Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 3703 ggr
Bestintention
0

Någon som har cairnterrier?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Någon mer än jag som har en cairnterrier? Vilken kennel kommer era ifrån? Möjligtvis någon som kommer från skåne?

Det här är min, en omplacering. Är i stortsett uppväxt med cairnterrier så när våra vägar korsades så var det inte svårt att falla för denna godingen. Han heter Mosshills Winston i stamtavlan men Nelson till vardags. 

(något långhårig på första bilden!)

Fridaaaa
0

Min faster har, praktiskt taget uppväxt med rasen runt omkring.
Hennes kommer från Havalidens kennel (har inte längre) i Blekinge 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lon@
0

Jag har, hon kommer dessutom från Skåne och heter egentligen Kullehus Lorelei, kallas Leia - fast till vardags kallas hon oftast Skroffan.
Hon är en underbar och charmig liten hund, jag undrade lite vad jag gjorde som skaffade en terrier - men jag är helt såld.
Vi har pysslat med lite av varje; agility, brukssök, rallylydnad och så har hon fuskat som retriever på träning men hon klår förstås inte labbarna i flocken. Hon är numera sjukpensionär och lever ett ganska bortskämt liv får jag erkänna, där hon mest skrotar omkring på  tomten, skuttar omkring i skogen eller blir gosad med i stallet.
Trots att jag efter sju år borde ha lärt mig att inte mycket tar kål på en cairn så upphör jag aldrig att förundras över vilken livsvilja min hund har, hon har överlevt mer än de flesta.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Bestintention
0

Vad roligt. Kullehus känner jag till! Min farmor hade en cairn från Hagahus i Skåne, mamman till denne var Kullehus Ditte. Terrier är ju överlag lite speciella men min nästa hund blir garanterat även den en cairn. Roliga hundar!