Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1755 ggr
[helenal]
0

vad är det värsta ni har sett

en ägare göra mot sin hund?

Snuan
0

Ägaren? rastade hunden genom att köra bil (hade hunden kopplad och rutan nedvevad). Visserligen körde han mycket sakta. Men i mitt tycke är detta helt oacceptabelt.

Real
0

När jag vart ute med Lufsen (min andra hund) så var det en hund som inte var så mycket pli på.. han skällde alltid åt lufsen. När ägaren gick in med honom i farstun till lägenheten kunde man se hur han gav honom så mycket stryk så det skar i hjärtat.. Han skrek jätte mycket.. :(

KajsaM
0

#2 Polisanmälde du inte?

Faxlin
0

Det värsta jag varit med om är nog när en man spöade sin hund med en pinne tills hunden blev medvetslös.
Efter att hunden blev medvetslös så fortsatte han slå. Allt gick otroligt fort kan jag säga från det att jag kom och såg det tills allt var slut liksom.
Den hunden stal jag faktiskt och placerade om. Får skylla på min låga ålder och okunskap Eller förresten det får jag inte heller. För jag visste redan då att man inte får göra så. Men han lämnade hunden där medvetslös och då tog jag honom sedan vägrade jag ge tillbaka den.
Så vad skyller man på. hmm, djurvän kanske.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hm, har inte varit med om sånna hemskheter. Jag tycker bara det att folk klär upp sina hundar som barbiedockor och bär omkring med dom på stan så dom aldrig får någon chans att vara hund är hemskt!

[helenal]
0

hmm men de där va väll inte så farligt?! hunden hade ju bara ett täcke fast den var rosa? inget fel med rosa färg på hundtröja/täcke!

Real
0

#3 Jo, men vad kunde vi bevisa??? ingenting. De vart bara grannfejd utav det ist. Och polisen gjorde inget åt hunden.

Therese_Melberg
0

#6 Jag tycker att det är rent djurplågeri!! En hund ska vara hund och inte nån liten prydnadsdocka som man klär i diverse gulliga utstyrslar! Nej usch och fy. jag är iförsej emot att ha kläder på hunden överhuvudtaget, enda gången min hund har täcke är när vi tränar agility på vintern för att han inte ska bli kall och sträcka sig. Låt hunden vara hund!

[helenal]
0

jo altså jag håller med om att paris hilton klär sig hund med smycken o.s.v. men just på den bilden hade ju hunde bara ett täcker/tröja på sig. va de kanske den ros färgen som spelade roll?? de kanske vra kallt ute så hon skulle t på hunden något. vissa hundar har faktiskt inget emot att ha ngt täcke/tröja på sig,och vissa som tex kinesiska nakenhundar måste nästan ha ngt på sig annars fryser dem!!

SaraC
0

#4 Nej, fy vad hemskt..!  Kommer aldrig kunna förstå hur vissa kan vara så elaka mot oskyldiga djur.. Måste nog säga att de va "rätt" att ta hunden, även om det egentligen inte är det..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Heda
0

9#Det handlar ju inte om den rosa färgen,hon ville bara visa en bild där paris hade "smyckat"ut sin hund.

Det är en stor skillnad på hundar som behöver täcke för att det är kalt och hundar som bara har massa kläder på sig för att matte /husse tycker det är kul.

Säger som ni andra att låt hunden vara HUND.

Gyllan
0

asså., fy va hemskt,, med dom slagna hundarna. asså fy tänk dom kan inte göra nånting.. dom kan ju knappast lixom bita till eller så "gå till attack" de blir ju bara värre och oftast kan inte vi "vanliga" göra nånting,, för poliser bryr sig väldigt sällan :( :( :(

Stj3rnfallet
0

#11 Jag håller med dig! Jag tycker inte att man ska smycka ut hunden bara för att man själv tycker att det är kul, då kan man lika gärna skaffa ett barn istället, för att det är inte naturligt för en hund att ha kläder..
Men visst, nakenhundar måste man ju ha kläder på.. Tänk bara på här var jag bor, det kan bli ner till - 30 här, vilket betyder att hunden Måste ha kläder under vintern, men det är en helt annan sak enligt mig När jag skaffar nakenhund tänker jag köpa kläder åt den, men endast för sådant väder och klimat som den inte klarar av.

