det har funnits i släkten samt att jag har haft en stödfamilj som födde upp jakthundar. Det var med jämthundar och gråhundar som dom födde upp och jag har jobbat med golden, Tax, grad danios, jakthundar, rottweiler, samt lite mer hundar. Har det sista året hjälpt en vän med hennes hundar som är av rasen Chinese Crested.
Jag är en tjej på 22 år som bor hemma, jag studerar och jobbar på sidan av som förskolelärare samt lite med personlig assistans. Jag har haft kontakt med hundar hela mitt liv då min pappa jagade.
Jag vill ha en hund som sällskap men kommer träna agility och lite andra saker som spår om det går. Jag kommer också tänka på att den ska gå bra med barn, samt att jag ska kunna lära den att åka buss och bil jag har ej körkort och kommer inte ta det nu på några år.
Vill ni veta mer så PMa mig. 🙂