Funderar på att skaffa hund?
Jag går i tankar på att skaffa hund men undrar lite om det är bra att skaffa två så dom har varandra på dagarna att leka med och så. Jag pluggar och slutar vid 15-16 varje dag. Fast min mamma jobbar till kl 12-13 varje dag så hon kommer hjälpa mig med allt om det skulle hända något. Jag är vill ha en hund i liten/mellan storlek. Jag kommer träna agility och lite mer saker beror på vad jag skaffar för hund/ar.
Har ni något tips på hundar som skulle funka till det. Jag bor i lägenhet längst ner så jag har lätt att gå ut och gå med den/dom om det är bråttom. Jag bor granne med Gävles största hundrastgård. Samt att jag har flera stora ängar som jag kan gå till lätt.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
Hade nog inte rekkommmenderat att köpa två hundar, det är dubbelt så mycket arbete. Vet inte vad du har för erfarenheter innan, men att ta in två hunder kan vara väldigt krävande, även av sällskapstyp.
Tycker även det är väldigt lite du skriver om dig själv, skriv gärna lite mer utförligt :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag har jobbat med hundar på ett hunddagis och haft kontakt men hundar hela mitt liv då det har funnits i släkten samt att jag har haft en stödfamilj som födde upp jakthundar. Det var med jämthundar och gråhundar som dom födde upp och jag har jobbat med golden, Tax, grad danios, jakthundar, rottweiler, samt lite mer hundar. Har det sista året hjälpt en vän med hennes hundar som är av rasen Chinese Crested.
Jag är en tjej på 22 år som bor hemma, jag studerar och jobbar på sidan av som förskolelärare samt lite med personlig assistans. Jag har haft kontakt med hundar hela mitt liv då min pappa jagade.
Jag vill ha en hund som sällskap men kommer träna agility och lite andra saker som spår om det går. Jag kommer också tänka på att den ska gå bra med barn, samt att jag ska kunna lära den att åka buss och bil jag har ej körkort och kommer inte ta det nu på några år.
Vill ni veta mer så PMa mig. 🙂
Du verkar vara en engagerad och bra blivande hundägare. Köp bara ingen hund som t.ex. Mops eller bulldog som ofta har andningsproblem, tänk över vilken ras och vilken individ, ta aldrig den tysta blyga valpen. Hoppas du hittar en vän för livet!
Hej! Du låter absolut som ett bra hem för en hund. Dock vill jag bara flicka in lite saker här (det vet & förstår du säkert redan men jaja) =) Jag är uppväxt med hind,arbetat med hundar osv så har stor hundvana. Jag har själv 3 hundar nu & ja, det blir mycket mer jobb än om man bara hade haft 1 hund. Funderar du på två hundar som du skriver så tänk på att det blir dubbelt jobb med precis allt. Träning av all dess slag, motion, mat, ensam träning. Ska du även använda dem inom agilityn så lär dem få lite högre energi behov om dem nu blir vana vid att röra på sig mycket. Har du otur kanske du får två hundar som båda käkar sönder saker för dig i hemmet när dem är ensamma. Två hundar som behöver din tid vid agilityn m.m. Så ja, jag skulle nog rekommendera en hund i början, & känner du sen att du skulle klara av samt orka med två så går det ju att skaffa en till hund då. Lite tips bara =)
jag vet inte en vad jag ska ha för hund.
Jag undrar om det är någon här som har köpt en omplacerigshund och om ni rekommenderar det eller inte? jag är rätt sugen på att ta över efter någon som på något sätt inte kan a kvar sin hund.
Har någon köpt hund via hundstallet här och ur har det gått då med allt?
#6 Jag har en omplacering och det är det bästa jag gjort(att skaffa honom) Väldigt mycket jobb var det med honom i några år,men det är det ju med valp med 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#7 ok. jag tänkte om jag skulle hitta en hund via någon omplacering då jag tänkte att det är någon som inte kan ha kvar sin på grund av något samt att det också kan vara billigare då den är lite äldre och då kanske inte har så många år kvar att leva mm. Jag tänker ju inte bara på att det är billigare men jag vill ju inte att en hund ska dö bara för att någon inte kan ha den och då kan jag ju ställa upp.