SaraC
0

Det här är inget jag sett, men ändå..

För många år sedan hade min moster en hund, blandis mellan schipperke/pudel. Detta var när jag var liten och hunden är i Hundhimlen sedan många år tillbaka nu.

Moster fick en dag höra om en hund som skulle avlivas.
Ägaren till hunden skaffade valpar (den här var bara en i raden tydligen) som leksaker till sina barn. Barnen fick sedan "leka" hur de ville med hundarna. De blev slagna, sparkade osv av både barnen och mamman/ägaren.
När valparna sedan blivit stora och inte längre var små och söta var de inte roliga längre och då avlivade hon dem och skaffade en ny..

Min moster tog hand om hunden och behöver jag säga att han följde henne ÖVERALLT efter den dagen?
I början blev han rädd bara någon t.ex lyfte handen för att klia sig på näsan.. Och han var totalt vettskrämd för barn.. Men i och med att han fick lära känna mig (var ganska liten då) och se att det faktiskt fanns snälla barn också så lärde han sig att älska barn istället! :)

Den här historien har ju ett lyckligt slut, tyvärr inte alla som har det.. Men det var det hemskaste jag hört/sett någon göra mot en hund IRL eller vad man ska säga :/ Hör/ser ju tyvärr så mycket hemskt på tv/tidningar osv..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[helenal]
0

tro inte att jag tycker att det är kul att klä min hund!! jag menade om min hund fryser så ska den få ha ett täcke. men på den bilden ni skickade in har ju hunden bara ett t'cke på sig? inget fel me de… den e ju inte ett dugg utsmyckad iaf inte på den  bilden. hund kan väll vara hund oavsett om den har ett jacka,tröja täcke på siiig? jag håller me om att man kanske inte behvler klä sin hund om den har jätte tjock päls eller om den inte fryser, men vissa små hundar fryser faktiskt å då behvler dem ngt varmt!!!

Heda
0

15#Jag tror inte du riktigt hänger med  om vad vi pratar om här,eller vad jag skrev i förra inlägget.

Du skrev i ditt förra inlägg att de inte var något fel på rosa kläder,det är ingen som äns tagit upp om att det i huvudtaget handlar om rosa kläder.Det vi vill eller vad jag vill säga är att det är fel att klä på hunden en massa onödiga kläder,för att ägaren tycker det är snygg"mode"

Sen har jag aldrig trott att du tycker om att klä din hund,detta är bara en sak vi diskuterar här. 

Det är helt annorlunda fall hunden fryser och måste ha ett täcke på sig,det är en helt annan sak.

Jag tycker du ska försöka läsa lite "mer"innan du börjar skriva,för ibland verkar det som du inte har nån aning om vad du snackar om.ursäkta!

TinaH
0

Har sett flertalet gånger, och sagt till henne åsså.

Min granne har 2 fina hundar, En golden och en BC.
när dem gör fel så får dem stryk av mattpiskar, eller hundkopplen….hemskt men sant…..Gråter

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[helenal]
0

16# du behvler inte ursäkta dig för att jag hänger visst med. hon sa att hon tycker det e djurplågeri att ursmycka djur som tex pris hilton!! men JUST på den bilden så har hundne bara ett täcke på sig.. isf borde hon satt in en mer passande bild. Jag har tex köpt en pälsjacka till min hund för att han fryser, men jag tycker inte dt e ngt fel med det. MED andr ord vi båda är överens om att man ska inte klä hundar för att det e i mode och man själv tycker det e kul,men däremot om hunden frysr å är det en annan sak.

så!

DianaK
0

Jag tycker mig se en ökad trend där människor slår eller är hårdare i uppfostran(om man nu kan kalla det för uppfostran)mot hundar,eller så är man mer uppmärksam, Ser det jämt och ständigt när man rastar, bland annat bakom universitetsjukuset i Örebro där vi brukar promenera, såg en man för nån månad sen som upprepade gånger slog en Labbe(unghund)över ryggen och slet och rev i kopplet flera gånger.Men det värsta jag tror jag sett är en kvinna med sin Springer spaniel hon skulle lära den gåfot och sitt, hon rev med kopplet så hunden slog volter i luften, men då jäklar va jag förbaskad när jag såg detta, jag blir så upprörd när jag ser människor beter sig illa mot sina fyrfota vänner att jag blir sjuk i flera dagar. Stjälv skulle jag aldrig ens komma på tanken att slå mina hundar ALDRIG.

