Istället för råa ben?
Happy vill i princip knappt ha några råa ben, provat revben, kycklingben mm men nix, enbart tillagat vill hon ha (såklart får hon inte det men hon visar intresse för det).
Vad kan man ge som är bra för tänderna när hunden inte vill ha råa ben?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tänker att eftersom hon visar intresse för tillagade kanske det är lukten hon reagerar på?
När du ger råa ben, har dom tinat helt och fullt då? Jag ger mina ibland direkt från frysen och det är klart då luktar dom ju inte lika mycket som när dom tinats eller t.ex. blir tillagade.
Eller köp ben med lite kött på? :)
#1 Både tinade och frysta har jag provat.
Ja inte omöjligt att lukten lockar mer.
Vilka rekommenderar du då? Är till liten kines nämligen :)
Har du provat att gucka in benet med nåt hon gillar? Leverpastej kanske, eller bara doppa det i buljong eftersom hon gillar lukten av kokta ben. När hon väl slickat i sig det gotta fortsätter hon nog av bara farten och kanske fattar att ben är ju också gott ju!
Jag köpte klövar åt min hund och han älskar dom. Han har gnagt på en och samma klöv sedan i fredags och det syns knappt att han tuggat på den :-) kan vara något att prova :-)
Jag ger klövar till mina, hjorthorn och olika slags horn. Det gillar mina och håller väldigt länge! :)
Ja hovar älskar mina med! Håller länge och väl, köper en vars till dom i månaden 🙂
#3 japp pro at. Men hon slickar på ddt och går sen :/ #4 klöv gillar hon ibland :) #5 horn tycker hon bara kort stund :( mina ksn sällan ha sånt framme då jag har tre stycken så de äter varandras annars . Hoen jag hittat har varit ganska stora hmm
#2 Rekommenderar och rekommenderar, det vet jag inte haha.
Köper alltid blandat från olika djur och delar, typ nacke, revben och så.
Mina Storpudlar äter allt men min familj har en liten pudel/powderpuff/cocker spaniel blandis som är petig och är inte mycket för ben heller så när jag står vid frysdisken brukar jag ta ben som ser extra köttiga ut. Brukar vara lite köttslamsor kvar på de flesta, mer eller mindre. Dessa med mer får då denne lille herren och då brukar han börja gnaga på benen också så leta efter det är mitt tips :)
#8 nacke och så sånt räknar jag in i ben :) hon äter inget sånt rått som jag testat :( testat revben och nacke bland annat. Hon vill helst ha torkade /rökta ect av någon anledning :(
#9 Har du testat grisknorr? Mycket kött men en sån liten hund får ändå kämpa med det. Då kanske hon får lite smak för det? :)
#10 nej der har jag inte provat på henne . Får bli när det är varmare så hin kan vara ute längre stund och tugga. Vill inte ha det inne xD Vart kan man köpa det?
#11 Ja vi vill inte gärna ha det inne heller haha 😃 Vi köpte på City Gross!
Jag ger torkad tjurmuskel och torkade grisöron och knorr, det kan inte vara nåt? Jag ser till att alltid köpa svenska utan tillsatser så känns det bra :)
Hoppsan, och nu såg jag att du ville att det skulle vara bra för tänderna också. Och jag tror inte att dessa rensar på samma sätt som råa ben, men något att tugga på iaf :)
#12 Haha
Hmm får kolla när jag ska dit näst :)
#13 Ja det gillar hon, det får hon ibland.
Nej det är ju det, råa ben är nog svårt att få likvärdigt :/ Men som du säger, det är något att tugga på, bättre än inget iallafall och bättre än t.ex dentastix och sånt :)
#14 Annars får du börja borsta tänderna på henne! :) Jag har precis fått börja borsta på mina fyraåring, han får tandsten trots att får råa ben regelbundet… :(
#15 blir ingen skillnad m redan privat 6-7 månader m testat olika tandkräm också
Det finns ju typ nylonben med kycklingsmak, såg det på zooplus nu och tänkte på dig. Det kanske vore något? Skulle vara bra för tandköttet och motverka tandsten stod det :-) Kanske inte världens bästa men ett alternativ om hunden inte gillar att tugga på det som bjuds :-)
#17 Hmm kan ju vara ett alternativ :)
Ja hon gillar inte just rått, inte det jag testat, viss torkad och/eller rökt gillar hon.
De andra är dock glada, mer till dem när det kommer till det andra haha!
Har du provat med fjädrarna/päls på? T.ex. kanintassar med päls fortfarande på eller hel vaktel, osv.
Jag har liknande problem som dig dock så älskar han råa ben, men föräldrarna vill inte pilla med rått & jag har flyttat 🤤 Är helt ointresserad i annat, kan funka med torkade ben ibland… Inte lätt att hitta något, lycka till!
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
#19 Nej har svårt att få tag på det och jag har väldigt svårt att ge med det kvar på tyvärr. Och sånt måste ske ute, vill inte ha sånt i hela huset sen ;)
Nej det är klurigt när de är mer kräsna! :/
Detsamma :)