Godaste träningsgodiset
Vilket är det bästa godiset enligt era hundar? Gärna godis som är relativt klibbfritt och/eller luktar inte pyton. Vill kunna vistas bland andra människor utan att de känner doften för mycket. :)
Min hunds favorit är de små benformade i burkar. Inte det bästa innehållsmässigt men luktar inte superäckligt och klibbar inte!
#1 Hmm jag tror jag vet vilka du menar, de är inte tillräckligt goda enligt min hund. :( Normalt sett får de tonfiskgodisar, de som liknar ölkorv, eller annat godis med mycket kött i. Jag hade gärna velat ge torkat kött/organ men är rädd att det antingen ska lukta för mycket eller för lite. ;)
#3 Ja de du länkade till var en stor favorit! De hade jag glömt bort. :)
Frolic ger jag inte, har gett nån gång och då luktade avföringen nått fruktansvärt illa… besparar mig gärna från det ;)
Det finns några halvmjuka hundkex på ICA Maxi som jag själv smakat och tycker är goda. Det är lite udda men jag tyckte om dem. Dem var små färgglada typ.
Min hund ä-l-s-k-a-r torkad blodpudding och kokt lammhjärta.
Jag tycker ingetdera luktar eller kladdar. 🙂
// Harley
Torkade leverbitar (när det kommer till favvogodiset som inte luktar/klibbar så mycket.) :-)
Kycklingkorv eller bara korv rent allmänt och Skinkost på tub är jättegott hälsar mina 😉
Torkad lever är mums enligt Luna :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#6 Kan man köpa lammhjärta i "vanlig" affär? :)
#7 och #9 kokar ni levern innan ni torkar den? Har hört att det ska lukta äckel när det kokas 😃
#8 Kycklingkorv, är det sån som liknar grillkorv eller sån i "risgrynsgröt"förpackning?
Min hund gilla såna här! Men dom måste beställas.
Rekommenderar lamm smaken för om du vill dela dom i mindre bitar smular ankan(har inte testat laxen smaken). 🙂
#10 Det är sån som liknar grillkorv, går att skära i perfekta belöningsbitar och att förvara i frysen och ta fram efter vad man behöver :)
#12 Tack för tipset, ska handla och hoppas på att min hund tycker de är mumsiga 🙂
#10 Min make hittade lammhjärta i en vanlig livsmedelsbutik. 🙂
// Harley
Torkat kycklingkött är Simbas favoritgodis. 🙂
#10 Nej, skär upp i små bitar och sätter in i ugnen direkt :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Min hund gillar bland annat Planet Pet godis, favoriten är nog Tuna Bites. Han tröttnar fort på godis så jag brukar variera ofta, har massa olika godissorter hemma just nu. Av de godisarna jag har hemma nu så tycker jag om Tundra Cat (älg) väldigt mycket, luktar inte och kladdar inte. Det finns för hundar också, enda skillnaden är i stort sett storleken på bitarna då det bara är torkat kött. Lite dyrt dock för mig, så vi köper inte det så ofta.
//Flöffo
Mina älskar Orijens frystorkade godis! Det är dock rätt dyrt, så jag brukar smula sönder några bitar och blanda med annat godis 😉Klibbar inte ett dugg och är enkelt att dela i små bitar. luktar dock en del men inte så farligt. Torkad lever är annars en favorit också.
Torrfoder till katt använder jag. Det enda jag hittat som finns i tillräckligt små bitar och hon gillar det.
"På natten är alla katter svarta"
Juste, det var samma godis som #18 syftade på som jag menade. Orijen Tundra godis (hjortkött + vaktel och regnbågsöring har jag hemma just nu). Jag och hunden tycker om det, men håller med om att det luktar en del. Hade inte förpackningen här så var osäker på vilken det var c:
//Flöffo
Vilka bra tips, tack så mycket 😃