Vänliga hälsningar Diana.

Sandra
0

Usch vilka hemska saker ni sett ute =(

Det värsta jag sett va när jag väntade på att min kompis skulle komma ner till min bil. Det kom en kvinna gående med en rottis. En väldigt fin rottis, tror det va en unghund. Men jag tyckte den gick lite konstigt. Efter ett tags spanande från min bil så såg jag att hon hade satt kopplet runt magen på hunden. Så fort hunden gick lite längre ifrån henne för att nosa så drog hon tillbaka på en gång. Kopplet hasade längre o längre bak. Så till slut satt ju kopplet framför bakbenen precis och hon slutade liksom aldrig dra. För varje gång hon drog till sig hunden så drog hon hårdare. Så hårt att hunden flera gånger voltade o hamnade på rygg =(

Den stackars hunden ville ju bara nosa vid sidan av vägen. Men det fick den inte… De mötte inte ens nån på vägen som hunden kunde va dum emot heller. Hon gjorde såhär helt oprovocerat enligt mig.

Alex
0

#20 Usch. :/ Att sätta kopplet under magen så kan ju hjälpa en att hålla i en stark hund, men som du beskriver att hon gjorde ska det ju absolut inte användas!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tixy
0

Tyvärr så har man ju råkat ut för sådant, eller hur man nu ska säga. Min far var ute med våran förra hund, en blandiskille som då var 3-4 år, och dom gick tillsammans med en granne och hennes hund. Nere på sportfältet så släppte dom hundarna och gick runt och lät dom leka, som vanligt.
Så kom en annan hundägare, som vi vet från tidigare är väldigt sur på oss för att vi hade hunden lös, men våran hund och lillvalpen som var med fortsatte leka, tills våran hund fick syn på den andra. Då skulle han dit och leka, då han lekt med den hunden när båda var små..

Men det tillät inte den andra ägaren, och våran hund sprang runt honom för att få med den andra hunden att leka, som då sprang efter våran, runt husse tillsammans med kopplet tills han ramlade. Sedan sparkade han till våran hund för enligt honom var det våran hunds fel att han hade ramlat..
Liksom, helt okej för mig om han tycker att det var våran hunds fel, men han kan ju för fan inte sparka den?! Skrikandes

"Tyvärr" så var våran hund väldigt tålig och genomsnäll, men jag hade inte klagat om han ätit upp den där gubben. Skrikandes

Maja
0

Jag känner en som anmälde en hundägare en gång.. Ägaren hade slagit sin hund på ryggen med en planka, så att plankan gick sönder.. :/ Polisen kom på direkten och hämtade hunden, men jag vet inte vad som hände med ägaren..

Förra helgen såg jag en man som rastade sin hund.. Det såg ut som en ung hund/valp och den drog ganska mycket i kopplet.. Ägaren tog då upp en plastpåse med något innehåll i och slängde det på hunden så att den tjöt högt.. :/ Sedan skulle hunden hoppa in i bakluckan på bilen - ägaren öppnade bakluckan och hunden hoppade in.. Sedan helt utan anledning så ryckte den *censur* ägaren i kopplet som hunden fortfarande hade på sig så att hunden flög ut ut bilen.. :/ Han drog med en sådan kraft så att hunden drogs ut och hamnade på asfalten.. :/ Jag öppnade dörren och tänkte precis gå fram till honom och säga vilken *censur, censur* idiot han var, när han upptäckte att jag hade sett honom.. Han stirrade på mig hoppade snabbt in i bilen (stod kanske 4-5 bilar mellan oss på en parkering) och körde iväg.. Jag hann tyvärr inte se reg. nummret.. Annars hade jag inte tvekat med en anmälning.. Men ägaren såg dessutom påverkad ut.. Han hade väl druckit, kan jag tro.. :S

Sandra
0

#21 Jo, det kan det säkert, om man använder det på rätt sätt. Men den här vovven gjorde ju inget =(

#22 Hade jag varit i närheten hade jag inte tvekat en sekund att sparka till karlsloken. Man sparkar f*n inte en annan människas hund! Sparkar han, så sparkar jag. Enkel matematik.

