Skavsår på pungen
Min lilleman har lyckats få ett skavsår på pungen >.<'
Och minns inte riktigt om jag bör smörja in skavsår eller låta det vara?
Några tips?
Han har inte ont eller är på skavsåret och slickar eller liknande och det ser fint ut just nu.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Om det inte irriterar hunden så låt det vara. Hur sjutton har han lyckats med det haha!?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Ok, ja vi väntar och ser så det inte blir värre ^^
Ja du hur f*n han lyckats med det vet jag inte!
Han har kläder när det är kallt, men inget som på något sätt kunnat ge ett skavsår där🤔
Möjligt att det är ett rivsår som liknar ett skavsår - var i skogen idag, så något har ju kunnat sticka eller riva honom när han sprang i snåren.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kan säkert vara från skogen ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 ja, gissar detta ^^
Nu ser skavsåret mindre ut, men börjar se torrt/skorvigt ut
Bör jag fortfarande vänta och se eller förebygga med tex kokosolja eller idomin?
Tips mottages gärna =)
Alltså, tänk såhär. Har du ett skavsår på knät, gör du någonting med det då om det ser helt normalt ut?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#6 Nja inte direkt - dock så gick det upp nu på promenaden och började blöda lite, så skall tvätta rent och försöka hålla torrt nu. Kanske blir tratt på vovven en period😕
#7 alltså det viktiga med sår är att låta det läka av sig självt. Ta inte alsolsprit eller något sådant på, utan är det smutsigt, ta ljumet vatten. I och med att huden är så känslig där så låt bli tvål, sprit, jodopax och sådana saker som kan irritera huden. Ljummet vatten och lufta det.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Skall tänka på detta!