Gymnasieval - Vad har du sökt?
Hej!
Nu har 99:orna (och säkert några andra) sökt gymnasium för 2015.
Skulle vara lite kul att veta vad ni har sökt, även om det inte är djurrelaterat.
Själv har jag sökt till ForshagaAkademin, inriktning hundsport. Någon mer som ska gå där? 🙂
@vendelasandell på instagram.
Jag hat sökt till fem olika (Alla djur relaterade) men mina två första val var Real i Malmö och real i Lund med inriktning Hund :)
Åh vad roligt! Själv sökte jag bara två :)
Har sökt till August kobbs som första och sedan Real i Göteborg.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Åh, Forshaga Hundsport lät ju fasiken inte fel! Åh, mer beslutsångest :'(
Tvekar just nu mellan Forslunda i Umeå, hundinriktning, eller VVS-inriktningen i stan (för det är ju samma grej ^^)
#4 Har inte ni sökt än? Vår antagning stängde förra fredagen. Hade varit kul att hitta en framtida klasskamrat ;)
#2 Ja jag är den som har varit osäkrast sen 6:an och har inte vetat vad jag ska göra, men jag är den som endån sökte flest i vår klass :P Tänkte att det var bäst att ha lite back-ups ;)
Så kan det va. Jag hoppas du kommer trivas, vart du nu hamnar ;)
Jag ska söka in på hundnatur i växsjö på ett internat! Det ska bli jätte kul! Men ändå lite läskigt :3
Naturvetenskap, blir nog ingen hundlinje för mig tyvärr. Även om jag fortfarande drar ut på om jag inte skaaa söka Ingelstads hundlinje ifall ifall jag ändrar mig. Var och kollade på ett annat naturbruksgymnasium för några månader sedan, men jag skulle aldrig klara av att gå på en skola med så usel djurhållning..
Iallafall, antingen blir det naturvetenskap, eller hundlinjen på Ingelstadsgymnasiet. Ååh, denna beslutsångest..
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
#5 Jo, vi har ju gjort vårt preliminära, men i princip ingen i vår årskull har egentligen bestämt oss, så vi alla går och väntar på omvalet, och omvalsångesten ^^
#8 Är det ingelstad du ska söka till? :) Går första året.
#9 Klart du söker till Ingelstad med naturvetenskap inriktning ;) Hund och massa plugg :D Du får komma på öppet hus precis innan omvalsperioden stängs om du kan. Jag gjorde det och valde sen ingelstad :)
Kul att höra vad ni andra ska söka! :)
#11 Jaa, men då måste jag flytta hemifrån.. Och jag som ska ha valp nästa år.. (a)
Åh, när är öppet hus?
Verkar ju perfekt att de har en naturvetenskap/hund, det är den du går väl? Frågan är hur mycket naturämnen det är, eller väljer man till det sen? Jag är så dålig på detta.. D:
#11 Ja som det ser ut nu ska jag göra det! Längtar en hel del c: Jag var och provade på där i januari och måste ju säga att jag tycker lärarna (speciellt dom som undervisar inom hund) är helt underbara!
#13 planerar ju också på valp under tiden på gymnasiet, du vet att det är tillåtet att bo med hund där? ^^
#14 Absolut, jag har en vuxen hund jag skulle ha med från början i så fall. Men eftersom jag måste bo på internatet passar det inte med en 8-veckors då han måste bo hemma hos mamma första tiden då valpen måste vara 6 mån på skolan. Sen är det inte så lätt att hitta unga omplaceringar i min ras heller, så jag kan inte ta en sådan..
Segra gymnasiet, inriktning hund:D Men har typ alltid velat bli djurskyddsinspektör. Men vet nt om man kan utbilda sig till det på segra:(
Nu har båda föräldrarna gått med på att Ingelstad är ett riktigt alternativ. Iiiih!
Nu var det ju bara jag kvar som måste bestämma då… ^^