#23 Usch, stackars vovven. Undrar hur den hunden har det egentligen. Men tur att han märkte att han va iakttagen iaf. Då kanske han passar sig lite mer.

Maja
0

#23 - Ja, jag var ju precis på väg ut från bilen för att gå fram till honom.. Men han blev väl rädd eller något.. Synd om hunden bara.. :/

Tette
0

Minns en gång när jag var mindre, kanske runt 10årsåldern. Satt hemma hos en kompis och fikade med henne mamma.. Kollar ner över det bostadsområdet jag bodde i, dom bodde i hus precis jämte uppe på en kulle nästan… Tittar ner iallafall, bakom ett förråd… Där står våran "kompis" med sin hund och slår den över ryggen med kopplet, upprepade gånger..

Och mycket annat har jag också hört, träffat hundar som har fart illa och jag börjar nästan gråta bara jag tänker på det…

Men tyvärr är ju inte den sista idioter född än :/

AnneN
0

Det värsta jag har sett är min hunds uppfödare, det är jätte skitigt inne där hundarna är och har hört nu av hans granne att han inte ger sina djur mat utan alla pengar går till spelberoendet istället, hundarna är tydligen så magra så kotorna sticker ut och dom har inga muskler. Han är anmäld flera gånger och har tydligen blivit vräkt av hyresvärden men vägrar flytta. Vi har nu anmält uppfödaren igen, jag tror det blir minst 5ggr som han är anmäld för vanvård av hund och katt nu men det görs ju inget! Vad ska man göra??

På bilden är Misha(gul) & Velvet 2 av valparna som räddats ur misären

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

_Anna93
0

han släppte hunden mitt framför vår Noblesse fast dagen innan hade noblesse morrat på hans hund. så Noblesse och hans hund börjar slåss då sparkar han på sin hund så att den börjar blöda jätte mycket.. fatta va rädd jag blev…

lena1
0

I tonåren hade vi en samojed spets, och en gång när vi var ute så var det en gubbe som stod och pryglade sin dalmatiner i skogs dungen hunden skrek, och terrier som jag var redan då, så skrek jag åt honom att sluta annars skulle jag göra samma sak med honom, varpå han svarade försök din jävla unge!!, och jag blev blind av raseri och gick fram och rappade gubben över benen med läder kopplet, och han skrek som en gris och hade shorts, sedan såg jag aldrig till honom mera.

Jag anmälde händelsen och polisen tyckte att jag inte skulle agera så alldeles själv flera ggr fast han kunde ju förstå varför, jag tror inte dom hittade den hunden efteråt heller, det är en minnes bild som sitter kvar på näthinnan …

AlbaStiffler
0

Konsten att skapa en agresiv hund:

Min syster var ute och rastade sin nya gråhunds-valp, den var väl 3-4 månader. Vå äger en bondgård med mark mer till en sjö där några sommarstugor finns med Stockholmare som tror att de äger sommarstugeområdet. Hur som helst så övade min syster hunde att gå lös (eftersom det är en jakthund är det viktigt att öva den i att kunna springa lös utan att smita). Väl nere vid sjön så kom en av stockholmarna (ursäkta alla stockholmare för att jag generaliserar lite) och gomrade och svor. Hunde reagerade ju självklart på detta och började skälla på honom. Den gjorde inga attacker eller så utan skällde bara på 10-20 meters avstånd (samtidigt som syster min befann sig på några 100 meters avstånd, påväg dit för att hämta hunden). Då börjar gubben kasta sten på hunden och träffar såklart… Stora stenar. hunden blir såklart galen och alltmer aggresiv, en hund som annars aldrig visat aggression. Syster ser vad som händer och börjar springa dit. Gubben kastar sten på sten, fast hunde bara skäller och hunde skriker till varje gång han träffar.

