Lek: Vad säger din ras om dig?
Vad säger din hund om dig leken Smiley grin
Så här går det till:
Steg 1: Person ett säger vad man har för ras, om du har fler olika raser så nämn alla, om du har blandras så säg vad det är för raser i hunden.
Steg 2: Person två ska försöka beskriva din personlighet genom att utgå från rasens egenskaper och/eller utseende.
Steg 3: När du har beskrivit hur du tror att person ett är som person så är det din tur att säga vad du har för hund och det är nu person tres tur att försöka beskriva dig som person.
Det här är bara på skoj! Om man tar ett exempel så har jag jätte svårt för jack russels (man måste inte gilla alla raser eller hur?) så jag skulle förmodligen säga att du som jack russel ägare är dampig, ettrig och grälig och envis som tusan. Ta det inte personligt nu och inga onödiga diskussioner!
Jag börjar då Smiley smile.
Jag har två welsh corgi cardigans
Gillar hemmakvällar, lättlästa romaner och drömmer om ett radhus snarare än en fristående villa.
Scandinavien hound, husky-podencomix och ett stycke pussmördarhund.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Galet aktiv människa som föredrar att ta långa promenader framför att ta det lugnt, älskar aktiviteter som att cykla och jogga eller vandring. Samt hellre bor i hus på landet än något inne i stan :D
Schäfer labrador :)
En människa som gillar att göra det mesta, alltid är glad och possivt. Aktiv men gillar också att mysa med familjen på fredagskvällarna. God mat blir du lycklig av. ;)
Bichon Frisé
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
En pigg och glad människa som älskar din familj. Du gillar mys och vill bara vara med nära och kära. Du kan göra det mesta, så länge dina nära och kära är med. Norsk lundehund.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Sportig, alskar langpromenader! Naturnara, familjer ar viktig. Skulle aldrig kunna tanka sig bo I storstad. Schafer, Schipperke, Yorkshire Terrier
#1 Stämmer ju faktiskt rätt bra :) coolt… dock drömmer jag om en liten villa för sig själv på landet som dock inte ligger alldeles för långt ifrån närmsta stad, max en kvart 20 min från stan. Men bra gissat.
#4 Jag tror att du är väldigt behaglig att umgås med och är självständig och stark, följer gärna med på diverse upptåg och äventyr.
Jag har welsh corgi cardigan
Är gärna ute i naturen och föredrar lugna skogspromenader framför stadsmiljö. Är inte överdrivet sportig men inte heller någon latmask. Du är vänlig och trevlig mot de du möter, men din familj och närmsta vänner är viktigast för dig, det är inte prioriterat att ha en stor bekantskapskrets. Uppskattar ärlighet och försöker oftast vara uppriktig med vad du tycker och tänker.
Australian shepherd
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Vem beskriver du #7? Har jag blivit overhoppad?

#7 Du är en överenergisk person som älskar att springa, hoppa, rulla i gräset, oftast väldigt glad men tar lätt åt dig om någon låter sur mot dig, efter en lång dag ute med massa arbete och lek så myser du gärna med familjen framför tv:n innan det är dags att sova.
Jag har en blandras med lapsk vallhund, pitbull, amstaff, dobermann och en renrasig labrador.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Boris Sager, det kan hända att ditt inlägg inte syntes för hon som svarade nr 4 istället. Men jag svarar dig :) Du älskar aktivitet och du har arbetslust. Du försvarar dina nära och kära om något skulle hota. Samtidigt som du kan verka ganska hård på utsidsn, så har du en mjuk insida och du är mycket kärleksfull och trogen dina nära
#9 Du är vaksam och skarp, men samtidigt väldigt beroende av mänsklig fysisk kontakt. Du skulle inte tveka att ställa dig framför dina nära och försvara dom mot brottslingar. Du älskar aktivitet och vill vara nära din familj mycket. Jag har en shih tzu
#11, du ar bevisligen mycket hjalpsam och en utatriktad person. Gillar allt, som har med hundar att gora. Du ar trofast mot bade manniskor och djur. Gillar att sitta vid vattnet med din hund! Jag har ocksa en Dandie Dinmont terrier och en Malteser
#12 Du är en väldigt social person. Trivs bäst med mycket folk omkring dig. Bjuder gärna hem vännerna på middag och är den perfekta värdinnan. Du vill ha ordning på allting. Var sak har sin plats. Full med energi och har alltid nåt nytt projekt på gång. Jag har prazsky krysarik samt ostammade prazsky krysarik så blandraser blir det väl
minavitas.wix.com/kennel
#13: du är en social & aktiv person som gärna promenerar & sportar.arbetsam & ordentlig. Älskar att umgås med vänner & familj, samt hundarna tar upp en mycket stor del av din vardag & du älskar att träna tillsamman med dina hundar & annat hundfolk. ☺️ Jag har Spansk vattenhund & coton de tulear.
