Träningsupplägg drag!
Hejsan!
Jag har börjat dra med min portugisiska vattenhunds pojke! Vi älskar det ;)
Skulle behöva hjälp med upplägget av träningen :)
Han är röntgad och fri från problem, älskar att dra och har börjat få in höger och vänster, men hur ska ja lägga upp distansträning :)
Hur länge kan han löpa fullt ut, han har simmat hela sommaren! :)
Kickbike och cykel finns som vi använder ;)
Tack på förhand!!
Tänkte precis skriva en liknande tråd, har börjat dra med cykel med min lagotto. När vi drar med skidor så brukar vi åka runt 5 km, men hon orkar säkert mer. Viktigt är ju med ordentlig uppvärmning och nervärmning, men det vet du säkert redan.
// Nadja
Ja gud ja, jag rastar först ordentligt sen får han springa/trava brevid cykeln en bit Alt, springa lös och dåra sig en stund innan vi börjar dra :)
Sen går vi på en ordentligt nedvarvningspromenad och slutligen lite stretching , vi håller även på med Agility och freestyle så uppvärmning och nedvarvning har vi nött oss galna på ;).. Gått stretching och massage kurs för att veta vad jag pysslar med och besöker fysioterapet en gång i halvåret, ev. fler ggr om det ser ut att behövas ;)..
jag ska måtta upp cykel slingan och se hur lång den är, kanske kan köra den åt båda hållen eller åka till eljusspåret och se om han får in ett fint temo som han orkar ligga i en stund :D..
Det är ju så himla kul med drag!! :D
Ja det är fruktansvärt roligt! Jag älskar ju när det går snabbt…;) Igår drog vi ca 2 km med cyckeln och det gick jätte bra, vågade till och med köra den korta biten av landsväg som finns på slingan för hon höll sig så fint vid vägkanten när jag sa till. Men sen var hon faktiskt lite trött och badade länge i vår dam, dock orkade hon en långpromenad lös efteråt!
// Nadja
Ja det är så roligt :D min dåre börjar hoppa och morra på förnöjt vis när vi stannar för att varva ner gå lite då blir han helt stöllig så han tycker nog det är hysteriskt kul att matte kan hänga med i hans tempo för en gångs skull ;)
Farten är enormt kul :D vi håller på och finslipar höger och vänster kommandona ;) se hur bra de går haha!..
Hur ofta brukar du vara ute med din??
Beror lite på, men är ungefär två gånger i veckan. :) Så fin han är! :-)
// Nadja