Syster kom hem med huden i knät, storgråtandes den dagen. Arg som ett bi. Den dagen höll var det många som hade god lust att åka ner och kasta sten tillbaka, men ingen gjorde något snälla som vi är. Snacka om att han kunde ha skapat en folkilsken hund… nu blev den inte det, men…

smurfan-13
0

Oj oj oj!!

Jag har bott i spanien & där får man se det mesta! :(

Anna77
0

vilka hemskheter alla sett…tråkigt…

så länge hunden får motion, bra foder, kärlek så är det inte hela världen om den har kläder på sig? Alla människor är olika, Ni har just beskrivit alla hemskheter som en del människor kan göra Gråter då borde det väl ändå inte vara något att hänga upp sig på om några människor har kläder på sina tunnpälsade djur?

Jag har en korthårig Chihuahua som går en timmespromenad eller mer men är frusen och han mår bättre med kläder på.

lena1
0

Jamen Anna om det är ju inte så dom menar, men att klä sin hund som Paris Hilton exempelvis är ju fel, en hund är en hund och ingen leksak man har kläder på om det inte behövs…

Anna77
0

ja Paris verkar ju inte direkt behandla hunden som en hund alls, för hon bär ju runt sin hund jämt.. Jag gillar heller inte typ smycket och skit på hundarna..

men jag menar lite att jag själv blir lite ledsen när många går på så hårt om detta med kläder som att det skulle vara så himla negativt alltihopa..men jag tycker faktiskt det är bra med kläder så jag skiljer mig nog lite från mängden här på forumet, men det gör inget..alla har sina åsikter. Täcke eller rosa tjöja med glitter spelar mig ingen roll då båda värmer min lilla hund.Glad

lena1
0

Ja och det är ju tur det för tänk om alla tyckte lika vad tråkigt det skulle vara ;-)…

Malin-A
0

ja fy va mycke hemskt  ni vart med om.. =/

Kristina-
0

Jag har aldrig sett någon misshandla sin hund. Hade jag det hade jag aldrig kunnat låtit bli att ingripa.  När det gäller hundar och kläder , så tror jag faktiskt inte att hundarna lider av det, inte heller av att ha ett vackert halsband. ( likaväl som ett vanligt ) Mina hundar får täcken på sig när det är kallt eller regnigt och dom fryser. Nalle verkar verkligen gilla sitt täcke, sticker in huvudet själv glatt när jag ska ta på det, inte kan jag se minsta tecken på att han ogillar det. Valpen tyckte det var lite konstigt första gångerna och ville bita  i det , men accepterade det snabbt.  Jag tror nog att även dom som bär omkring på sina små älsklingar på stan , låter hundarna vara hundar , för inte går dom väl omkring på stan jämt ?  Inte ens Paris Hilton !

Lotta
0

En karl som stog och sparkade sin hund för att den inte löd, men det skulle han inte gjort. Jag vart komplett galen och sa åt honom att såg jag honom en gång till så skulle det bli en anmälan, den här idioten bodde granne med oss. Jag pratade aldrig mer med honom + att jag sa åt hans tant att han skulle passa sig väldigt noga för jag skulle anmäla honom om jag såg honom en gång till Skrikandes

Gasoline
0

Det värsta jag har sett va när jag var på mallorca förra året. Då va det en tjej som kom fram till sin hund, sprkade och skrek på den, bärde upp den i nackskinnet, bärde den äver gatan och kastade ner den på backen igen. Och det var ingen liten hun heller.

Jag såg att dte där med kläder på hund diskutionen var igång. Jag anser att så länge hunden inte fryser ska den inte ha något annat än koppel på sig. Men så klart om hunden fryser är det en självklarhet att den ska ha kläder. Men tror knappast att Paris Hiltons hund fryser nere i USA…

Lotta
0

Tänk att det tror inte jag heller, den bruden måste ju ha storhetsvansinne. Undra vad kläderna kostar till den lilla stackarn Fundersam

Action
0

Det mest hemska jag sett någon ägare göra mot sin hund var på en hundutställning. Själva finalen då en skulle bli Best in show.

