Roliga aktiviteter med valp?
Hej! Jag undrar om ni har några tips på roliga aktiviteter /lekar man kan göra med en 13 veckors valp? :)
Bara för att hitta på lite saker liksom!
Ska försöka mig på ett litet personspår imorgon eller ikväll (om jag orkar) och se vad hon tycker om det! :)
och jag behöver inga kommentarer om passivitet och överstimulering för detta är bara för skojs skull och vi övertränar inget och kör mycket passivitet och hon är lugn som en filbunke när vi inte gör något :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Låt valpen leta rätt på godisbitar i en balja/stor skål med vatten, var dock beredd på en dyngsur valp sedan.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#2 Kul! :D Det har jag gjort med vuxna hunden på varma sommardagar och han älskar det. Att bli blöt är nemas problemas då hon ända blir så sjukt varm i valpfluffet att vatten bara är skönt!
Köra belöningsträning och börja med grunderna i lydnad. 😊
Tass Josephine
Min favorit när Pin va valp va att springa och gömma mig bakom träd :)
#3 jag är sämst på lydnadsträning, kan nada
#4 det har vi gjor lite och hon tycker det är jättekul haha
Springa "hinderbana" tycker jag är roligt med min valp. Använda lyckstolpar och andra hinder och se hur mycket koll/följsam han är. Efter en stund fattar han grejen och väntar förväntansfullt på var vi ska näst :D.
Annars så tränar vi lite trix, tass, markera hand med nosen, high five, spela död och sådär. Han tycker det är riktigt roligt :).
Hoppas fler skriver, alltid kul med nya tips.
#5 Inte svårt alls. Klossträning, fotgående, tävlingsmässigt sitt och ligg, fjärrskiften osv. Finns massor att träna fram och tonvis med bloggar, videoklipp och böcker som förklarar hur man lär in de olika momenten. 🙂
Tass Josephine
#8 är nog för att jag tycker det är så tråkigt x)
En möjlighet är att ha tre likadana skålar och då gömma en godis under. Det finns massor med videos på detta på youtube, det styrkar också din valps instinkt att använda nosen lite mer till at t.ex. hitta godis eller om du vill den nån gång ska kunna söka efter dig då hen lär att använda nosen till att hitta det "goda" ;)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
http://www.quickanddirtytips.com/pets/dog-training/indoor-games-for-people-and-dogs?page=1
Här finns det också, personligen gillar jag "Go Wild and Freeze" på andra sidan :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
tack för alla roliga tips! :D
jag har lagt ett personspår till båda hundarna som vi ska gå om en stund, ska bli kul!
Imorgon blir det nog VildaVittras förslag om det är varmt ute! :D