Du är en lättsam person som gärna rör dig ute, men hellre nära havet än i skogen.
På kvällarna uppskattar du att sitta ner och pyssla med hundarnas päls, troligast har du helt fantastiskt hår själv oxå som alltid är välstylat ;)
Jag har en blandras: Papillon, Chinese Crested, Toy Pudel och har bokat en Russkiy Toy
https://www.instagram.com/aros_yoda/

Du är en glad sorglös person som gillar ett högt tempo utanför hemmet och inte drar dig för långa cykelturer, vandringar eller annat friluftsliv. Nu har jag en dvärgpudel.
>>>Malum domesticum<<<
#16 Du är en glad och sprallig person, som älskar människor, och som gillar att vara utomhus, främst i skog och mark, men kanske inte i den snårigaste skogen. Du är inte överdrivet allvarlig, utan har god humor, och är lite klurig och gillar att lösa uppgifter, och du gillar "smarta lösningar" och roligt krimskrams (t.ex. den jättesöta robot-tesilen som jag hittade för någon vecka sedan.)
"Jag" har jämthundar och en labb.
Du är en otroligt glad, utåtriktad och social person som älskar att hitta på saker ute som inne. Men du kan tycka det är helt ok med en dag inne i soffan mellan varven. Jag har en engelsk springer spaniel :)
Oj, skrev samtidigt som #17 #17 är en glad och sprallig person som älskar att vara ute i skog och mark samt tycker mycket om mat. Full rulle dagarna i ända är vad du gillar allra bäst :) Engelsk springer spaniel ^^,
#19 Du är en väldigt glad och vänlig person som fungerar bra med de flesta, såväl människor som djur. Du tycker om att jobba och älskar det du gör, dessutom bangar du inte för nya erfarenheter. Trotts din arbetsglädje så är det ändå skönt att slappa i soffan framför TVn tillsammans med familjen och en stor skål popcorn :) Rottweiler
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Du är en positiv person, som älskar din familj! Att vara ute 3 timmar i skogen är det bästa du vet (gärna med fika) Du är absolut ingen latmask men det gör inget att inte törs på sig flera timmar om dagen. Bichon havanais
Röra'
#21 Du är glad och charmig, lite som en clown. Gillar att hitta på saker och är lättlärd men sen tycker du om att ta det lugnt hemma och bara mysa :)
Jag har en alaskan malamute :)
// Michis
du är glad, lite sprallig, mysig :) Du gillar långa promenader och även mys i soffan :) Jag har en gordonsetter :)
Du är lugn, värdig, en liten prinsessa i en elegant kropp. Du gör det som passar dig och är ganska självisk, men när du tytt dig till en människa blir denne din närmaste vän som får dela allt med dig. Främmande kontakter är du inte mycket för och du är inte särskilt social, förutom med dina vänner. Du förstår inte varför man ska lyda chefen på jobbet och har ganska svårt för samarbete, dock är du väldigt duktig på självständigt arbete och har du passion för ditt jobb utför du det på ett imponerande bra sätt.
Jag har en Cocker Spaniel (engelsk).
Tass Josephine
#25 Jag tror att du är en ganska självständig person som föredrar att jobba själv framför att jobba i grupp. Du är sprallig, gillar inte att sitta still utan vill göra saker, det behöver inte vara något superaktivt, bara du har något att sysselsätta dig med. Du är vänlig, men har svårt att lita på folk helt och hållet. Du kan vara bestämd när det behövs och låter ingen trycka ner dig.
Jag har en papillon :)
//Flöffo
Du är en glad och något galen människa som älskar nya upptåg, även om borta är bra så är hemma bäst :) Du är kan vara något reserverad men hälsar alltid glatt :)
Border Collie
-
Du är en träningsglad person som gillar fart och fläkt.
Alltid något på knas gång och du älskar det men samtidigt är det rätt så skönt med en avkopplande stund i soffan mellan varven.
Blandras - Schäfer/Dogo Argentino
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus