Jobba på hunddagis?
Har någon här inne jobbat på hunddagis?
Hur var det? Är det kul? Vad får man göra?
Det ska nämligen öppna ett här i närheten, och jag ska söka praktik efter arbetsträningen. Funderar lite på dagiset, då jag tror att jag kanske kan ha lite förtur.
Jag har haft praktik på ett hund- och kattdagis i Kiruna. Trivdes som fisken i vattnet :D Fast vi fick mest in hundar som var väldigt ouppfostrade och sådär, det var sällan det kom in mer välartade djur haha ;)
det var hur som helst ett kul jobb om man bortser från att jag fick ta över rollen som chef och ringa dom där andra attans praktikanterna som inte knde pallra sig ur sängen på mornarna ^^
vi städade, promenerade, matade och sysslade mkt med pälsvård samt kloklippning :)
Hoppas du får jobbet
Okey :)
Jag är bara lite orolig för hur man ska göra om några av hundarna börjar bråka. Hur avbryter man ett bråk utan att bli biten själv?
Eller att man får in en helt galen hund,
Har hört något om att man ska dra bort hunden i svansen snabbt, då kan den inte bita dig. ??

Jag fick jobbade på hunddagis när jag var 19. Det var underbart! Det vi gjorde var att ta emot hundarna på morgonen, ge dem mat (de som skulle det på dagis), långpromenad på förmiddan, långpromenad på eftermiddan. Mycket kel och gos, men också, dammsugning, och en del golv att skura.
Råkade faktiskt ut för ett par gånger att två stora hannar rök ihop, men vi blev tillsagda att vi inte skulle gå emellan utan låta dem göra upp. Man kan ju bli rejält biten, men jag tror också att kommunen (som ägde dagiset på den tiden) inte ville att nåt skulle hända oss, vi var bara praktikanter, de flesta av oss som jobbade där. har aldrig hört talas om att dra i svansen, men det skulle nog inte gå så bra med en stor schäferhanne eller Gran danois!