Det var en man som hade en Långhårig Collie som åkte ut. Ägaren var helt normal enda tills han kom utanför ringen med hunden. Då tog han hunden i nackskinnet och slog den flera gånger om. Sedan släppte han hunden i kopplet som var livrädd och drog den sedan med sig då den vägrade gå. Band den med kort koppel och gick ut och började röka.

Det mest hemska jag själv varit med om var då min schäfer valp ramlade hela 4 meter rakt ner! Och det hemska var att jag såg då han föll! Kunde knappt förstå mina ögon och fick nog världens chock!

lena1
0

Action, jag håller helt med dig, det är sjukt så en del utställare håller på, och det inom alla raser förtås, en del knäcker ju till och med till svansar på dem för att få ner dem, själv såg jag en liknande situation med en rottis där hundägare gjorde samma sak, men tog hunden  svans och slog ner den och vred runt den så hunden tjöt!!!, och då kunde jag inte vara tyst utan gav honom en skopa ovett som jag inte vill uttala orden i härSkrikandes.Hur värderar man sin hund när man låter utställningar träning tävling vad som helst, ta över det fina med att överhuvudtaget äga en hund,då har man ju inte hunden för dess egen skull utan bara för att försöka glänsa över alla andra,usch jag blir så fö…..ad när jag tänker på det )-:

Bellona
0

nu kommer säkert folk bli arga på mig men jag är lite av åsikten att behöver en hund en massa kläder på sig för att inte bli en isbit så är jag tveksam om det är rätt hund att ha i vårt klimat.. därmed inte sagt att hundarna är ljuvliga i personligheter och så :)

det är hemskt att läsa vilka hemskheter ni sett. Jag är så glad över att jag varit besparad sånt.

Stj3rnfallet
0

Det värsta jag har hört och sett är att en av mina vänners mamma har en GD hane och som ni förstår är han ju stor, trots att han inte är särskilt gammal. Antagligen är han väl svår att hantera när han är så stor + att han aldrig får någon som helst stimulans eller vara lös över huvud taget. Säkerligen ger de väl inte tillräckligt med mat heller.. Men iaf så satt vi en dag i deras bil, då vi var på väg hem.. Då sa den här tjejens mamma att hon ALLTID tar med sig en ridpiska när hon går ut med honom för att hon ska "visa vem som bestämmer"!!Förvånad

Det värsta är att jag har sett henne ha med sig piskan en gång när hon var ute med honom innan han ens hade hunnit bli jättehög! Det är ju rent ut sagt vidrigt! Varför skaffar man en så stor hund då? Om man ändå inte kan hantera den på rätt sätt är det onödigt att ge den det lidandet! Dessutom klagar de på att han äter upp allt, men det är ju inte så jävla konstigt när de aldrig ger honom stimulans eller har honom lös så att han får springa av sig! Och säkert får han inte rätt mängd mat heller.. Annars skulle han aldrig ha behov av att bita i saker! Tror att stackarn bara är 1 år eller lite mer nu..

Nä, säger då bara att vissa ska inte ha hund eller djur över huvud taget!

zeretki
0

Vissa ska inte ha hundar… Fy fan så arg man blir! Själv skällde jag ut en man när han slog sin hund över huvudet flera gånger, efter hunden hade attackerat Axl. Lång historia, Axl blev inte skadad men jag var förbannad som FAN för att ägaren inte hade koll på hunden! Den smet under ett staket på hundgården i stan och dök rakt på Axl, helgalen var hunden. Jag förstår nog varför hunden är som den är…om man slår den i huvet varje gång den gör nåt fel så förlorar den väl hjärnceller.

Så först skällde jag ut mannen för att han inte hade koll på hunden, sen skällde jag ut honom för att han slog sin hund i huvet framför mig. Mannen vågade knappt se mig i ögonen efter det… Hade Axl blivit det minsta skadad, vilket enbart var tur, så hade jag anmält gubben. Som det var nu var jag alldeles för upprörd och chockad för att ens fråga efter telefonnummer…

Verra
0

# 22

I den situationen hade jag nog sparkat dig. Jag blir vansinnig på folk som har hundarna lösa utan att ha pli på dem… När jag kommer med min hund så vill jag inte att en annan hund bara rusar fram för att leka. Hur bra polare hundarna än är. Bara för att dom brukade leka så betyder inte det att dom alltid ska leka. Man kollar ju med varandra att det är okej först.

