Visa era hundkorgar!
Tänkte antingen köpa en ny, eller bygga en ny hundsäng till Simba. Den han har ny är en sådan där runt i bara tyg och den är inte direkt snygg… Kanske lite liten för honom dessutom… Vill ha lite inspiration 🙂
Har ingen hundsäng då mina ligger i sängen, men däremot har jag en kattigloo som jag virkat av mattremsor. Fördelen med en sådan är att den går att knöla ihop och tvätta i 90 grader.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Vilken söt! Tyvärr kan jag inte virka, men den var verkligen fin! 🙂
Vårt hemmabygge. på Djurpyssel.ifokus.se så har du beskrivningen på hur jag gjorde.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#3 Häftigt! Har nog inte plats för en sån i hallen, men den var supersnygg! 😃
Gillar han korgar eller kryp-in-koja? Här gillar vår våra enklare dynor och kuddar, så jag har köpt billigare tv-kuddar men visst dom har mjuka korgar också men kuddar deras favoriten. Finns bra pris på fina mjuka korgar på ÖoB även dessa iglos som är krypin för små hundar och katter.
Jag har tagit en gammal äppellåda låtit sambon plocka lös några plankor på ena långsidan. Sedan har jag sandpapprat den och målat med en giftfri snickerifärg 🙂 Äldsta (han på bilden) älskar den. Han vill gärna lika hårt så jag fick till slut ge mig och sluta lägga tillbaka kudden som puttades ut… Nu har jag bara en dubbelvikt filt i botten.
#7 Gud vad fin! Det är i princip en sådan jag vill göra! Har några lastpallar som man eventuellt skulle kunna göra något av. 🙂 Vad skaffar man annars äppellådor?
Just nu har Simba en vanlig rund hundkorg i tyg, men jag tycker den ser så ful ut (tråkig och lite sliten), haha… Han skulle nog inte gilla en "kryp-in"-korg eftersom han gillar att ha koll på allt. Men jag vill gärna göra så korgen blir liksom en del av inredningen eftersom den ändå står i hallen.
#7 Men så smart, himla fin! (ja hunden också haha)👍
Vänta bara tills min trolldryck börjat verka
#7 Åh vad fin! Smart! 😎
#8 Ibland kan man ha tur att någon säljer exempelvis på loppisen men jag tror att man kan höra i matvaruaffärer om inte dem har några att ge bort/sälja :)
#9 #10 Tack :D
Tänk på att lastpallar ofta är impregnerat virke inget som man vill att hunden ska ligga och andas in även om det målas över. det finns de som inte är impregnerade.
#13 Verkligen? Finns ju massvis som bygger allt möjligt (kaninburar, sängkarmar, soffbord, osv.) av lastpallar. Vore skumt om det är giftigt att andas in då. 😮
7 smart var verkligen fin korg 👍
#13 Det finns både impregnerade lastpallar och dem som är trärena, det brukar stå på pallen :)
#15 Tack :)
#16 Hmm våra borde inte vara det då de har plastfilm över…? 😛
#17 Låter som att dem inte är impregnerade :) Kolla om du hittar någon stämpel för att vara säker.
#18 Yes, det ska jag göra :)