Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 2252 ggr
AnneN
0

O.T. Onödigt vetande

Jepp här kommer ännu mera onödig info för oss som har lite att göra Räcka ut tungan

-Folk i allmänhet är oftast mer rädda för spindlar än för döden.

- En ankas kvackande ekar inte, och ingen vet varför.

- På tio minuter frigör en orkan mer energi än all världens samlade kärnvapen.

- 100 personer dör årligen till följd av att ha satt en kulspetspenna i halsen.

- Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.

- Endast en person av två miljarder kommer att leva till 116 års ålder.

-Det är möjligt att leda en ko uppför en trappa, men inte nedför.

- Kvinnor blinkar nästan två gånger så mycket som män.

- Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka din egen armbåge.

- En snigel kan sova i tre månader.

- Inget ord i det engelska språket rimmar med "month".

- Ögats storlek är detsamma från födsel till död, men näsa
och öron slutar aldrig att växa..

- Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare.

- Alla isbjörnar är vänsterhänta.

- En struts öga är större än dess hjärna.

- Typewriter är det längsta ord som kan skrivas med
tangenterna i en rad på tangentbordet.

- Om Barbie fanns på riktigt skulle hon ha måtten 39-23-33.

- En krokodil kan inte sticka ut tungan.

- Cigarettändaren uppfanns före tändstickan.

- Vi sväljer 3 spindlar varje år per person.

- 1 av 3 tjejer har provat att ha samlag med samma kön.

- 2 av 3 tjejer har provat att hångla med samma kön.

- En normal människa sväljer 1 liter saliv per dag.

- Under en genomsnittlig dag har du indirekt kommit i kontakt med 15 penisar, till exempel genom att ta i dörrhandtag.

- En genomsnittlig persons årliga intag av snabbmat innehåller 12 könshår.

- Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover.

- Under ett år skakar du hand med 11 kvinnor som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.

- Under ett år skakar du hand med 6 män som nyligen onanerat och glömt tvätta händerna.

- De flesta män tvättar överhuvudtaget inte händerna efter att de varit på toaletten. Tänk på det nästa gång du är på
krogen och äter jordnötter från skålen på bardisken.

- Under en genomsnittlig bröllopsmottagning har du en
hundradels chans att bli smittad med munherpes från en av gästerna.

- Du andas dagligen in en liter av andra människors anala gaser.

- Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar, har du producerat tillräckligt med ljudenergi för att värma upp en kopp kaffe.

- Att banka huvudet mot väggen bränner ca: 150 kalorier i timmen.

- Högerhänta sägs leva i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta.

- En myra kan lyfta 50 gånger sin egen vikt, de kan dra 30 gånger sin vikt och faller alltid på sin högra sida när de blir drogade.

- Isbjörnar är vänsterhänta.

- Kattfiskar har 27000 smaklökar.

- En loppa kan hoppa 350 gånger sin egen kroppslängd. Det motsvarar gott och väl att en människa skulle hoppa över ett par fotbollsplaner på längden.

- En kackerlacka lever i 9 dagar utan sitt huvud tills den slutligen dör av svält.

- En del lejon parar sig upp till 50 gånger på en dag.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Saarah]
0

haha, onödigt vetande är kul (A)

AnneN
0

Jepp speciellt då man har lite att göra å är lättroad som få =P

_**/Mvh Anne

V-lang
0

Jag kommer aldrig mer sova eller så kommer jag sova med ett kaffefilter tejpat för truten kan ni vara lugn för…här ska varken sväljas spindlar eller andra småkryp Förvånad

[Saarah]
0

haha, nej nu vet man ju iaf att om man ska ta kål på en kackerlacka att att hugga av huvudet inte funkar vidare bra ^^ inte för att jag har planerat att träffa på nån i mitt liv men ändå :P

AnneN
0

"- Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare."

Inte undra på att folk har tandläkarskräck!

_**/Mvh Anne

[Saarah]
0

haha, det är rätt kul faktiskt, för inte så länge sen så skulle vi skriva en berättelse i svenskan, då skrev jag och en kompis typ om en tandläkare med ewn elektrisk stol xD :P

Malin-A
0

hahaha Lotta, ta gärna en bild sen så man får se dig me ett kaffefilter runt munnen =P

Alex
0

"En myra kan lyfta 50 gånger sin egen vikt, de kan dra 30 gånger sin vikt och faller alltid på sin högra sida när de blir drogade"

Hahaha är det folk som har vart ute och drogat en massa myror bara för att se vilken sida de ramlar på? Snacka om att ha lite att göra.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

V-lang
0

*viskar* Malin jag pm:ar bilden vid ett senare tillfälle Hemlis

[Dandelion1000]
0

Haha.. Om du har lite att göra:

50 saker att göra om du har tråkigt:

1. Skriva brev till dig sj och kolla vem som får brevet 2. Äta soppa med händerna 3. Träna på att bli döv 4. Härma dej själv 5. Panta oöppnade ölburkar 6. Svara i tel när det inte ringer 7. bita dej i örat 8. Steka fisk och sedan lägga den i ett akvarium 9.Ta med en hungrig myrslok på en utställning för sälsynta insekter 10. Skolka på håltimmarna