Och om du dessutom vet att gubben är sur och inte vill, då är det ännu mera fel. Koppla din hund tills du lärt den att komma på komando, så kommer det inte hända igen.

Inte för att jag försvarar gubbens sparkande, men han hade faktiskt all rätt att vara sur. Synd bara att han tog ut det på hunden och inte hundens oansvarige ägare!

Det värsta jag varit med om hände rätt nyligen. Det var en hund som satt ute på balkongen medans ägaren åkte iväg till stan för att supa… Ägaren hade väl varit snäll och lämnat den öppen eftersom det var så ohyggligt varmt.. Dörren blåste igen och låste sig på något sätt.. Hunden satt där och ylade och gnällde. Timmarna gick. Jag ringde polisen och alla möjliga men alla sa att det är polisens uppgift, polisen sa att "vi kan ingenting göra".
Klockan gick efter 12, solen la sig på balkongen och stekte.. Det var säkert 30 grader i skuggan och helt vindstilla..

Jag ringer polisen igen, grannarna ringer polisen, polisen kommer. Kollar på hunden och skakar på huvudet. "Inget vi kan göra".
Hunden blev slöare och slöare och var troligtvis nära döden.
Vi försökte bryta upp dörren, klättra upp för balkongen. Men det var omöjligt.. Klockan 10 på kvällen hoppade hunden över räcket och slog halvt ihjäl sig mot asfalten, hon vred sig plågsamt och tog sen ett sista andetag..

Ägaren blev åtalad på diverse punkter, men klarade sig undan med en varning!! Hon skulle fått böter, men eftersom hon är en arbetslös jävla pundare så bedömdes det att hon skulle gå under av böter.. eller nått sånt..

Nu har hon en ny hund.. Som redan har bitit en katt och ett barn.. Gör polisen något åt saken? Ja, faktiskt! Hon fick en VARNiNG……

Gasoline
0

KJag blir fan arg när jag läser sådant här, jag fattar inte att människor kan vara så jävla elaka!

Jag kom på en till grej jag kan berätta. För någon månad sedan så hade min killes föräldrar en hund, kommer inte riktigt ihåg vad rasen heter.. Men det var en ras med två raser i sig som är klassad som renras, de är svarta med vita och någon brun färg under magn och i ansiktet. dssa hundar får ej bli för tjocka då deras ben är svaga och kan gå av tydligen.
Hur som hellst. Denna hund hade ju lång päls och den hade tover överallt (tover spänner oftast i skinnet på hunden) Han var dessutom väldigt smal, jävligt smal! Jag såg koterna under pälsen på honom och man när man klappade honom kände mn vart enda bn i kroppen på stackaren! Jag påpkade det en gång när vi va ut och gick med hunden, till svar fick jag: Om han blir för tjock går bena av, han ska se ut sådär. 

Det var int första gången jag sa det heller utan jag har tjatat om det. Dessutom tjatade jag om tovorna hunden hade, men de sa att det splar ingn roll ifall de borstar för de kommer lika snabbt tillbaka och att det inte alls gjorde ont i pälsen på honom. Hans promenader va inte långa, han bodde i hallen och fick oftast int vara någon annan stanns. Han lvde ihop med 2 utvecklingsstörda ungar som fick göra vad dom ville med honom (dom är det på riktigt, utvecklingsstöra alltså). Han fick sällan gå längre än runt huset när han fick gå ut, han fick gå ut mindre än var 4de timme, och som säkr de flesta har inne vet så ska gammal hunder ut regelbundet.

