Hjälp, kliande utslag??
Hejsan,har någon fått detta på sin hund? Vi ville bara höra med er först innan vi tar ett dyrt prov. Hunden har klåda och har fått detta på bröstet och bakhöfterna. Vi var hos veterinären men de kunde inte säga vad det är utan att ta det dyra provet. Allmäntillståndet är jättebra i övrigt. Nån som sett detta? Mari
Ingen kan ju egentligen svara på det, det blir bara spekulationer. Men min hund hade nåt liknande på bröst och mage och det berodde på allergi tyvärr :/
Ingen här kan ju säga vad din hund exempel beror på. Det kan bara test göra. Ni har väl försäkring?
Klåda är jättestressande för en hund så det är nog bara att bita i det sura äpplet och betala för testet. Ni har ju ingen aning om vilken koll någon har här och jag skulle aldrig personligen lita på en "forumsdiagnos".
Eftersom det ser varigt ut, så skulle jag absolut ta prover och odla vad för typ av bakterier det är - så rätt behandling kan sättas in. Kan vara stafylokocker t ex. Kan ha börjat med ett pyttelitet sår, som bakterier fått fäste och och sen spridit sig.