Vilket bett har denna hund?
Han/Hon har väl Saxbett
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Ser ut som saxbett tycker jag =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Det har sagts att det är ett tångbett men det kan jag inte hålla med om… :(
Åk till en kunnig veterinär och be att få intyg om tandstatus :)
#4 Ja kanske… Jag blev mest förvånad eftersom det aldrig tidigare har sagts. Denna hund har ställts ut några gånger och det har aldrig nämnts något om ett tångbett.
Du har ingen bild från sidan?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#6 Nej tyvärr det har jag inte… men de ser ok ut från den sidan :) är medveten om att det är trångt bland framtänderna, men ett tångbett är det väl inte?! Tänderna i överkäken går ju strax över underkäken…
Tångbett är när under-/överkanterna på över- och underkäkens framtänder ligger mot varandra, kant mot kant, som på en tång. Det gör ju inte tänderna på bilden.
Man kan möjligen kalla bettet för "knappt" saxbett men det är fortfarande ett saxbett och absolut inget tångbett.
Tycker din hunds bett ser lite anorlunda ut mot våra. Ser ut att ha färre tänder och tänderna är mer mot varandra som tågbett samt strängen mellan läpp och tandköttet ser lite knepigt ut lite som opererat gomspalt. Kanske jag som ser lite knepigare pga sitter på mobilen o tittar.