Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 935 ggr
Nalidja
0

Lämna hunden ensam

Ni som har hundar som ni lämnar ensam hemma, hur vet ni att hunden är lugn när ni lämnat hemmet?

Majken!
0

För att aktivitetsnivån sänks redan innan jag går, och den ökar inte nämnvärt när jag kommit hem.

Grace2009
0

Hemmet är fortfarande helt 😃 Nej, men skämt åsido, en del sätter upp kameror så de kan "kontrollera" läger lite då och då medans de är borta. Annars tror jag att man känner på hundens sinnesstämning när man kommer tillbaka.

[MikaelaR]
0

har lämnat kamera på. hunden ligger och sover hela tiden!

Magi-cat
1

Boktips:

Per Jensen: "Hunden som skäms".

Bl.a. den här frågan behandlas, väldigt intressant. 🙂🐶

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lord Vulcan
1

Hemmet är helt. Hunden är lugn när jag kommer hem. Frågar grannarna om dom har hört hunden.

Ambrose
0

Hon ligger alltid och sover när jag kommer hem och tar nästan ingen notis om mig över huvud taget. Hon ligger alltid vid dörren så man får ta ett kliv över henne. Sedan är det bara att hitta på något annat att göra tills hon tycker att hon har sovit färdigt :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Nalidja
0

Okej, intressant! :)

Själv har jag min hund uppkopplad på skype, det svarar automatiskt när jag ringer från telefonen till datorn hemma. Om jag inte haft det så hade jag aldrig anat att min hund ylar ibland när jag är borta. Har frågat grannar men dom har inte hört ett ljud. Han är även tyst när jag går och när jag kommer hem, så jag blev lite nyfiken på hur andra kunde vara säker på att hunden var tyst och lugn när man inte är hemma om man inte har dom uppkopplad så man hör och ser dom 🙂

Ellen89
0

Hemmet ar lungt, vi maste seperera hundarna tyvarr for dom leker for mycket annars med varandra. Men det funkar bra att ha i olika rum i huset 🙂

Kallaterrier
0

Hunden ligger lugnt och sover på sin plats under bänken i hallen, vi väcker henne när vi sätter nyckeln i låset.  Hon visar inte heller något stressbeteende när vi går. Hon klarar av det fint helt enkelt. Grannen har inte heller hört något skällande eller ylande.

Majken!
0

#7 Hur hanterar du situationen nu när du vet att din hund ylar när den är ensam?

Agda
1

För att alla saker ligger som jag lämnade dem😃 Den enda hunden som kan ha det lite livat är min egen, hon vill hålla koll genom fönstret och skälla på grannarna, likaså skälla om det åker lastbilar på landsvägen. Fönstret hon ser grannarna igenom är vid min fotända, så mina sängkläder kan vara lite hopknycklade😉

De två äldsta hundarna har alltid kunnat ta det lugnt när de är ensamma, de sover också ensamma på nätterna så det är ju liksom ingen skillnad om man säger godnatt och går och lägger sig och sover i sitt rum eller säger hejdå och åker bort några timmar. Bara att de blir gladare när man kommer hem med bilen än när man kliver upp på morgonen😉

Nalidja
1

#10 Vi har backat i ensamträningen, just nu är vi tillbaka på att han ska bli bekväm med att jag går in och ut genom dörren. Han ylar ju på grund av att han är otrygg/obekväm med att bli lämnad så jag tänkte att om jag börjar om från början kanske det blir bättre för honom. När jag såg honom genom telefonen så lägger han sig och sover, sen sätter han sig och ylar, lägger sig och sover osv.