Vilken försäkring?
Jaa, jag kommer att flytta hemifrån, vilket betyder att mamma inte vill stå för hundens försäkring längre så tänkte kolla runt lite på olika försäkringar och vilken som hade vart bäst för han… Men jag har ett problem, jag fattar typ ingenting. eller joo jag förstår ju, men blir förvirrad av att läsa allt (Dyslexi som gör att allt bara går ihop)
Hunden jag har är iallafall en schäfer på 14 månader.
någon som kan göra en liten snabb sammanfattning åt mig, eller berätta om era erfarenheter?
Mina hundar är försäkrade i IF. Det som utmärker dom är att de har en fast självrisk på 1500kr, de flesta andra försäkringsbolag kör med en procentsats av beloppet.
Jag har folksam, det var för att de var billigt samtidigt som jag har alla andra försäkringar där. Men innan hade jag agria. De är dyra men ser inget illa med dem alls, har samma bra upplevelser med dem båda.
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Kan ni inte bara ändra den redan befintliga försäkringen så att du står för den?
/Maria
Håller med #3, ändra den befintliga så den står på dig, det är allra smidigast :)
Annars rekommenderar jag Folksam!
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Självklart så går det att göra, men vi har han bara där pga att alla andra hennes försäkringar är där, så tänkte passa på att kolla om de finns nån som är bättre anpassad för han! :)
Jag har Folksam och är supernöjd. Jag vet vad det kostar varje månad oavsett om jag varit tvungen att utnyttja försäkringen eller inte. Har varit snabba med utbetalningar vid utnyttjande av försäkringen.
Har haft Agria tidigare och varit nöjd, men tröttnade på ständiga förändringar i villkoren och att dom drog iväg rejält i pris.
IF har fast självrisk, men deras försäkringar för tikar är hutlöst dyra och behöver man utnyttja försäkringen kommer premien att höjas rätt mycket kommande år.
#0 Jag hålle med dig! Blir förvirrad t.o.m. av jämförelsesidan som Boris Sager länkar till här ovan. Och jag har inte ens dyslexi. Hatar sånt här. Är som man ska köpa ny TV och liknande.
Har folksam till mina djur :) Hade dock inte bytt bolag om hunden redan är försäkrad utan hade bara skrivit över :)
Jag har Agria till Gogo nu och är nöjd. Den kostar mycket men har inte haft problem med dem. Däremot om jag skulle byta (vilket jag inte kommer då det kan bli tjorv då hon har haft tidigare problem) så skulle jag ta Folksam alla gånger! Trevliga, hjälpsamma och det går fort att prata med dem och de har ett riktigt bra pris!
Har haft agria på tidigare hund och även hästar. På mina nuvarande har jag IF vilket jag upplever mycket bättre. Dels är det fast självrisk, istället för en fast del och en rörlig del som brukar vara en viss procent, och sen har jag aldrig haft problem med IF när jag väl behövt utnyttja den medans agria varit krångligare.
Om du inte vill skriva över den befintliga försäkringen på dig så skulle jag istället tipsa dig om att RINGA de olika försäkringsbolagen och få allt förklarat istället för att försöka läsa på om dem. Bra att vetaär ju inte bara livförsäkringsdelen och/eller självrisken utan även vad försäkringen täcker om/när det väl blir att man behöver utnyttja den.
Jag har Agria just nu, men det är för att jag har foderhund och uppfödaren har alla hundar i Agria. När hon skrivs över på mig kommer jag antagligen fortsätta med Agria eftersom mina andra försäkringar är i Länsförsäkringar som samarbetar med Agria. Annars gillar jag Sveland. Hur har du tänkt med hemförsäkring och ev personförsäkring? Om du flyttar till egen lägenhet rekommenderar jag att du skaffar en hemförsäkring, är det rum eller studenkorridor eller liknande borde det finnas. Fråga din mamma om du täcks av någon personförsäkring annars kan det vara en idé att teckna en sådan också. Jag täcktes av en barnförsäkring mamma hade på mig tills jag var 25 ;) Håller med om att det är svårt att välja! Men, om du bestämmer dig för att behålla den du har, eller köra med samma som du tecknar hemförsäkring hos tex, och sen får höra om nåt bättre alternativ så kan du ju alltid byta! :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Har din hund varit skadad eller sjuk någon gång så att ni behövt uppsöka veterinär? I så fall skulle jag absolut inte byta eftersom du med största sannolikhet skulle få reservationer på de bitarna.
Jag har Agria och är väldigt nöjd med dem, det har aldrig varit minsta tjafs trots att mina djur har varit sjuka en hel del. Största fördelen med dem för mig är att de har samma tak på veterinärvårdsersättningen livet ut, oavsett hur gammal hunden blir.
De andra bolagen börjar sänka ersättningen när hunden är i sjuårsåldern (lite olika beroende på ras och bolag) och med tanke på att många hundar blir en bra bit över 10-12 år så vill jag ha full försäkring hela vägen.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!