Julklapp till er hund? :)
Ska ni ge någon julklapp till er hund/era hundar? Vad ska ni i så fall köpa eller göra till dem? 🙂
Ja någon sorts julklapp kommer det att bli, vet dock inte än vad. Men kan kanske få lite insperation av andra i den här tråden.
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Jag har köpt massa små leksaker och tuggisar till vovvas. Han blir nog glad!
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Antar att det blir så mkt att dom andra klagar…
Ja, något blir det ju. Inget större men ett ben eller liknande. :)
Mina hundar får alltid någon/några julklappar. Brukar kunna bli något tugg och/eller leksak i paket och ibland även något paket med något tråkigare som behövs. Mina hundar har alltid uppskattat paket, man får tänka på att inslagningen är på ett sånt sätt så att hunden på ett säkert sätt kan öppna det också! Att öppna paketet brukar mina tycka är skit skoj och innehåller det sen något gottis eller en skojjig leksak så är det bara ÄNNU bättre enligt dem 😃
Trassels önskelista:
Kong Wubba
Vom(snacks)korvar
En grisknorr
Balsam(matte är less på att krama en raggsocka efter varje dusch)
Ett reflextäcke(eller ja, Trassel hatar kläder men överbeskyddande matte inbillar sig att han kommer frysa i vinter när det blir -20)
En WP-sele
En nomesele
Revben(bästa benen❤️)
En kickbike med dragarm(nån som kan skicka en med posten? Snåla studentmatte vill inte köpa cyklar för hela studiebidraget😮)
En sån mjuk nätboll
En bra klövjeväska(inte en sån där jobbig, för liten och dålig som glider över nacken så fort man nosar på en god kissfläck)
En husse som tycker om att gå vilse i skogen så jag får leta
Sen vad han får är en annan fråga 😉
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Pipleksaker & bubblegum ben är Dolly's favoriter… så lär blir det! 😃
Sen brukar hon få nya täcken mm.
Sajtvärd på Collie
Klart Smiley ska få julklappar, pipleksaker, tuggleksaker, en fotboll, godis och ett rosa Hurtta reflextäcke är tanken att hon ska få än så länge 😉
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Julklapp vet jag inte om jag ger i den bemärkelsen men ett blodig köttstycke eller ben kan han nog få på julafton och tugga på för det gillar han:)
Ska nog göra ett halsband till var åt dem o sen något ätbart. :)
Alltid Oavsett
Förmodligen en himla massa Pommys! :)
Gud vad kul att så många ger julklappar till vovvarna! 😃
Detta ska Simba få i tidig julklapp/födelsedagspresent (han fyller 10 år den 30:e december):
- Reflexscarf - väntar uppe i Västerås hos familjen!
- Transportväska med "inbyggd" sovkorg
- Hurtta-koppel (så han slipper flexi-kopplet ibland)
- Förmodligen en ny snuttefilt - blir nog väldigt uppskattat då han älskar den slitna gamla filten han redan har
Han är inget fan av tuggben eller leksaker, men lite extra god mat kanske det blir på julafton. :)
Julklappar blir det absolut, har inte något klart men kommer bli:
10 kg frysta lammöron
Frysta möss
Sen blir det säkert lite olika sorters torkat kött och någon leksak
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Sist jag skulle ge en julklapp till Tello kände han doften och öppnade den typ 2-3 veckor för tidigt. Tennisbollarna var tydligen väldigt intressanta och skulle undersökas direkt! 😮Med andra ord: Han nosade till sig doften av bollarna, drog fram rätt julklapp och slet upp paketet… Så gick det med den julklappen.. :o
I år vet jag inte om det blir någon julklapp, han har det han behöver. Vi brukar inte ge honom så mycket speciellt godis eller liknande och han har redan alldeles för mycket leksaker som han inte ens använder hahaha…
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
det blir något smarrigt köttben så har dom att göra större delen av dagen. Se brukar jag köpa någon leksak, Donna är glad i pipbollar gärna gula, Enja gillar större mjukisdjur med pip, Mille hon gillar mindre som klassas mer som kattleksaker hon släpar ofta ut på sina leksaker så dom brukar åka i spotunnan efter en tid i oväder ute. Andra bra hundsaker är mer för matte på listan står en ny fön 😉
Tror jag ska köpa en reflexväst och så några ben och godis. 🙂
//Flöffo
Blir nog en kong och ett reflextäcke 🙂
Vänta bara tills min trolldryck börjat verka
Det blir mest troligt något ätbart och en massa kartonger att demolera i småbitar. Det är det bästa han vet. 🙂
Bästa julklappen för min stora pojke blir nog att få ligga i soffan och umgås med min 9 åriga lillebror dom är verkligen bästa polarna :)