Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1702 ggr
Mimmispuppies
3

Valpar på gång ❤️

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Mimmi mätte 36,0 i temp på dag 65 kl 06.20 idag. Hon har bäddar hela natten så idag blir det att sova lunch. Hos vet igår blev det stående applodering efter röntgen då det visade sig vara FEM st små valpar i magen på min lilla förstföderska!

tiger tok
0

Mysig mage, när är valpningen beräknad? 😊

Mimmispuppies
0

Det var i torsdags :/ så två dagar över tiden nu. Vill verkligen att det händer i helgen annars ska vi till veterinären på måndag igen.

hemul
2

Jesses, det är mer mage än hund eller hur man ska säga. Lycka till! 🙂

tulinia
0

Oj vilken mage! Hoppas att valparna kommer snart!

Caarla
0

Damm vilken enormt mage! Lycka till!

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Mimmispuppies
0

Hur lång tid från det att temperaturen nått det lägsta till att den börjat stiga har det tagit för era förstföderskor? Lilla Mimmi kröp under sängen och skulle bädda nyss men kom inte ut igen pga magen 🙊😵🙈😱😂😍

russin
0

#6 - jag tempar inte alls, utan går på hur tiken beter sig 🙂

Mimmispuppies
0

#7 jo jag önska att jag var lite mer säker. Jag har förlöst 400 får varje år i måååånga år, katter,kor och massa andra djur… Men detta lilla knyte gör mig lite nervös, så fick tips av min underbara vet att tempa för att vara lite mer med på vad som händer :)

russin
0

#8 - tyvärr så är det oerhört lätt att missa det riktiga dippen då det kan pendla upp och ner i flera dagar, så det är en anledning till att jag inte gör det. Du kommer märka när hon blir mer orolig, rastlös osv 🙂 och krystvärkarna när det väl är dags. Bara håll koll på att hon inte mår dålig, bli slö eller får krystvärkar som inte ger något.

Min tik i somras, började bli orolig på kvällen och sov sked med mig på natten - var rastlös hela dagen och ville inte släppa mig ur sikte. Tidigt på kvällen satte allting igång med krystvärkar och sen gick det snabbt (oerhört snabbt) 🙂

CayKantos
1

Men det är la jättevanligt att amå raswr som Chihuahua inte kan föda naturligr, speciell när den har så många valpar I magen?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Belphi
0

#10 Men det var det väl ingen som sa? Fast chihuahuor har jag aldrig hört att de har problem med valpning. De är ju ändå rätt då små i kropp osv, värre är ju mopsar där det är vanligt med kejsarsnitt.

CayKantos
1

#11 ja det var life det jag undrade, för jag har hört att man näatan alltid gör kejsarsnitt på chihuahor, men det är ju bara bra om det inte är sannt! :D

Instagram

Lona
2

#11,  ~30% av chihuahuaornas valpningar slutar med snitt så nog är det vanligt alltid 😕

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Belphi
0

#13 Åhnej, så trist. Visste inte om det alls. Bara att hålla tummarna då!

Lona
0

Japp, och det var definitivt inte min mening att låta negativ i en mysig valptråd så vi håller tummarna för små fina chihuahuavalpar inom kort 🙂👍!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CayKantos
0

Samma här!

Instagram

[Forest]
0

Spännande :)

fridarebecka
0

Spännande! Uppdatera gärna hur det går/gått 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Corgitok
0

följer :)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

CayKantos
2

Hur går det TS?

Instagram

Itchy
0

hur har det gått ??

You can't spell Bitchy without Itchy