Vad gör ni på nyår?
Själv jobbar jag hela dagen och natten. Salsa ska vara med mig, men eftersom det är en väldigt lyhörd lägenhet så kommer vi borra ner oss i soffan och hon ska få ett revben att knapra på när det smäller som värst, trots att hon tidigare aldrig visat någon ljudrädsla. Man kan aldrig vara för försiktig 😉
Hemma hos oss blir det lite god mat och filmtittning för mig och maken.
Hunden ska få en långpromenad nu medans det är ljust och sen mot kvällen och närmare tolv-slaget kommer vovve få en smarrig tjurmuskel att gnaga på. Hoppas det kan distrahera en aning från tredje världskriget utanför fönstret. 😐
// Harley
Jag ska sätta igång och göra i ordning väggarna och lister i köket inför tapetsering. Har köpt denna tapet. http://www.rusta.com/se/tapet-residens-videung-p20401557.aspx
Mina hundar är inte ett dugg rädda för raketer, men när jag har haft smällarrädda hundar på besök, så har jag inte matat dom på minst ett dygn innan 12-slaget, när det sedan börjar smälla handmatar man den stackars utsvultna jycken med några kulor åt gången, då är de för upptagna med att äta för att ens märka vad som händer utanför.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Låter ju inte helt fel!
Här får hon nöja sig med att bara gå ut och kissa precis utanför lägenheten, kan inte dra med min brukare på någon längre promenad ):
Jag ska iväg och fira nyår med pojkvän och vänner. Mixa ska vara hemma med mamma och pappa. Hon är inte ett dugg rädd för raketer, hon kan reagera och kolla på en som "Vad var det?!" men sen lägger hon ner huvudet igen och somnar om :)
jag ska bara va hemma och se på film och äta nåt gott, kanske ta en promenad med hunden ute och se på smällare eller nåt, får se vad jag känner för att göra.
Jag och två vänner ska fira lite lugnt hemma hos oss. God mat, snacks och film kanske. Innan de kommer ska jag och Arrak ut och gå en långpromenad och träna lite lydnad.
Under tolvslaget kommer han få en Kong med infryst färskfoder i, trots att jag verkligen inte kan tänka mig att han är rädd för fyrverkerierna, men vår första nyårsafton tar jag inga chanser.
Vi har gått en promenad i skogen på morgonen. vi var ute 1 1/2 timme och de var lösa ungefär 1 timme så nu är det lugnt här hemma ;) de fick lite extra mycket lunch efter promenaden. När de senare behöver rastas så tar jag dem bara utanför dörren och in igen, men när det börjar bli sen eftermiddag/tidig kväll tar vi bilen till en skog i närheten igen och går ett varv i elljusspåret där (2,5km). Då självklart med reflexer och rymningssäkra selar på, för säkerhets skull. Under kvällen sedan så kommer vi lyssna på musik och spela Bingolotto ;) jag kommer ha extra fleecefiltar och liknande i fönstret för att dämpa ljudet så gott som möjligt. Förra året smällde det så mycket här att hela huset skakade, trots att jag bor på bottenvåningen i ett tegelhus… Är glad åt att ha helt obrydda hundar, men jag tar inga risker ändå, framförallt inte när det finns idioter i området som med flit skjuter fyrverkerier mot hundar.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Pojkvännen kommer hit och vi ska äta middag och se på film antagligen!
Äldre hunden reagerar inte på nyår, yngre vet jag inte men ska nog inte vara ngt problem :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.

Jag jobbar hela natten, så husse och hund kommer upp till mitt jobb runt 23 och firar in det nya året utan smällar. Vår hund har inte varit skotträdd, men i år har dom sprängt så mycket runt oss då dom bygger så hon har blivit mer och mer orolig för smällar. Kände att vi inte ville riskera något, så hon får fira tolvslaget på mitt jobb :P
På förmiddagen var vi ute vis torpet och åkte skidor, med vinden i ansiktet och solen i ryggen. Nu är vi inne i stan igen, men ska strax ut till torpet igen där vi kommer spendera kvällen och natten i hopp om att kunna skymta lite norrsken (bor i södra Sverige). Hundarna bryr sig inte alls om smällandet, de sover som stockar när det är som intensivast, men jag tycker det ska bli skönt att slippa det ändå.
Alla i familjen ska hem till mormor och morfar och äta thai/kina-mat! Sen runt 12-slaget så ska jag och hundarna gå och sätta oss på en tyst plats (troligtvis en garderob) med en tub skinkost 🙂
Vi är hemma, åter gott, ser TV. Har tagit fram en tygbur till Theo som reagerade på smällare förra året. Vi ska träna trick och har köpt tuggben.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jag ska gå och lägga mig tidigt. Så kul är jag. 😎
Vi har haft lunchgäster här, hundarna fick träffa sina favoriter: barnen i familjen 😃 Sen har vi varit och lämnat av Sigge hos hans uppfödare där han får vara över natten, hon bor på landet och vi har flyttat till ett nytt ställe så vi vet inte hur det är med nyårsraketer här. Har tagit med mig två av hennes skottfasta hundar hem. Så nu har vi gått en promenad och hundarna har fått kvällsmat, nu blir det slappa och spela bingolotto och äta massa gott 😉
Gott nytt år på er alla hundvänner 🍸🌺
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hemma hos pojkvännen med alla hundar. Endast en som är rädd för smällare/raketer men detta året har hon insett att om hon ligger under täcket känns det bättre. (hon brukar sova under täcket övriga dagar så)
Blir middag snart & ostbricka senare.
Gott nytt år på er! 🙂
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Vi är hemma och myser framför en film. :-)
Är hemma och glor på serier samt övar upp Brownies färdigheter att fånga godis direkt i munnen. (Ju mer det pangar ute, desto mer intensivare övar vi. Ganska kul lek tycker Herrn).
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Varit på promenad innan idag.
Fasiken läser nu att ni ger ben osv till hunden när tolvslaget, har haft en panik slagen hund i 11 år med smällare och aldrig slagit tanken att ge ett rått märgben eller liknande.
Lite sent nu :(
Jag tror jag ska ut vid tolvslaget precis utanför byggnaden och se om vi ser något (med hunden)
Hon är med mig och är hyper stressad just nu, hela sängen hoppar av hennes flåsande. Men ändå lugnare än vad hon brukar vara.
Hemma med mina föräldrar. Har ätit gott, kollat JVM hockeyn och nu film🙂
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram