Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 700 ggr
[MikaelaR]
0

När blev din hund ensamhetstränad?

När blev era hundar ensamhetstränade, eller du kanske inte fått din hund ensamhetstränad ännu? Min hund var ensamhetstränad som typ 3 månader och klarade att vara själv en stund utan ett ljud, första gångerna var hon lite osäker men gick snabbt över :)

Fridaaaa
0

Lämnade få korta stunder innan 4 månaders ålder, sedan utökade jag till längre stunder efter 4 månaders ålder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
0

Min hund behövde aldrig ensamhetsträna, han har alltid varit otroligt stabil.
Att vara ensam betyder för honom slappar-time ;)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[MikaelaR]
0

att ensamhetsträna är att lämna valpen en stund för att sen komma tillbaks för att visa att man ibland måste gå och hunden kan inte följa med, så jo du har ju i princip ensamhetstränat din hund men din hund reagera ingenting på det

LuLeLo
0

Uhm, jag körde igång med träningen nästan med detsamma som jag fick Lotus, då var han 13 veckor. Vid ungefär 4-5 månader fixade han att vara ensam kanske 3-4 h.

Tass Josephine

Wellcraft
0

#3 Nej jag har inte tränat. Jag har bara lämnat denne ensam.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Ambrose
0

Jag "ensamtränade" kanske 3-4 gånger för att se hur/om hon reagerde, men det visade sig att hon inte bryr sig alls om jag försvinner utan lägger sig och sover med en gång. Så därefter så har jag gått när jag har behövt. Nu kan hon vara själv 5+ timmar och är 6.5 månader.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[MikaelaR]
0

#5 Ja fast jag har inte heller tränat isåfall? jag trodde ensamhetsträning gick ut på att bara lämna och sen komma tillbaks. Det var ju inte så att jag var borta flera timmar dem första gångerna men min hund brydde sig inte så mycket om att jag var borta och jag lämnade kamera på någon gång då sov hon

Sugar Mist
0

Har inte heller direkt tränat på det. Han har mest fått acceptera att han kommer vara ensam under vissa perioder.

-

Wellcraft
3

#7 Första gången (här hemma)  jag var borta var jag det i 2½ timme, inget som jag skulle klassa som ensamhetsträning första gången dessutom ;) Men du kanske kör din träning så länge, men inte jag.
Så nej, jag har inte tränat.

Om man tränar på något är det för att bli bättre på det, jag har aldrig tränat min hund då han var klar med det från början.
Förstår inte varför du så prompt måste påstå att jag ensamhetstränar min hund, det borde väl jag veta bäst eller? 😉

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

TeaOchHanna
0

Jag började ganska direkt när jag fick hem valpen. Men då var det superkorta stunder och bara avgränsning med kompostgaller så hon kunde se mig. Sen byggde jag upp det långsamt och successivt. Min var svår att ensamhetsträna och hon blev inte helt hundra med att vara ensam före hon var ett år.

CissiD
0

Vad avundsjuk jag blir på er som har hundar som har lätt att vara ensamma. Min vovve är idag 8 månader och klarar lite över 30 minuter. Han gnäller till när vi går för han tycker att vi glömt honom men sen är han tyst och ligger och vilar tills vi kommer tillbaka. (har filmat honom när vi gått). Jag hade behövt att han klarade 2,5 utan att bli panikslagen men det är inte en sådan hund jag fått, Så hunddagis får de bli nästan varje dag trotts att jag endast har 2 timmars föreläsningar de flesta dagarna. Så anser inte att han är ensamhetstränad försen han klarar lite över 2 timmar. Och då har jag tränat honom sen han va 9 veckor. Vi fick honom när han va 8 veckor. Det va inte försen efter 6 månader som han började klara att vara ensam mer än 5 minuter.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Allumania
0

Tränade from första veckan succesivt 1min, 5 min-> Nu klarar han av ca.4-5h! Och är 5mån :) Han är självsäker så det gick lätt. Jag lämnar alltid en aktivitets leksak åt honom samt tuggleksaker. Men han brukar mest sova…

[MikaelaR]
0

#9 Tror du missförstår mig… jag tänkte bara att det kallades ensamhetsträning men det kanske det inte gör, dem flesta lämnar inte sina valpar så länge första gången dem lämnar men om hunden är extremt trygg av sig så går det ju. Och jag påstår inget jag frågar det är skillnad på det :)

Wellcraft
0

#13 Första gången jag lämnade honom var han unghund dock. Behövde inte göra det innan, var alltid någon hemma.
Han har aldrig varit det minsta brydd över att vara själv. Visserligen tränade nog uppfödaren ett par två-tre gånger. Men inte vi.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund