Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 707 ggr
Fialialej
0

vad tar jag Betalt?

Jag ska ta hand om en okänd människas två hundar fem dagar i sommar. Hen har kontaktat mig via annons där jag erbjuder mig vara hundvakt under sommaren. Detta är för att få in lite extra pengar. Vad är rimligt att ta betalt för tjänsten?

"På natten är alla katter svarta"

jenmjao
0

Köper hon maten själv så det bara är tjänsten som räknas? Jag skulle säga runt 500kr(+ alltså uppåt), kanske 700kr för det är två hundar, beror nog lite på om dom är jobbiga, stora, små, har problem, m.m

bell
0

Ska hundarna bo hos dig i fem dagar? Eller hur ser tanken ut? Tycker det beror lite på nämligen, har passat hästar med då hemma hos dem med fulla matförråd så det blev som semester för mig oxå fast ägarna var bortresta. Då tog jag inte så mycket betalt.

Fialialej
0

De ska vara hemma hos mig dygnet runt i fem dagar. De får själva ta med mat, leksaker och annat. Jag aktiverar enligt överenskommelse. Det blir ju lyxpensionat i hemmamiljö.:)

"På natten är alla katter svarta"

bell
0

Så jätte svårt med priser men pensionat brukar ligga från 100/dygn. Jag är nog inne på ungefär som #1 men jag tror att 800:- & uppåt egentligen är mer rätt för 5 dagar Det är många timmar som du blir låst till hundarna.

teezan
1

här betalar vi 190:- per natt för det pensionat vi använder oss av, så är det dessutom två hundar känns det rimligt att ta något liknande för två hundar. Men du kan ju kolla upp vad pensionat i din närhet tar och kanske ta halva priset av det eller något liknande? Du kan ju höra med ägarna vad de är villiga att betala också :) ni kanske kommer överens om något som känns rimligt för er båda. Hur mycket vill du ha som minst? Du kan ju föreslå en summa högre än den lägsta du kan tänka dig, som du inte går lägre än, så du inte känner dig missnöjd i slutändan. Själv hade jag varit jättetacksam och lätt betalat en tusenlapp för två hundar :) även om vi är jättenöjda med vårt pensionat är hemmamiljö hur lyxigt som helst ju :)

zatanica
0

För många år sedan passade jag en hund under dagtid och fick då 200 kronor per dag. Så det kan ju vara något att ha i tanken. Som sagt så är det ju lyxigare när de får vara i hemmiljö och då får mer uppmärksamhet.

Sealle
1

Även om hemmiljö kanske är "lyxigare" så vänder sig många hundägare privat just för att de inte har råd/vill betala vad hundpensionat kostar. Tänk på att pensionat ofta måste ta mer eftersom de måste skatta sina inkomster. 100-150 kr per dag tycker jag är rimligt, men det beror ju också på var man bor. Bor man i storstad är det ju dyrare än om man bor på landet, i regel.

Lexie82
0

En bra grej kan ju vara att utöver dygnskostnaden ta ut en "pant" utifall hundarna har sönder något, som de får tillbaks när de hämtar hundarna annars.