Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3273 ggr
[MikaelaR]
0

Vilka djur drömmer du om?

Vilka djur drömmer du om att äga i framtiden förutom just hund? själv så vill jag ha guldhamster, möjligtvis kanin men mer troligt med marsvin eller guldhamster. En häst vore också kul att få äga någon gång. Älskar djur 😃

VildaVittra
12

Getter, strutsar och grisar. Men jag har en hund som är rymningsbenägen som en get, en hund som är lika korkad som fjäderfä och ett stycke pansargris, så jag får väl vara nöjd ett tag. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Candy123
1

Raskatt (ragdoll eller mainecoon), kaniner (dvärgvädur, franskvädur och hålländare), gerbiler, marsvin, råttor, får, höns och detta är hundraser jag vill äga i framtiden australian kelpie, golden (har 2 nu), aussie, BC och kanske vit herdehund :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[FridaGenborg]
0

Tamråttor, och gärna en eller några hästar.

The Animallovers!!!
0

Kor, afrikanska dvärggetter kanske tamråttor… Eller iller fast jag har hört att iller är svåra att ha. Sen en dalmatiner, tollare, skåneterrier och jaktlabrador såklart

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
0

Och kanin såklart fast det har jag redan men i framtiden vill jag ha en holländsk kanin som går fritt inomhus.

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Ambrose
0

Jag vill ha hästar och gärna några jerseykor eftersom de ska ha så otroligt god mjölk, dessutom är de jättevackra.. hade även varit roligt att ha lite andra "matdjur" så man kunde vara säker på att det man åt hade levt ett bra liv :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Fialialej
0

Höns, ett par grisar, får eller getter , ett par hundar till och eventuellt kaniner. Sen vill jag ha hästar inackorderade i mitt stall också, så att jag har vackra höstar att titta ut på från köksfönstret. ;) Vire också kul med nån annorlunda typ av fågel, typ påfågel eller så som kan vakta min lilla grömgård. :) Framtiden…

"På natten är alla katter svarta"

TjockaBerta
0

Höns och en snäll häst

>>>Malum domesticum<<<

Sugar Mist
0

En flock med får, lite ankor och någon häst vore rätt mysigt.

-

Hildgrim
0

Det är ju skillnad på vilka djur man DRÖMMER om och vilka djur man faktiskt planerar/har möjlighet att skaffa i framtiden. Ekonomi och yta gör tyvärr många arter svåra.

Förutom min hund så har jag just nu två smaragdvaraner. Jag planerar även att införskaffa en droppsköldpadda. Har skaffat terrarium så förhoppningsvis kan jag köpa en under nästa år.

Annars är fåglar mitt största djurintresse. Har egentligen i många år planerat att skaffa ett par kråkfåglar från Corvus-släktet om jag flyttar ut på landet eller ett par näshornsfåglar från Tockus-släktet  om jag flyttar till villa. MEN pga förändrade familjeförhållanden så har jag behövt skrota dem båda (har inte råd att bo i hus ensam). Har nu istället börjat tänka på mindre fåglar.  Antagligen kommer det bli någon form av tätting, kanske starar men inget är bestämt. Behöver i vilket fall som helst flytta först vilket i sin tur kräver ett nytt jobb så det är långt in i framtiden.

För övrigt finns det jätte många reptiler och fåglar jag kan tänka mig att ha. Men ett par fåglar, en hund och två arter av reptiler känns lagom. Mer än så får det inte bli samtidigt.

VendelaS
0

En fårflock är väl det jag skulle vilja ha utöver hundarna. En häst eller två hade inte vart fel heller.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

[Ayaka]
0

fårflock, höns, häst, tamråttor och kor 😍

MsSofieG
0

Jag drömmer om en gård där jag i framtiden kan starta upp ett stuteri! Det är min absoluta dröm och det jag jobbar mot. Sedan skulle jag vilja ha en ko i framtiden som jag skulle kunna köra in och köra med på olika evenemang (och bara för mysfaktorn hemma). Tycker kor är så otroligt trevliga djur och en av mina absoluta favoriter :)

[Nalle-]
0

Höns kommer jag vilja ha i framtiden. Dessutom skulle jag väldigt gärna vilja ha kaniner någon gång igen. Förutom det finns det en massa djur jag skulle vilja ha men som jag antagligen inte kommer skaffa 😃Råttor tycker jag är riktigt roliga och chinchillor är jag väldigt nyfiken på.  Skulle kunna tänka mig att ha ödlor också igen, har haft leopardgecko men skulle vilja ha en leguan eller en skäggagam. Får jag drömma lite till skulle jag dessutom vilja ha både grisar och får. Men som sagt, finns ju en skillnad mellan att drömma och vara realistisk.

I dagsläget har jag en hund och en guldhamster.

lisa90
0

Får jag drömma hej vilt vill jag ha en häst :) Men det är mkt tveksamt om jag nånsin kommer skaffa nån… blir nog ett par hundar till istället ;)

Vovisch nr2
0

Jag vill ha en flock med får, kaniner, skaffa ett större akvarium till Diskusarna (fiskart), och ska såklart skaffa flera hundar! 😎

Angående hundraser är jag just nu inne på att skaffa Flat Coated Retriver, Jaktlabrador, Engelsk Cocker spaniel, Belgisk Vallhund… och såklart en till Bichon Frisè!  Det kommer nog dröja minst tio år tills jag har hela samlingen! 😉 

Tur att man får drömma iaf! 😂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Wenniz
0

Jag skulle kunna tänka mig en eller två Getter i framtiden om jag nu skulle bo på gård. :) Skulle även vara häftigt att ha en kamel hemma! :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
[Trollbjörken]
0

Höns, grisar, shettisar, mer kaniner, hamster, marsvin. Jag vill bli självförsörjande på kött, därav grisar och mer kaniner 🙂 Kanske även några kalvar kan få plats på min framtida gård 😉 Och självklart fler hundar 😃

Grace2009
0

ååh, jag önskar mig höns och kaniner så jag kan producera mitt egna kött + ägg. Skulle vara helt underbart, så jag jobbar fram mot det målet.

