Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 1816 ggr
Wellcraft
1

Kastrering på måndag.

Efter att granntiken började löpa så blev Elviz tokig.
Matvägrar, kissar på människor & andra hundar, ylar & tjuter vid dörren, försöker rymma, kan inte gå löst, vill inte träna, kan inte umgås med andra hundar oavsett kön… Och något som verkligen inte är likt honom - början på seperationsångest med mig.
Jag fattade ett snabbt beslut trots att jag egentligen ville vänta med kastrering, men vill inte riskera att dessa problem sätter sig fast eller blir till vanor.

Tja, ja - nervöst men  det är ju ett sånt litet ingrepp ändock.
Hur länge tog det för era kastrater innan de hämtade sig helt & slutade slicka?
Hur betedde de sig de första dagarna efter, var de mkt låga?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Portie
1

För Hugo tog det någon dag, sen var han pigg och ville ut och springa. Det fick han såklart inte utan han fick vänta ca 3 veckor (för att vara helt på den säkra sidan) innan han fick springa. Han visade inget större intresse till att slicka men han fick ha tratt på nätterna och när man inte hade koll på han. Han läkte efter ca 1,5 veckor ungefär tror jag.

Hugo var bara låg samma dag som vi hämtade honom, han hade lite ont och kände sig lustig, efter att han hade vilat någon timme så var han uppe på benen igen. Han hatade även tratten och stod bara och gnällde men han vande sig ganska snabbt vid den.

Jag var också nervös när jag lämnade honom, men det är jag iofs alltid när något ingrepp ska utföras. Men det brukar ju gå bra.

TjockaBerta
1

Han var ledsen första kvällen och låg på min mage och snyftade men han blev snabbt pigg igen.

>>>Malum domesticum<<<