Hjälp med arbete
Hej!
Håller på med ett produktarbete där jag ska skapa en "egen" produkt.
Jag har valt att göra en hundbädd, men min lärare vill se något nytt också, alltså inte bara en hundbädd utan gärna någon ny detalj som inte redan finns på hundbäddar på affärer.
Typ en ficka att lägga borsten i eller liknande.
Behöver ideer, något som kan vara bra att ha (smart lösning eller liknande)
Bomba med förslag! :-D
Tack, kommer visa resultatet sedan om två veckor här på iFokus med bilder steg på steg.
Kanske att det går att "fälla" ihop bädden till en "väska" och så finns det plats till lite nödvändigheter? Som kan ligga i när bädden är utfälld, som en resväska för hund eller så ^^Bara fälla ihop och gå! Jag åker runt med min hund ganska mycket och det är så töligt att packa ihop alla saker varenda gång, och om man samtidigt hade fått med sig en bädd hade det varit toppen tycker jag ^^
Kanske att man på ovandelen där hunden ligger gör en stor ficka som hunden kan krypa in i och lägga sig, så det blir som en vanlig hundsäng men att hunden kan välja att också gå in i den så att den får som en filt över sig. Hoppas du förstod vad jag menade ^^
Kanske något som är lättare transportabelt, som #1 säger.
Många använder sig ju av filtar eller transportbur. Men jag hade gärna velat ha en hundbädd som är lätt att ta med och smutsavvisande när jag t.ex. sitter i klassrummet med kallt golv eller på bryggan med min hund och pluggar. Gärna vattenavvisande oxå!
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Instämmer med #3, jag vill ha ett TÅLIGT (vattentätt, i alla fall undertill) och värmande (kanske någon slags värmereflekterande "aluminium"?) "filt" som är lätt att transportera och som man kan använda på kurser, tävlingar mm. Det är ju dock inte en säng i ordets rätta bemärkelse. Det finns även liknande modeller på marknaden men de är inte jättebra, jag är inte nöjd. När det gäller sängar så är vi i stort behov av HÅLLBARA sängar som mer eller mindre är omöjliga att bita sönder. Den behöver egentligen inte vara så mjuk, kanske sviktande botten och en passande dyna som tillbehör? Så kan man lägga en billig filt eller liknande i om man har en hund som biter sönder. Det finns en sån på marknaden också (utan dyna) men den är dels ful, dels snordyr :-P . Lite snyggare sängar rent allmänt skulle också vara bra, kanske lite mer som en möbel och inte den typiska hundkorgen? Mina hundar har uppskattat att ligga lite högre; en av de bästa hundsängarna jag haft var en vanlig spjälsäng som jag tagit bort ena långsidan på. Den blev då som en liten pinnsoffa. Man kan variera höjden på "sitsen" beroende på hur stor hund man har. Med en babymadrass (kanske i memoryfoam?) och lite filtar blev det jättemysigt. Vill man så kan man ha lådor/korgar med leksaker mm under. Själv hade jag en stor och en liten hund på den tiden så jag bäddade under också så hade hundarna en "våningssäng". En sak till: TVÄTTBARHET! Väldigt gärna produkter som går att köra i maskin eller i alla fall ett löstagbart överdrag som bara är att slänga in i maskinen.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com