Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 843 ggr
Saffran0Spice
1

Mataggressivitet börjar tidigt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den hunden blir kul som vuxen om man inte jobbar på detta problemet =/

Melonclementin
0

Eller hur, inte kul! En av mina fasor!

Hur jobbar man bort det om valpen visar aggressivitet vid mat/leksaker?

AnneN
8

Man kan ju börja med att se till att stackaren får äta i lugn och ro! Jag skulle också bli förbannad om någon försökte stjäla min mat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Saffran0Spice
1

#2 Men eller hur, och den vuxna ''anfaller'' ju hunden - att den står och slår med tassarna gör ju valpen mer fientlig och villig att skydda maten.
+ att en lyckoträff från den stora och valpen kan skada sig ordentligt =(

IngridSvensson
0

Jag tycker den stora visar lite respekt för den lille. Han är ju skitjobbig mot den lilla som äter faktiskt.. Han "retas" liksom.

Min lillvovve går inte nära när jämthunden här hemma äter och vice versa. När han var yngre ville han ta mat från henne, men hon morrade lite och han backade tillbaka. Min vovve är likadan, morrar lite om en annan hund är för nära och påstridig, men backar de, så fortsätter han att äta.

Det är dock inga problem för mig att ta matskålen ifall jag glömt lägga på plaqueof, men annars får han faktiskt vara ifred när han äter.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[JenniN]
2

Tycker det är lite tråkigt att denna delas på facebook som en löpeld och alla tycker att valpen är det sötaste som finns och så otroligt cool för att den står upp mot den stora hunden. 

Men den stora hunden borde inte få vara i närheten när den lille ska äta, för att den triggar bara beteendet som faktiskt kan eskalera och blir mycket värre vid vuxen ålder.

Oliviahack
3

Det sorgliga är inte hur hundarna beter sig utan det är att ägaren tycker detta är roligt och denne kan inte läsa av hundarna. Hade människan haft lite vett så hade man inte ens tänkt på att filma detta som en rolig grej utan tagit tag i problemet. För det är det. Kan hundar inte äta tillsammans så särar man på dom vi matdags. Svårare än så är det inte. Sociala medier kan vara bra, men jag tycker att detta har gått överstyr. Som att ta kort på överviktiga och sjukligt tjocka djur och skoja bort det med "Så här ser jag ut efter en pizza", och så får bilden massa likes. Sorgligt.

Wellcraft
2

Och sen blir det avlivning den dag valpen blivit stor och vaktar maten mot en människa.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Oliviahack
2

Då filmas det inte och läggs ut minsann

The Animallovers!!!
1

Håller med #6 och #7 och #8

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
0

Eller ja, all er andra också men jag håller speciellt med er!

Kadoor
0

Sjukt att ägarna inte löser problemet utan låter det vara. Tror inte att de själva skulle vilja att någon försökte stjäla ens mat, likadant för hundarna ju.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

The Animallovers!!!
0

Det är USA oftast. De har helt annan syn på djur och typ varann familj har ju hund där även fast de knappast vet hur man tar hand om hunden eller annat djur, tyvärr är det så att djur är små söta leksaker för människan där:-/ men det är ABSOLUT INTE alltid så såklart!!