Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 965 ggr
Ambrose
0

Människokläder och tillbehör

Nu går vi mot kallare tider och dessutom växer Nita för varje dag, så träningen kommer bli mer och mer seriös. Då behöver man ju lite ordentlig utrustning och jag funderar lite på vad man bör skaffa sig och vart man hittar bra grejer till bra priser. Det jag kan se att jag behöver är: Träningsväst. Så man enkelt kan stoppa undan godis, leksaker, koppel etc. Inte för varm utan hellre att man kan ha tjocktröja under på hösten/våren. Kängor. Eftersom jag planerar att figga och även är scout och kommer vandra en del så behöver jag kängor som är: tåliga, vattentäta, komfortabla, bra fäste och gärna ganska lätta och smidiga. Bäst att sattsa på kängor för hundsport eller vandring? Tips? Tjockare byxor. Någon typ av överdragsbyxor som är tillräckligt varma för vintern. Några fördelar med byxor för hundsport eller kan lika gärna gå till XXL? Tjockare träningsjacka. Något så man kan träna ute i snön. Finns det något annat som kan vara bra att skaffa? Letar alltså efter bra prisvärda märken alt tips på internet eller fysiska butiker (i gbg området) där man kan hitta denna typen av grejer :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Fialialej
0

Angående skor så är jag en gummistövelälskare. Tretorn har gummistövlar som ska vara gjorda för vandring. Kanske kan va nåt?

"På natten är alla katter svarta"

Ambrose
1

Nää.. tror inte det alls.. Ingen lust att vandra en vecka i gummistövlar… eller stövlar alls för den delen… är kängor jag söker.. ska vara någorlunda varmt med men ändå andas :) Jag är en gummistövelhatare ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Rush
0

Ang. kängor så kan jag tipsa om Meindls "Kansas". Har haft mina i lite över ett år och är så nöjd! Jag köpte mina från Engelsons då de var bra mycket billigare där än på andra ställen. Men jag har sett att många sportaffärer/vildmarksaffärer har kängorna också. 

http://www.engelsons.se/skor-kangor-stovlar-mm/kansas-dam-meindl