Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
LĂ€st 866 ggr
Pooka
0

sheltie eller japansk spetz

Är lite kluven mellan raserna đŸ˜« Dom Ă€r vĂ€l vĂ€ldigt lika i temperamentet? Behöver bĂ„da lika mycket motion eller Ă€r sheltien mer krĂ€vande nĂ€r det gĂ€ller det? (FörstĂ„r sjĂ€lvklart att bĂ„da behöver gĂ„ ut och röra sig, undrar bara hur mycket.) Som jag har förstĂ„tt sĂ„ Ă€r japanen lugnare? Am i wrong?

[Tuulikki]
0

följer

TinaNordberg
1

Nu har jag inte haft sÄ mÄnga chelties i min bekantskapskrets, dÀremot har jag pÄ nÀra hÄll trÀffat flera japaner regelbundet. Tror mig vÄga sÀga att japanerna Àr lite stabilare i temperamentet men har ju bara trÀffat den rasen frÄn en uppfödare. BÄda raserna Àr trevliga inte allt för stora hundar. Kan om japanerna sÀga . Mycket hund i liten kropp.

Tina Nordberg medarbetare:

FĂ„gelskĂ„dning i fokus

Svamp i fokus

Pooka
0

Okej, har planer pÄ att skaffa valp inom snar framtid och det stÄr mellan sheltie och jappe :p

luckysheltie
0

Mitt rasval stod mellan sheltie, japansk spets och mittelspitz. Jag tycker att de Àr rÀtt lika till motionsbehovet. Som du sÀger Àr sheltien kanske lite mer livlig. Det dÀr med Shelties temperament beror pÄ om du Àr noga med din kennel och kollar pÄ förÀldrarna och besöker kenneln. Mitt rasval föll pÄ sheltie eftersom att jag tyckte att just de passade mig bÀttre, sÄ mitt tips Àr att besöka lite olika kennlar och sedan gÄ efter din magkÀnsla.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare pÄ Sheltie ifokus

Pooka
0

Okej, tack :) Vi ska Äka och titta pÄ bÄde sheltiesar och jappar sÄ fÄr vi se hur vi gör sedan.

luckysheltie
0

#5 Vad roligt/bra! Det Àr sÄ roligt att Äka runt till lite olika kennlar och kolla pÄ deras hundar.

Om du vill ha tips pĂ„ sehltiekennlar vet jag nĂ„gra bra, sĂ„ skicka meddelande isĂ„danafall. Men annars borde du bli medlem i www.sheltie.ifokus.se och www.spetsarochurhundar.ifokus.se om du inte redan Ă€r det😃

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare pÄ Sheltie ifokus

[Forest]
0

Jag mÄste frÄga vad har du tÀnkt göra med hunden? Har du nÄgot mÄl, nÄgot du vill trÀna eller rent sÀllskapshund som Àr med dig pÄ lite kurser mm?

Miner00
0

Min uppfattning Àr att sheltie Àr lite mer aktiv.

Lycka till med rasvalet! :)

drika
0

Min sheltie har vÀldigt mkt energi men det Àr för att hon Àr uppvuxen med att vi trÀnar en del. Vill man ha en hund som inte har lika mkt energi finns det ju med:) En sheltie skulle sÀkert trivas som sÀllskapshund:)

HĂ€lsningar

Fredrika