Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 788 ggr
Ellen89
0

Vad gor ni pa passivitets dagar?

Hejsan,

Funderade pa det nu da jag ar sjuk idag och ingen energi att ga nagonstans. Hundarna har fatt kott ben men annars bara latat sig med mig. Tur att dom fick 3 langa dagar vid parken och havet. Hur gor ni pa en normal passivitet dag? Och hur gor ni nar ni ar sjuka?

Majken!
0

Gör absolut ingenting, vi sover.

Kallaterrier
0

Inte mycket, korta rastningsrundor, bentuggande för hunden eller så. Är det en långvarig sjukdomar har vi tur att ha familj och vänner som kan ställa upp så att hunden får en rejäl runda om dagen i alla fall.

IngaTrnqvist
0

Ingenting, ligger på soffan och myser allra mest, kanske slänger ut en näve godis på gräsmattan som han får söka.

Viccan92
0

Ingenting. Bara tar korta promenader och ligger sedan i soffan.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

thea_thea
0

Ger aktiveringsleksaker, klipper klor, kammar, sätter på kattvideos på tvn och gosar. Är sjuk idag jag med :(

[jenny-]1
1

Ingenting förutom korta promenader. En hund mår inte dåligt av att få en eller två dagar för återhämtning då och då :)
Är jag sjuk flera dagar i rad brukar jag be min syster/mina föräldrar att komma och ta ut honom längre sträckor (och gärna lägga ett långt spår) några utav dagarna. Sen orkar jag oftast fylla aktiveringsleksakerna även om jag själv är krasslig eller be honom hämta grejer till mig á la servicehund.  :)

[jenny-]1
0

* flera dagar i rad menar jag mer än tre-fyra dagar

drika
0

inget alls om jag är sjuk och de funakr bra, givetvis promenader men inga långisar. Kan ge dem nåt att bita på eller boll  eller kasta pinne/apport om det behövs då ja kan va still:)

Hälsningar

Fredrika

LinaK
0

Då får dom springa i trädgården och underhålla sig själva bäst dom kan 😃 Sen är vi bara inne och slappar i soffan. Dom har inga som helst problem med detta.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Turast
0

inget typ, han kan slappna av utan aktivitet i några dagar. Tar lösa promenader där han får springa fritt och nosa (vi bor på landet och han har 0% jakt så ingen fara med att skrämma/jaga vilt 😉 )

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.