I slutt vart han väldigt sjuk av någon anledning, han åt knappt, ville inte röra på sig och var smalare än någonsin. Jag sa åt min kille att övertala dom att avliva hunden ellr gå till vet. och dom skulle till vet. då dom ville ha honom kvar, men inget hände. Tror att det gick 3 veckor eller något innan dom gjorde något, dvs avliva honom. Och det var väl tur, stackars hund! Vissa borde inte få ha djur!

zickan
0

jag har sluppit se de mesta hemsk heter. bara sett de där små smyg fulingarna.

typ hundkläder mitt i sommaren. lr hundkläder där man ser hur hunden mår dåligt. kläder på hund tycker jag är okej om det behövs. dvs den fryser, inte för att den ska se fin ut.

var med om mina lek kompisar slog med pinne mot vårat staket när jag var mindre. allt för att reta våran boxer. tur var så gick han inte reta hur mycket man än skulle ha varit elak mot honom. dock så blev han på sin vakt när det kom barn med pinnar. han även ryckte en sopborste ur handen på grannen.

ne jag har mest sett mer misshandel på katt och smådjur än hund som tur var. håller på mycket med reptiler. fick i dag frågan av en tjej som köpt två ödlor om vad de äter. en vecka senare efter hon skaffat dom tar hon reda poå vad de ska äta. inte hund men man blir sååå arg.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Persifone
0

Jag har inte varit med om något sådant direkt, Men jag blir ofta förbannad på vissa utställare, då de lyfter sin lilla hund enbart i kopplet och svansen upp på bordet! Det är väldigt sjukt!

Men något jag varit med om och som gjorde mig så jävla sur var när jag var i göreborg. Jag hade tagit med Lotten (Keeshond) som då va 6-7 månader. Hon var väldigt försiktig med människor, och eftersom att vi ska ställa ut henne, så tog jag med henne till stan så att hon skulle vänja sig vid, massa konstiga människor (sådana som går med paraply eller barnvagn ex) Efter ett tag så går jag till en park med henne och ger henne vatten, (hon skötte sig otroligt bra, och jag var så stolt över henne!)

Tror ni inte att det kommer fram tre stycken alkisar!! som vill (hälsa) på hunden. Lotten börjar skälla mot dem och backa när hon ser dem komma mot henne på ett hotfullt sätt.

Jag säger till dem att min hund är rädd och vill inte hälsa, så det hade varit snällt om dem kunde gå. Klart som fan att dem inte gör det! De börjar skälla mot henne och säger : Men kom hit med dig då!! (inte med en snäll ton kan jag ju påpeka) Sedan försöker de dra henne till sig i pälsen på henne!

Jag blev så jävla förbannad och typ skrek: Men va fan hon vill inte är ni dumma i huvvet eller jävla idioter. Tillslut tar jag upp våra saker och går därifrån. Fy fan va det var störande! De hade precis förstört flera timmars träning!!

och kan ju också säga att hon fortfarande är väldigt rädd/försiktig med nya människor SPEC män.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

KajsaM
0

Jag och Min kompis stog och tittade i hennes fönster och såg en gammal tant gå med sin lapphund och hade med sig en krycka typ och då hunden nosade slog hon hunden :( Min kompis mamma hade stått i ett annant fönster och sett hela händelsen och gick och pratade men tanten.

Några dar efter så såg vi samma sak, så då anmälde Kajsa (Kompisens mamma) men tyvär så fick dom behålla hunden :(

_Anna93
0

jag älskar mina hundar i varje fall. men min hund har en vinter jacka och några små mysiga täcken.. jag tyckr inte det verkar som hon lider precis… hon har ju det såklart bara när det är kallt…

Velsan
0

Att bära hunden mycket kan vara skadligt, min lärare i sjukvård som är veterinär. Berättade om en hund som kom in med brutna framben, den hade bara snubblat över tröskeln. Den fick aldrig gå själv.

Lite andra hemska saker, en bekants storasyster, från iran,. Hade en Chihuahua som inte fick gå ut, utan den fick göra sin behov på en filt inomhus.

Sen har vi tagit hand om två omplaceringshundar, båda livrädda för människor, främst män. Strykrädda, kissade på sig bara man tittade på dem typ. Ena hade bott i bur, den andra dög inte som avels hund, hon blev inte dräktig (pga av stess) och de sa att hon va dum i huvet och mongo och kund eju inget. Hon va inge kul att gå ut med, så hon fick gå ut i hundgård på sin höjd. Ingen uppfostran, hon hoppade upp på borden och allt möjligt.