två hundar i en 1a?
Vad tycker ni om att ha två hundar i en 1a?
Hur gör ni?
Jag har en 1a på 35 kvm cirka, vad tycker ni om att ha 2 hundar på ett sånt utrymme? själv så tänker jag att just mina hundar nästan enbart sover inomhus och de gör av sig med all energi så fort vi går ut på våra vardagliga äventyr, har inte kunnat släppa det här ända sedan en tant kommenterade på ett otrevligt sätt att jag hade 2 hundar i en 1a, vi ska flytta till en större lägenhet så fort vi båda får arbete. Och sen en villa/stuga längre in i framtiden. Vi är som mest lyckliga med djur, så är det bara 🌺
Jag bodde med 4 stora hundar på 14 kvm utan problem, lite trångt i sängen bara.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Strunta i tanten, hon har inte med det att göra.
Två hundar i en etta låter inte farligt så länge det får göra av med energi när de är ute. (Dvs inte instängda i lägenheten hela tiden).
- Therese
Tack för era kommentarer, dessutom är inte ens hundarna stora utan små/mellanstor.. men hon gillade nog inte hundar alls verkade det som… ibland kan kommentarer fastna men man får gå sin egen väg man vet ju vad som passar ens hundar bäst ingen annan kan svara på det åt en. Hundar gör både mig och min sambo till lyckliga människor dem är som våra barn! ❤️
Sen borde väl inte hundar vara instängda hela tiden oavsett lägenhetens storlek, jag tar ut mina varje dag under flera timmar sammanlagt mycket mysigt 😃 Fast vi har mer lata dagar ibland men dem verkar gilla sängens värme då!
Strunta i tanten säger jag med. Motion får dom ute inne är inte tanken antar jag att dom ska springa X-antal km 😉
Det har inte hon med att göra - vad vet du, hon kanske har 50 katter i sin lägenhet 😉
Skämt å sido, du skulle gott kunna ha ett par - tre hundar till i ettan så länge ni får plats att röra er och att hundarna har utrymme till egna space. Eftersom ni gör av med energin ute och hundarna inte är ''innehundar''
Känner en som levde med 2 leonberger på 12kvm - väldigt TRÅNGT men det gick👍
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Vi hade två mellanstora hundar i en liten etta, plus två vuxna, ett barn och två kaniner. Det fungerade utmärkt, nu har vi flyttat till hus på landet och har fyra lurviga hundar! Tanten vet inte vad hon talar om. Ps. Våra äldre hundar vill fortfarande till lägenheten så fort vi är på promenad i den lilla byn.
Jag har 2 hundar i en 1:a Dem far inte illa av det, jag är ute med dem mycket såde får aktivera sig och leka så de sover inomhus!:)
Hälsningar
Fredrika
Jag har en stor hund och en valp (som blir stor) i en 1:a utan några som helst problem. Vi har varit som max 7 personer och 2 hundar i min lägenhet och hundarna har kunnat röra sig fritt, gå och lägga sig om de vela vara ifred
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Som minsta boendeyta har vi bott med två Leonberger på 46kvm. Det är ju inne som dom ska vila och ta det lugnt, och ute leker vi och är aktiva. Men det var lite trångt jämfört med vårt hus nu på 110kvm :-)