afghan 2år, kissar/ revir
Hej, har en afghanhanhund på 2 år snart, har problem med att kissa/revir inne när vi lämnar honom hemma, tyvärr vet vi ej så mycket om hans bakgrund.
tyvärr struntar han om han har hanskydd på sig, kissar ändå🤔, jätte problem.
Vi bor båda två, måste kunna lämna honom hemma själv.
Tacksam på svar.
Hur vet ni att han revirkissar? Det är inte stresskissning för att han inte klarar av att vara ensam?
Instämmer med #1, låter inte riktigt som revirkissning utan som stress.
Hur länge har ni haft honom, det låter som att det är en omplacering? Hur länge är han ensam i stöten, kissar han även om det bara är fem minuter?
Vad har ni för rutiner kring att lämna honom (vad gör ni innan, hur bär ni er åt när ni går, var i hemmet är han och så vidare)?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Är stress/missnöje och inte revir eftersom det sker när han lämnas ensam. Ni får börja från början med ensamhetsträningen. Sånt får man räkna med när man tar en vuxen hund.
Tror också det handlar om att hunden är ensam hemma, testa att börja om med ensamhetsträningen igen och lämna korta stunder som sedan ökas successivt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hur länge har ni haft hunden? Hur vet ni att det är revirkissning? Hur ser vardagen ut hos er? Hur lämnar ni honom, väl rastad,I hela boendet, i ett rum? ensamtränad? hur ser allt detta ut.
Är han fullt frisk?
Är han välrastad innan du lämnar honom?
-