Namnförslag på kullen?
Hallå!
Nu vill jag att ni slår era kloka huvuden ihop och hjälper mig.
Jag behöver ett namn på själva kullen, men jag kommer inte riktigt på något tufft och kaxigt. 😓
Så ge mig tips!
Alltså vill jag ha ett kullNAMN.
Exempelvis: Kennelnamn Don't Stop Namn
Kennelnamn Victory Namn
Inte ett tema på kullen som exempelvis olika gudar, utan ett samlingsnamn som alla i kullen kommer att ha.
Hoppas att ni förstår hur jag menar! 🤪
Vilken ras är det?
Olika sprit sorter kan ha häftiga och ovanliga namn :) På http://www.dricka.se/sprit/alla/ finns en hel del namn!
#1 Border Collie
Vet att vissa kennels döper efter mammans namn, min farmors hund heter t ex Hässlehoffs Fibula-Naladotter, och hennes bröder heter Hässlehoffs *skelettdel* Nalason.
Mammans namn kan vara en bra idé, men kanske tom utan "-dotter/-son". Eller en ihopslagning av föräldrarnas namn? Vad heter kenneln? Är ju lite svårt att bara säga något utan att veta om det passar ihop med kennelnamnet. Annars tycker jag kanske något av elementen eller en känsla. Kanske latinska namnet på stjärntecknet de föds i? Namnet på en stjärnkonstellation (för de är ju stjärnor allihopa ;))
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
"Inte ett tema på kullen som exempelvis olika gudar, utan ett samlingsnamn som alla i kullen kommer att ha. "
Tycker det låter som samma sak. 🤔 Temanamn och samlingsnamn?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Give 'Em Hell
Fast and Furious
More than Brilliant
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
#6 Jag uppfattar det som temanamn ex olika gudar Valp 1 kennelnamn Aros valp 2 kennelnamn Athena Valp 3 kennelnamn Diana osv Medan samlingsnamn ex fårens skräck Valp 1 kennelnamn [individuellt namn] fårens skräck Valp 2 kennelnamn [individuellt namn] fårens skräck Valp 3 kennelnamn [individuellt namn] fårens skräck
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
All or nothing Screaming Good job

Svårt att säga utan att veta kennelnamnet som sagt. =) Kul att i alla fall veta om det är på svenska eller engelska eller ett som kan passa för båda språken. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#6 hm, men teman på kull kan ju vara att döpa den efter gudar, disney eller att alla har samma bokstav. Medans jag letar efter ett gemensamt kullnamn. Typ Kennelnamn - Bring it - hundens namn Kennelnamn - Ready for more - hundens namn Kennelnamn - Maniacs - Hundens namn Så att alla i kullen heter ex Maniacs och sen ett eget namn, har jag gjort mig lite tydligare eller fortfarande konstigt? :)
#10 kennelnamnet är på engelska. #7 #8 #9 TACK! 😁