11. Starta en affärskedja som säljer kroppsdelar och den ska heta Body Shop 12. Andvända snöslunga när du gör potatismos 13. Fråga folk varför dom inte vill äta stolar 14. Ställa din lillebror mitt på motorvägen och kolla hur många gånger han blir på körd 15. Äta så långsamt så du aldrig hinner bli mätt 16. kasta slägga utanför en plant skola 17. Åka vatten skidor i skogen 18. Meta räkor 19. kamma dig själv med en osthyvel 20. Låsa in barnen i förvaringsskåpenpå Åhlens när du är barnvakt

21. Tillverka alkoholfritt hembränt 22. Bädda din säng med öronen 23. Hångla med dig själv 24. Köra rullstol i en puckelpist 25. Leka lök 26. Ha på dig rosa snowjoggings på ett bröllop 27. välta kor i Indien 28. Palla ris i Kina 29. Pilla stjärt 30. Skickra en bäver som anfaller barnvagnar.

31. Försöka bli så lik en sementklump som möjligt 32. Prenenumera på knäckebröd 34. Göra fyrkantiga rökringar 35. Leta efter albinoapor 36. Obducera dej själv 37. Åka pulka i uppförsbackar 38. Spela plockepinn när det är jordbävning 39. Äta kokt sushi 40. faxa brevbomber

41. Öppna en secondhand matäffär 42. Trimma Ahlgrens bilar 43. Räcka upp handen på lektionen för att säga att du inte kan svara 44. Bleka håret på en katt 45. Gör en egen kortlek 46. dansa till hörseltestet 47. Gå jämnfota 48. Jaga på kolmården 49. Slicka dig själv på armbågen 50 Brotta ner en gamling och lukta på tårna….

Alex
0

Haha köra rullstol i puckelpist ska jag testa i vinter! :D Nån som ska med? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Vargnatt-]
0

#11 Jag är med! ;)

Wikstr_m
0

Lite rättelse på andra meningen..

En ankas kvack ekar visst, och det är bevisat :)

V-lang
0

Hänger på direkt…hälften vunnet eller vad man säger ;)

[Dandelion1000]
0

Vore kul att åka rullstol i en puckelpist! jag är med… :D Efter det kan vi väl öppna en secondhand mat affär.. HAHA Skrattande

Liss
0

de med att slicka sin egen armbåge är också bevisat att de går

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

Lis1 hur 17 kommer man åt att göra de då?

_**/Mvh Anne

[Vargnatt-]
0

#16 Det undrar jag med, sitter och försöker det här men det går bannemig inte :P Tror sambon tycker att jag är lite sjuk dock Oskyldig

V-lang
0

#15 jag är med, kan ta dagen rester det räcker till ett helt kompani hehe…

Men först puckelpist Räcka ut tungan

pippa__
0

Förstår mej inte heller på det där me att slicka armbågen..det går ju inte!!!! =)

V-lang
0

Nu har jag suttit och dragit och slitit i min stackars arm i en kvart, jag har stretschat, Jonny har slitit och dragit…inte 17 kan jag slicka på min armbåge…..DET GÅR INTE!!! Så jag har bevis på att det inte går för kan inte jag så kan ingen Oskyldig

Liss
0

hahaha! ni är ju knas! neeh men de var mythbusters som hade med det.. dem kollar alla myter och ser om de är sant eller inte.. och då var de massvis med folk som hade skickat in bilder där dem faktist kunde det.. så de är bevisat att man KAN slicka sig på armbågen..

AnneN
0

Haha dom e ju mindre kloka än vad vi är =P

_**/Mvh Anne

[Vargnatt-]
0

Attans, har jag missat det avsnittet :P Jag som brukar se det :P. Men men, sambon fick kul iaf när jag satt och försökte slicka mig på armbågen :P

Alex
0

#22 Hmm.. Har svårt att tro det.. Om de inte är överledade ;) Är ju inte så svårt att fixa till bilder idag, så de behöver ju inte vara äkta…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Liss
0

Neeh, men mythbusters är inte heller dem som hittar på.. eftersom dem är ute efter sanningen och brukar hitta många fel. Antagligen fick dem inte bara bilder till sig för att veta om det.

Är väl antagligen att människor har olika lång tunga och vissa är mer böjliga helt enkelt. Ren fakta

kerstinjoh
0

Japp, vissa är mer "böjliga", själv tillhör jag dem som är överrörlig i just armarna.

Liss
0

så du kan slicka armbågen då kerstin?:P hihi

Wikstr_m
0

JAG KAN SLICKA PÅ MIN ARMBÅGE!!! *mäkta stolt*

Liss
0

haha.. ja där har vi ett bevis:P

V-lang
0

Spagettiarmar…snacka om att armbågarna lär vara ur bruk vid 60 bast *ASG*

Wikstr_m
0

Nähää ni, mina armar kommer hålla som stål :D

V-lang
0

Upp till bevis damerna, nu vill vi se lite armbågsslickning Räcka ut tungan

Beafer
0

jag kan slicka på armbågen :D WOHO! tror jag iaf! och Simon är mitt vittne!

V-lang
0

Emma du är inte min unge!!!!!!