Vovisch nr2
0

Juste, glömde hönsen! 🤦‍♂️

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

IngridSvensson
2

Jag vill ha;

• Klövsjöfår

• Fjällkor

• Vaktlar

• Skånegås

• Svensk blå anka

• En till lundehund

Alla djur ska vara ett bevarandearbete. Men får se hur kroppen orkar i framtiden. Mycket jobb med många djur!

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Summerdogs
1

Jag drömmer om att äga två MAS'ar, en borzoi och en dvärghare :)

VildaVittra
0

Vad roligt det är att se att så många vill bli självförsörjande (till viss del) genom att ha lantdjur. 👍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Whippet
0

Guldhamster (kommer skaffa en i oktober) kaniner, katter, hundar såklart och en höst kanske :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Cahira
1

Oj oj det är många djur jag vill ha innan jag dör! Vi har redan kossor, häst, åsna, hund och katt. Jag vill så småningom ha skinnymarsvin, kaniner, chinchillor, sköldpaddor igen (om det blir land eller vatten får vi se), och eventuellt fåglar. Jag är dock allergisk mot fåglar så får se om det blir av och om det fungerar. Har funderat på får, getter, orm, mfl men det får bli en distant dröm som inte slår in. :) Jag planerar inte att ha alla djur samtidigt, livet är långt. :) Men sköldpadda får nog skaffas relativt snart då dom lever så länge. :) Vore kul att ha ett djur man kan gro gammal med. 

Det finns även flera hundraser jag tänker ha innan jag blir gammal och vissa jag drömmer om som aldrig kommer slå in men det är ett annat kapitel. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0

Oj oj det är många djur jag vill ha innan jag dör! Vi har redan kossor, häst, åsna, hund och katt. Jag vill så småningom ha skinnymarsvin, kaniner, chinchillor, sköldpaddor igen (om det blir land eller vatten får vi se), och eventuellt fåglar. Jag är dock allergisk mot fåglar så får se om det blir av och om det fungerar. Har funderat på får, getter, orm, mfl men det får bli en distant dröm som inte slår in. :) Jag planerar inte att ha alla djur samtidigt, livet är långt. :) Men sköldpadda får nog skaffas relativt snart då dom lever så länge. :) Vore kul att ha ett djur man kan gro gammal med. 

Det finns även flera hundraser jag tänker ha innan jag blir gammal och vissa jag drömmer om som aldrig kommer slå in men det är ett annat kapitel. :)

Agda
0

Får, alpacka och häst är mina drömdjur (de två förstnämnda är mycket p.g.a. deras ull). Mår jag bra i framtiden och bor bra så kanske får blir verklighet, man vet aldrig😉

VildaVittra
2

#27 En till som sitter fast i spinnträsket, med skillnaden att jag är ute efter getternas ragg så jag kan göra riktiga raggsockor, istället för det där nylonskräpet som säljs idag. 😎

Flöffo
0

Det jag vet att jag kommer skaffa är en till hund, en shetland sheepdog och 1-4 hamstrar. Det som jag drömmer om, men som beror mycket på hur läget ser ut (pengar, boende osv) är förutom en sheltie och min hund som jag redan har, råttor och möss, en schäfer blandning (adopterad)  och hamsteruppfödning. 

Så alltså hundar, hamstrar, möss och tamråttor.

//Flöffo

IngaTrnqvist
0

Getter, några grisar, bonnakatter, guldhamster och möss. Och hundar givetvis, berger des pyrénées och tysk spets.

DixieBC
0

Hundar givetvis! Även alla hamstrar i min framtida guldhamsteruppfödning. Råttor, möss, chinchilla och kanin står även högt upp på listan :)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

nashjamie
2

Vilka djur jag drömmer om… Jag har alltid velat ha en elefant (en afrikansk), en flock afrikanska vildhundar, en kapybara och en  mara 😃😂

Meeen om man ska vara realistisk då så blir det häst och en flock får!

Frosstis
0
  • Råttor
  • möss
  • hundar
  • kaniner
  • höns
fridarebecka
0

Hundar, får, kaniner, höns och kanske en häst :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
[Juel70]
0

Oj om jag kunde och får drömma fritt, då skulle jag bo på landet i ett hus och har höns, gris, häst, hundar, katter.

Cahira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja gud ska man vara orealistisk så vill jag ha en coyote, ökenräv, rödräv, fjällräv och röd panda. 😛

Bild: Coyote, eget foto

kigon
1

oooo drömgården hade varit med får, höns, ankor och kaniner i genbank, samt vaktlar, katter (jourhem för ett katthem + bengaler), hundar och pilgiftsgrodor. 

Jag har haft något liknande förut (kanin, höns, hund, katt, vaktlar) men drömmen är något jag jobbar mot (kan erkänna att jag sitter och kollar in gårdar som är till salu även om jag inte kan flytta till gård inom de närmaste 5 åren… 😂…😭) då jag vill ha mer självhushållning 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.