OT: namn till häst
Jag blir galen, jag kommer verkligen inte på ett vackert passande namn till min haflingertjej. Jag har ett sött namn som kan funka, men jag skulle vilja ha fler förslag innan jag spikar in det för gott.
Vilka vackra namn har ni på lager som ni tycker passar denna tjej? Kan vara vilket språk som helst. Jag vill bli bombad med vackra namnförslag.
Jag vet att det inte är en hund, därför jag la in det i off topic. Så slipper någon påpeka det.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Paloma eller Isa(bella)? heter inte färgen palomino eller isabellfärgad? haha kan ha helt fel xD
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Luna?
Sigrid?
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Hedwig
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Har du ångrat dig med Nugget?
För det passar henne ^^
Annars är ju Lia och Shana fint
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Förslagen som #1 gav var väldigt fina tycker jag. Eller så kanske du kan döpa henne efter någon slags blomma? T.ex Skilla eller Lilja ser ut att passa ganska bra 🙂
Belinda, Belle, Dina, Tösen. :D
Akleja, Loopa, Chester, Palmer
Flinga 😍 vilken vacker häst!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#4 Hon blir grinig när jag kallar henne miss nugget. xD Så kollar efter alternativ innan jag spikar in namnet för jag känner fortfarande liten tvekan. Ville verkligen ha ett vackert namn på henne och nugget är sött men känns inte riktigt som vad jag sökte. Så får se hur det blir. Ett namn är ju för livet och en haflinger lever väldigt länge!
#9 ok =)
Zoey är också fint!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Opal, Jade, Kristall, Kamomill, Prinsessa, Glimra, Nejlika.
Guldlock eller kanske Lasagne?😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det vackraste namnet på en häst jag haft i träning var ett sto i USA som hette Solljus. Det är mitt tips!
#13 Det var fint! men det lät som sulius när mike försökte säga det.. lät som en karaktär i asterix xD
Angel ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Tiara, Dior, Decibel, Tussilago, Vilja, Gucci, Adele, Vinetta, Rosette, Esmeralda, Vanilla, Mercedes, Ariel, Prima. Åh! Har så många olika, fina namn. Jag vill också döpa nånting nu :D
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Mjae inte riktigt även om den påminner om isabell ^^ Haflinger är fux med ljus man, kallas ofast för flaxfux/linfux och säkert andra varianter med.
Tack för alla förslag! Tar gärna emot fler!
Tycker det är himla svårt med namn när man inte känner djuret i fråga men jag skriver en radda och råkar jag upprepa ett namn som har nämnts tidigare så ber jag om ursäkt!
Alina
Calize
Caprice
Carioca
Cavatina
Coriana
Emmy
Felina
Kahlua
Laci
Lily
Ruby
Sally
Scarlet
Tosca
#8 Flinga är fint. Roxy el zoya
Tequila tycker jag är ruskigt coolt och fint namn.
Månsten, Delja är namn som jag gillar.
Bolema
@vendelasandell på instagram.
Trassel eller kanske FlowerPower :)
Hälsningar Nellie
Epona :)
Silfra

Flinga/Flingan🙂
Kahlua!
-
Calypso kanske? :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Jag är så dålig på att komma på namn, men vilken skönhet. Det är något speciellt med haflingerhästar. ❤️
Blondie såklart 😍
Vilka underbara förslag ni kommer med! Kom gärna med fler om ni har på lager, jag är fortfarande öppen för förslag. :) Ju fler jag har att jämföra med desto mer säker kan jag känna mig att det är rätt namn för 30 år framåt. :)
Min vän kom med förslaget som klickade. :)
Hon ska heta Enya :) Kommer kalla henne min lilla nugget ibland men Enya blir officiella namnet för henne. :) Tack åter igen för alla vackra förslag!
#33 Fint namn! Ser ut att passa henne jättebra.🙂
#34 Ja namnet klickade direkt! ❤️
#33 Enya var jättefint! Ett perfekt namn på en vacker häst. 🌺
#36 tack. 🌺 Så känner jag med. :)