Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 596 ggr
Bobbymilu
0

Min Coton gömmer sina ben av älg

Min lilla Coton Tulear gillar inga godis ,alla påsar jag köpt under åren har grannar tagit över med glädje, Just nu ligger det två påsar Softies "Best Friend" i hallen och väntar på ny ägare. Jag kan ju inte låta bli att hoppas att det är något han gillar, när det år nya erbjudanden i affären. Det enda är älg- och renben och torkad kycklinglever. Men innan han börjar äta knuffarhan leksaker och ett lammskinn som han brukar ligga på, över benen eller levern. Sen ligger det där ett par timmar innan han återvänder för att fortsätta  knuffa med nosen. Detta tar ett par dagar innnan han äter upp. Är det en sorts instinkt eller vad kan det vara. Förr var han väldigt tyst,  men nu ylar han ibland. Detta efter att vi kom på att han gillade ben av vilt.

Ktisroinen
0

Min Max gillar också att gömma sina ben och vissa andra lite hårdare godsaker. Men det är helt naturligt, det är en instinkt precis som du säger. Om de gräver ner benen så börjar de brytas ner i jorden och blir sen riktigt saftiga och mjuka :p Max går helst ut i trädgården o gräver, men i brist på annat är det soffan som gäller, under alla kuddar och filtar. Han gillar inte hårda saker direkt, så får han mjuka, typ tuggpinnar så glufsar han i sig det direkt :)

russin
1

Hunden är helt enkelt inte sugen/hungrig just då och sparar därför.

Bobbymilu
0

Nu har han ätit upp ålgbenet (liten bit märgben.